Hopperesque Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 The Ususal Suspects er en moderne klassiker. Den har en fantastisk stemning. En av de beste thrillerne i filmhistorien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Eventuelt en av de mest oppskrytte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Når man har sett den første gang for tvisten, og andre gang med tvisten i bakhodet, så er filmen totalt meningsløs. Det som skjer har ingen relevanse for noe som helst, det er en historie man ikke kan engasjere seg for fordi man vet at den er syntetisk. Det er en historie i en historie, og den er uinteressant etter to visninger. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Når man har sett den første gang for tvisten, og andre gang med tvisten i bakhodet, så er filmen totalt meningsløs. Det som skjer har ingen relevanse for noe som helst, det er en historie man ikke kan engasjere seg for fordi man vet at den er syntetisk. Det er en historie i en historie, og den er uinteressant etter to visninger. Enig, men den er konge første gang man ser den. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Filmen er mer enn sluttsekvensen. Stemningen i filmen overgår glatt de fleste i sjangeren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Djevelens Advokat er konge første gang man ser den. De Mistenkte - for å slå et slag for norske titler - er helt grei. Førstnevnte ødelegges heller ikke selv om man vet tvisten. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Max payne (unrated) O_o : Genial film, slik de har kameraene vinklet får man litt spillfølelsen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Likte godt (pc-)spillene, men vet ikke om jeg gidder å se filmen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Max payne (unrated) O_o : Genial film, slik de har kameraene vinklet får man litt spillfølelsen. Hehe, tviler sterkt på den er "genial"....men jeg og en kompis skal se den denne uken, så vi får se. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 The Usual Suspects Spoilers Så den opp igjen i dag. Det eneste jeg husker av filmen da jeg så den for ørten år sida, var at Kint var Söze. Det ble med denne visningen rettet større oppmerksomhet på hvordan filmen var bygget opp til tvisten. Jeg må si jeg har store problemer med å få med meg historien og hvordan det hele er knyttet sammen. På sett og vis så virker det som om tvisten er en unnskyldning eller trøstepremie for en svak oppbygging. Det er som flere påpeker her, liten vits å se den to ganger. Fryktelig overvurdert. 5/10 Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Max payne (unrated) O_o : Genial film, slik de har kameraene vinklet får man litt spillfølelsen. Denne skal sees, håper den er bedre enn den versjonen jeg så på kino. Skulle gjerne sett en Director's Cut versjon, ettersom filmen skal ha blitt klippet kraftig for å passe en viss aldersgrense :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg har kun sett DC og den inneholdt greit med vold. Uansett, filmen var dårlig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 The Usual Suspects Det er som flere påpeker her, liten vits å se den to ganger. Fryktelig overvurdert. Tvisten er det eneste som gjør filmen minneverdig. Resten er meh. Spacey er bedre i Se7en og American Beauty. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 The Usual Suspects Det er som flere påpeker her, liten vits å se den to ganger. Fryktelig overvurdert. Tvisten er det eneste som gjør filmen minneverdig. Resten er meh. Spacey er bedre i Se7en og American Beauty. For min del er Spacey synonymt med American Beauty. Fankern meg en av 90-tallets beste. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) The Usual Suspects var en 8 eller 9er første gang jeg så den, først og fremst pga tvisten som ga meg et aldri så lite kick. Greia med filmen er at den skal bygge seg opp til denne tvisten, men når man vet hva man har i vente resulterer det i en middelmådig, hvis ikke kjedelig filmopplevelse. Spacey ser man også bedre i både American Beauty og Se7en, som CypheroN nevner. Førstnevnte er forøvrig helt klart en av 90-tallets beste i mine øyne. Endret 26. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 For min del er Spacey synonymt med American Beauty. Fankern meg en av 90-tallets beste. Er nok hans beste prestasjon ever ja. Spec-tac-ular! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Spacey i Beauty er en av mine favortitt prestasjoner uten tvil. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Liker han også veldig godt i filmen der han er alien som bor på et sinnssykehus og sakte overbeviser pleierne at han er hva han sier, ikke bare sinssyk..husker ikke hva filmen het nå da. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Liker han også veldig godt i filmen der han er alien som bor på et sinnssykehus og sakte overbeviser pleierne at han er hva han sier, ikke bare sinssyk..husker ikke hva filmen het nå da. K-PAX antar jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå