Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Mitt svar gjelder også intermissiondelen. Ingen svartskjerm altså, men monolittens overflate.

Jaja.. Men kølsvart er den, og ikke noe å se på :p

I likhet med apene og astronautene i filmen, har altså heller ikke du (og mange med deg) - selv om du altså ser direkte på monolitten - ikke skjønt at monolitten prøver å kommunisere direkte med deg.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tok next når det ble svartskjerm/monolitt, jeg vill se mer av dette sci-fi-eposet, og hadde ikke tid til å høre på Montag. :p

Synd at du dermed ødela en del av filmopplevelsen for deg selv. Kubrick hadde nok gitt deg ris på rauva for en slik respektløs omgang med hans magnum opus. Svartskjermdelene er dessuten utmerket til å reflektere over det Kubrick søker å fortelle oss. Jeg oppfordrer deg til å se 2001 på nytt, denne gangen slik den skal sees - uten tankeløs spoling takk!

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jeg har en teori om Satantango som jeg prøver å overbevise Athorb om: Hvis du først kjøper filmen, kan du jo like greit se hele. Når du først har sett en film på 7 timer, er du nødt til å like den. Hvor kjipt er det ikke å si "Jeg så 7 timers film, og den var dårlig". Det er i min bok kred-filmen over alle kred-filmer, og alle som ser den liker den, selv om den er dårlig.

 

Du merker jævla fort om du ikke vil like den filmen. Og ingen sitter i 7 timer kun for å si at du syntes filmen er kul. Da er du taper lzm. Du skrur gjerne av den, hvis ikke så ff du gjennom filmen. Men igjen, taper! Man tuller ikke med mesterverk!

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Realiteten er however filmekstase som overgår rusen i sistnevnte.

Dette vet vi alle ikke finnes. Det er noe filmanmeldere sier - "AN EDGE OF YOUR SEAT THRILL-RIDE!". Ikke tilfellet.

--

Den filmen kan man sikkert se i fast forward uten at opplevelsen blir annerledes. Jeg kan eventuelt lage en klippet versjon selv, hvis noen er interessert.

Lenke til kommentar

Satantango er da forsåvidt ingenting, Out 1: noli me tangere derimot..

 

Sympathy For Lady Vengeance (gjensyn)

 

post-93608-1232523338_thumb.png

Legg merke til det blå fotografiet på forsiden av avisen. Tilfeldig? Neppe.

 

Denne ble mye bedre ved andre visning, kanskje fordi den er såpass komplisert og innviklet at det er relativt vanskelig å følge med første gang. Jeg elsker Parks stil i Oldboy og Lady Vengeance, den er mye mer tilstedeværende og utviklet enn i Mr Vengeance, og det er i Lady at han virkelig tør å eksperimentere med forskjellige visuelle inntrykk og uvanlig klipping. Slikt liker jeg. Lady Vengeance serverer fotografiske herligheter på rekke og rad, sammen med et av tidenes beste lydspor. Hevnhistoriene til Park er originale, uforutsigbare og meget bra skrevet dialogmessig. Skuespillet er i det fantastiske grenseområdet mellom "normalt" og ekspresjonistisk, noe jeg også liker. Må også legge til at jeg felte et par tårer mot slutten av filmen, det hele ble altfor bra. Lady Vengeance lukter på 10-eren og er helt klart på linje med Oldboy.

 

9.5/10

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Out 1: noli me tangere er vel delt inn i 8 miniserie-episoder, som er greit. Band of Brothers er vel litt over 11 timer, men fordelt på 10 episoder så kan det fint fordeles på noen dager. Jeg foretrekker det sånn, tbh. Hvis man lager en film som er over 4 timer lang kan man i det minste være høflig nok til å dele den opp i flere aksepterte deler, slik at det er godkjent å fordele den på flere dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...