Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man har sett den første gang for tvisten, og andre gang med tvisten i bakhodet, så er filmen totalt meningsløs. Det som skjer har ingen relevanse for noe som helst, det er en historie man ikke kan engasjere seg for fordi man vet at den er syntetisk. Det er en historie i en historie, og den er uinteressant etter to visninger.

Lenke til kommentar
Når man har sett den første gang for tvisten, og andre gang med tvisten i bakhodet, så er filmen totalt meningsløs. Det som skjer har ingen relevanse for noe som helst, det er en historie man ikke kan engasjere seg for fordi man vet at den er syntetisk. Det er en historie i en historie, og den er uinteressant etter to visninger.

Enig, men den er konge første gang man ser den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Djevelens Advokat er konge første gang man ser den. De Mistenkte - for å slå et slag for norske titler - er helt grei. Førstnevnte ødelegges heller ikke selv om man vet tvisten.

Lenke til kommentar

The Usual Suspects

 

Spoilers

Så den opp igjen i dag. Det eneste jeg husker av filmen da jeg så den for ørten år sida, var at Kint var Söze. Det ble med denne visningen rettet større oppmerksomhet på hvordan filmen var bygget opp til tvisten. Jeg må si jeg har store problemer med å få med meg historien og hvordan det hele er knyttet sammen. På sett og vis så virker det som om tvisten er en unnskyldning eller trøstepremie for en svak oppbygging. Det er som flere påpeker her, liten vits å se den to ganger. Fryktelig overvurdert.

 

5/10

Lenke til kommentar
The Usual Suspects

 

Det er som flere påpeker her, liten vits å se den to ganger. Fryktelig overvurdert.

Tvisten er det eneste som gjør filmen minneverdig. Resten er meh. Spacey er bedre i Se7en og American Beauty.

For min del er Spacey synonymt med American Beauty. Fankern meg en av 90-tallets beste.

Lenke til kommentar

The Usual Suspects var en 8 eller 9er første gang jeg så den, først og fremst pga tvisten som ga meg et aldri så lite kick. Greia med filmen er at den skal bygge seg opp til denne tvisten, men når man vet hva man har i vente resulterer det i en middelmådig, hvis ikke kjedelig filmopplevelse. Spacey ser man også bedre i både American Beauty og Se7en, som CypheroN nevner. Førstnevnte er forøvrig helt klart en av 90-tallets beste i mine øyne.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...