Skogsraa Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Så Eternal Sunshine of the Spotless Mind igår. En veldig bra film, som jeg likte veldig godt. Nå er jo ikke jeg er ikke noe flink til å begrunne hvorfor jeg liker filmer, så det orker jeg ikke. Etter litt tenking ender den opp på 8/10 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Nå er jo ikke jeg er ikke noe flink til å begrunne hvorfor jeg liker filmer, så det orker jeg ikke. Men da blir det jo ingen anmeldelse heller. Noen ord kan du klare Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Trenger ikke strekke det ut, vettu. Egentlig synes jeg alle filmer kunne vært på ca. halvannen time, hadde vært mye behageligere i den hektiske hverdagen. Word, korte filmer iz teh shit. Skal jeg sette meg ned med en 3-timer, er det så mange faktorer som spiller inn: Er jeg våken nok? Har jeg andre gjøremål i løpet av de tre timene? Kommer folk til forstyrre meg? En 90-minutters film er ypperlig, halvannen time har man alltid å sette av. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 90-minutters filmer er nesten det eneste som duger når man skal se film hjemme. Umulig å se filmer som er lengre enn dette (hjemme) uten å bruke pauseknappen. Vi skulle kanskje fått oppdatert denne, men det ser ikke ut som Deathie er særlig aktiv lengre. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 90 minutter er den ideelle filmlengden i min mening. Men jeg elsker gode, lange filmer som vet å utnytte spilletiden sin også da. Og jeg har ingen problemer med å se lange filmer hjemme, dog de lengste må kanskje lide en liten matpause (jeg spiser ikke mat og ser film samtidig). Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Actionfilmer bør aldri være lengre enn 110 minutter, spør du meg. Det samme gjelder komedie. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Vi skulle kanskje fått oppdatert denne, men det ser ikke ut som Deathie er særlig aktiv lengre. Det er mulig å fyre den opp på wikien slik at alle kan oppdatere den (slik som eksempelvis gjort med Guide: Filminformasjon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Vargtimmen (1968) WOW. En av de sykeste filmopplevelsene jeg har hatt den siste tiden. Min tredje Bergman-film, og helt klart den beste. Faktisk en av de beste filmene jeg har sett i hele mitt liv. Jeg satt på denne etter middag i dag, og var ganske trøtt etter lang skoledag og forventet å sovne av denne. Det gjorde jeg ikke, for mystikken og stemningen som Vargtimmen har holdt øyelokkene mine langt mer enn bare åpne. Denne filmen er en ren galskap. Rett og slett. Galskap og drap, og den har en sterk gotisk stemning som appellerer til meg. Jeg vet ikke mer hva jeg skal skrive. Bare se den, as soon as you can. Lett topp 5 materiale, of all time. Wow. Filmen er forøvrig akkurat 90 min (til dere som vil se 90minutters filmer på hverdagen... ) 10/10 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Filmen er forøvrig akkurat 90 min (til dere som vil se 90minutters filmer på hverdagen... ) Det er det som er så flott med Bergman, han vet å holde seg inn 80-90 minutter. Bergman er effektiv, serru. Ikke som alle disse tullebukkene som skal lage tretimers lange "epos". Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg vedder to innlegg på at du bytter Persona (som er din #2 så vidt jeg vet), mot Vargtimmen hvis du ser den. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Vi får se. Jeg vet at Bergman er god for det, han befinner seg tross alt på både #2 og #3. Har absolutt troa. Vil forsøke å få tak på den snarest. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Den neste jeg vil se når er Viskningar och Rop. Vet ikke hvorfor, men føler at den er veldig midt i blinken for meg. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Nå satt du ikke akkurat en demper på forventningene mine, CypheroN. Vargtimmen dukker opp i postkassen min om få dager. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Hehe. "Lett topp 5 materiale, of all time. Wow." Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Er blitt en diskusjon rundt hvorvidt denne tråden inviterer til for mye off topic og om noe bør gjøres med det. Så da kan jo brukerne av tråden rusle over her og meddele om sine synspunkter Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Den neste jeg vil se når er Viskningar och Rop. Vet ikke hvorfor, men føler at den er veldig midt i blinken for meg. VoR eier, ellers vil jeg anbefale Jungfrukällan og Höstsonaten, som er #3 her. Bergman begynner å nærme seg høysetet hva regissører angår. Filmene hans holder jo et latterlig høyt nivå. Regna gjennomsnittet på ratingene på de filmene jeg har sett; 8,33/10. Endret 19. januar 2009 av athorb Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 ellers vil jeg anbefale Jungfrukällan og Höstsonaten, som er #3 her. Hva med Smultrönstallet? Hørt at den også skal være der oppe. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Smultrönstallet er ikke helt der oppe, desverre. Den ble fort litt langdryg, selv om den absolutt har mange kvaliteter. Er å anbefale for de som liker Bergman, men ingen film å rydde timeplanen for. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg liker Bergman, og jeg så ikke helt greia med Smultronstället heller. 10/10-film for mange, kanskje det hadde noe med forventninger å gjøre, men jeg endte på 6/10. Husker ikke helt hva det var helt nøyaktig, men filmene hans pleier å bringe fram en eller annen slags reaksjon, jeg var temmelig likegyldig til denne. Kanskje et gjensyn hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Quatermass & the Pit 3.5/5 Ble ærlig talt skuffet : invasjon av romvesener hadde vært kult , hvis man faktisk fikk SE romvesene gå bananas......noe denne filmen mangler :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå