Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Untouchables

 

Spoilers..

 

Så den for en del år sida så jeg fant ut at det var dags med et gjensyn. Av en eller annen grunn får jeg The Sting-følelsen (som er uhyre overvurdert) når jeg ser den. Den føles så lettsindig i motsetning til filmer som Godfather. Den blir på sett og vis litt komisk og "useriøs". Kevin Costner er og blir en av tidenes kjipeste skuespillere og sammen med Connery glinser de ikke akkurat. Dog, den er underholdende og med de Palmas velkjente håndarbeide så er det likevel mange kvaliteter her. Trappescena og de Palmas kjennemerke; lange tagninger med steadycam, kanskje best sett når Connerys karakter skal tas av dage, er begge elskbare.

 

7/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Det ser teit ut med en hel anmeldelse i spoiler tags, viss du virklig ikke greier å stoppe å lese når det står spoiler foran har du mer seriøse problemer enn å få en film spoilet

 

Er det virkelig nødvendlig med å fornærme og angrepe folk som det uten meining? Vi har en Spoiler funksjon for en grunn...synd vi ikke har blokk....

 

Han kunne hatt film titel og poeng og lagt andmeldelsen i spoiler.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Spoilertags er ikke noe krav når man på forhånd informerer om at det er spoilers på ferde. Man må få lov til å skrive en anmeldelse uten å sette den i spoilertags, men det forutsetter som sagt advarsel på forhånd. Jeg klarte fint å unngå å lese hva som stod etter advarselen, selv om det strengt talt ikke var nødvendig (da jeg har sett filmen).

Lenke til kommentar

Personlig leser jeg så og si aldri anmeldelser av filmer jeg ikke har sett. Ønsker jeg å vite om en film er verdt å se eller ei, leser jeg dem på Rottentomatoes. Ergo, spoilere har aldri vært et problem for meg. Denne tråden er for min del en "krangletråd" og ikke en anbefalingstråd.

Lenke til kommentar

tjalla kommer forøvrig med fasiten. Hva er vitsen med å lese en anmeldelse før man har sett filmen? Se filmen først, delta i diskursen (kommentarer til anmeldelser, debatt osv) etterpå. Man kaster aldri bort tid på å se film uansett og man har vel visse anelser om hva man skal se før man ser det, som f.eks. sjanger, tema o.l.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å lese en anmeldelse før man har sett filmen?

 

Eh..det er jo akkurat det som er vitsen! Jeg gidder ikke å se en film alle annmeldere gir terningkast 1, mens de som får bra ser jeg jo selvsagt. Ikke faen om jeg gidder å sløse tiden min på å lese en annmeldelse etter filmen, da vet jeg jo allerrede hva jeg synes om den.

Lenke til kommentar

Nei huff, da hadde jeg bladd over mange Bergman & co sider iallfall. Syntes det er en flott indikasjon på hvilken film jeg skal handle fra play.com elsn, med å lese gjennom anmeldelser her.

 

Enig med Cun. Jeg spør ikke andre om jeg bør se en eller annen film, for å få en haug med meninger om hva som stinker eller ikke stinker FØR jeg har sett filmen. Det er jo JEG som skal se den, ikke alle dere andre.

Men det er jo greit om du var i tvil om du skulle på Batman: TDK på kino, og du så at 8 stykker gav den 10/10. Det hadde jo iallfall vært en fint indikasjon på at filmen var bra.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å lese en anmeldelse før man har sett filmen?

 

Eh..det er jo akkurat det som er vitsen! Jeg gidder ikke å se en film alle annmeldere gir terningkast 1, mens de som får bra ser jeg jo selvsagt. Ikke faen om jeg gidder å sløse tiden min på å lese en annmeldelse etter filmen, da vet jeg jo allerrede hva jeg synes om den.

Når VG gir filmer som Alien terningkast 2 er det noen varselslamper som bør begynne å blinke. Anmeldelser fungerer best i retrospekt, når man selv har pådratt seg kunnskap (å faktisk se filmen) som kan bli brukt i andre sammenhenger, som debatt eller forskning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...