Badering Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Forstyrrelser, gjøremål og fysisk form er argumenter på å si at kortere filmer er greit. Men det har forsatt ingenting med selve filmen innhold å gjøre. At your service! Endret 20. januar 2009 av Badering Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Stussa bare over formuleringen. Har ikke noe imot lange filmer (selv om 90 min definitivt kan kalles det gylne snitt), hva skulle man f.eks. fjerna fra 2001? Det er mye det! Filmen har _alt_ for lange sekvenser imo. Det ødelegger filmen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Stussa bare over formuleringen. Har ikke noe imot lange filmer (selv om 90 min definitivt kan kalles det gylne snitt), hva skulle man f.eks. fjerna fra 2001? Det er mye det! Filmen har _alt_ for lange sekvenser imo. Det ødelegger filmen. Hvilke? untatt ape-scenen i starten synes jeg ingen er for lange. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Hvis det man ser på er pent så kan man rettferdiggjøre det, uansett hvor langt det er. 2001 og Stalker er eksempler på filmer hvor shottet er så pent at det ikke har noe å si hvor lenge det varer, mens de klippene jeg har sett fra Satantango har vært så stygge at jeg ikke ville gitt dem 30 sekunder, let alone 8-9 minutter. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Stussa bare over formuleringen. Har ikke noe imot lange filmer (selv om 90 min definitivt kan kalles det gylne snitt), hva skulle man f.eks. fjerna fra 2001? Det er mye det! Filmen har _alt_ for lange sekvenser imo. Det ødelegger filmen. Hvilke? untatt ape-scenen i starten synes jeg ingen er for lange. Jeg synst generelt nesten alle scenene er for lange. Men skal jeg ta fram den verste må det bli svart-sjerm-i-10min sekvensen Ape og slutt sekvensen kunne også blitt kuttet ned drastisk. Det skal dog sies at jeg likte innholdet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg synst generelt nesten alle scenene er for lange. Men skal jeg ta fram den verste må det bli svart-sjerm-i-10min sekvensen Ape og slutt sekvensen kunne også blitt kuttet ned drastisk. Det skal dog sies at jeg likte innholdet. 10 minutter med svart skjerm er INTERMISSION. Det er en slags pause, det er ikke meninga at du skal se på det? Det er rett og slett en pause, som var i kinosalen når filmen kom i 1968. Og den syre-sluttsekvensen er fantastisk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Svart skjerm-delen bruker jeg til å gå på do, spise noe, drikke noe og strekke meg. Ser ingen grunn til å akseptere at man skal sitte og stirre på skjermen når man vet at det bare er svart. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 [...] mens de klippene jeg har sett fra Satantango har vært så stygge at jeg ikke ville gitt dem 30 sekunder, let alone 8-9 minutter. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Helt enig, Badering, det hadde vært mye bedre hvis man klippet filmen betraktelig ned. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Pause? Det er jo starten jeg snakker om. Men jeg skal uansett ha ett gjennsyn snart uten "kompiser" som tyter og ødelegger stemningen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Pause? Det er jo starten jeg snakker om. Okei.. Denne kunne du bare spolet over? Det er ikke meningen at man skal se dette. Men jeg skal uansett ha ett gjennsyn snart uten "kompiser" som tyter og ødelegger stemningen. Japp, gjør det. Og ta med litt snacks, og husk HD tv og masse lyd. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 [...] mens de klippene jeg har sett fra Satantango har vært så stygge at jeg ikke ville gitt dem 30 sekunder, let alone 8-9 minutter. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Denne scenen er like spennende som å vente på bussen. I regnet. Med tre bønder fra Ungarn. For 300 år siden. edit: I MORDOR! edit 2: MENS DU SPILLER GOLF! Endret 20. januar 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Montag Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg synst generelt nesten alle scenene er for lange. Men skal jeg ta fram den verste må det bli svart-sjerm-i-10min sekvensen Ape og slutt sekvensen kunne også blitt kuttet ned drastisk. Det skal dog sies at jeg likte innholdet. 10 minutter med svart skjerm er INTERMISSION. Det er en slags pause, det er ikke meninga at du skal se på det? Det er rett og slett en pause, som var i kinosalen når filmen kom i 1968. Og den syre-sluttsekvensen er fantastisk. Det er ingen pause, men en integrert del av filmen. Det du ser er i virkeligheten et closeup av overflaten til monolitten... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Pause? Det er jo starten jeg snakker om. Okei.. Denne kunne du bare spolet over? Det er ikke meningen at man skal se dette. Makes no sense, men whatever. Japp, gjør det. Og ta med litt snacks, og husk HD tv og masse lyd. Will do. Tipper karakteren går opp ett par hakk om jeg bare får opplevd stemningen... Lenke til kommentar
Badering Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Dorian; Endret 20. januar 2009 av Badering Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Det er ingen pause, men en integrert del av filmen. Det du ser er i virkeligheten et closeup av overflaten til monolitten... Det vet jeg. Hvis du snakker om starten, så er det monolitten, men det i midten av filmen er en intermission ( det står "Intermission" før det blir svart ). Lenke til kommentar
Montag Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Det er ingen pause, men en integrert del av filmen. Det du ser er i virkeligheten et closeup av overflaten til monolitten... Det vet jeg. Hvis du snakker om starten, så er det monolitten, men det i midten av filmen er en intermission ( det står "Intermission" før det blir svart ). Mitt svar gjelder også intermissiondelen. Ingen svartskjerm altså, men monolittens overflate. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Mitt svar gjelder også intermissiondelen. Ingen svartskjerm altså, men monolittens overflate. Jaja.. Men kølsvart er den, og ikke noe å se på Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har en teori om Satantango som jeg prøver å overbevise Athorb om: Hvis du først kjøper filmen, kan du jo like greit se hele. Når du først har sett en film på 7 timer, er du nødt til å like den. Hvor kjipt er det ikke å si "Jeg så 7 timers film, og den var dårlig". Det er i min bok kred-filmen over alle kred-filmer, og alle som ser den liker den, selv om den er dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå