Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger ikke strekke det ut, vettu. Egentlig synes jeg alle filmer kunne vært på ca. halvannen time, hadde vært mye behageligere i den hektiske hverdagen.

Word, korte filmer iz teh shit. Skal jeg sette meg ned med en 3-timer, er det så mange faktorer som spiller inn: Er jeg våken nok? Har jeg andre gjøremål i løpet av de tre timene? Kommer folk til forstyrre meg?

En 90-minutters film er ypperlig, halvannen time har man alltid å sette av.

Lenke til kommentar

90 minutter er den ideelle filmlengden i min mening. Men jeg elsker gode, lange filmer som vet å utnytte spilletiden sin også da. Og jeg har ingen problemer med å se lange filmer hjemme, dog de lengste må kanskje lide en liten matpause (jeg spiser ikke mat og ser film samtidig).

Lenke til kommentar

Vargtimmen (1968)

n796780471_4822345_4971.jpg

WOW. En av de sykeste filmopplevelsene jeg har hatt den siste tiden. Min tredje Bergman-film, og helt klart den beste. Faktisk en av de beste filmene jeg har sett i hele mitt liv.

Jeg satt på denne etter middag i dag, og var ganske trøtt etter lang skoledag og forventet å sovne av denne. Det gjorde jeg ikke, for mystikken og stemningen som Vargtimmen har holdt øyelokkene mine langt mer enn bare åpne.

Denne filmen er en ren galskap. Rett og slett. Galskap og drap, og den har en sterk gotisk stemning som appellerer til meg. Jeg vet ikke mer hva jeg skal skrive. Bare se den, as soon as you can. Lett topp 5 materiale, of all time. Wow.

Filmen er forøvrig akkurat 90 min (til dere som vil se 90minutters filmer på hverdagen... :p )

10/10

Lenke til kommentar
Den neste jeg vil se når er Viskningar och Rop. Vet ikke hvorfor, men føler at den er veldig midt i blinken for meg.

VoR eier, ellers vil jeg anbefale Jungfrukällan og Höstsonaten, som er #3 her.

Bergman begynner å nærme seg høysetet hva regissører angår. Filmene hans holder jo et latterlig høyt nivå. Regna gjennomsnittet på ratingene på de filmene jeg har sett; 8,33/10.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Jeg liker Bergman, og jeg så ikke helt greia med Smultronstället heller. 10/10-film for mange, kanskje det hadde noe med forventninger å gjøre, men jeg endte på 6/10. Husker ikke helt hva det var helt nøyaktig, men filmene hans pleier å bringe fram en eller annen slags reaksjon, jeg var temmelig likegyldig til denne. Kanskje et gjensyn hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Quatermass & the Pit 3.5/5

Ble ærlig talt skuffet : invasjon av romvesener hadde vært kult , hvis man faktisk fikk SE romvesene gå bananas......noe denne filmen mangler :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...