Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv syns jeg at Frankenstein er 8/10. En virkelig bra film, som åpnet øynene mine for litt gamlere filmer. Før den var jeg alltid litt skeptisk til å skulle se gamle svart/hvitt-filmer, men etter Frankenstein tenker jeg aldri over at en film er svart/hvitt. Filmen er riktignok ikke skummel, men veldig bra.

 

 

Men monsteret er jo dum som et brød. Den scenen med hu lille jenta og blomstene ved vannet, viser jo hvordan monsteret egentlig er.

 

Lenke til kommentar

Ingrid: Beklager pirkingen, men er det ett ord jeg hater så er det "gamlere". Det er ingen ting som heter det, det heter eldre. Men nok om dagens leksjon.

 

Jeg så nylig verdens dyreste skatefilm, Fluffy Flared. Det er ikke en film jeg kommer til å gi karakter på, etter som det ikke er en spillefilm. Dette er en film som er for de som driver med skating( jeg er ikke blandt de) og blir vel ikke sett av andre mennesker.

 

Noen über gode skatere? ja

Alle tar samme triks? ja

Kjedelig i lengden? ja

Kjedelig film? ja

 

MEN det var noen utrolig bra "shoots" i filmen. På god høyde med spillefilmer. Overgangene var tøffe og introen må sies og være noe av det kuleste som finnes. Jeg irriterte meg GRUNDIG over alle fotografene som sto rundt om og tok bilder av de som ble filmet.

 

 

 

Endret av Sunset
Lenke til kommentar

3:10 To Yuma

 

En film som viser at westerns ikke er død enda, og vi har kanskje flere gode å se frem til.

Filmen var faktisk noe svakere nå andre gang jeg så den, den har mye action, men syns faktisk action i filmen er litt kjedelig, den mangler liksom noe. Men samspillet mellom Crowe og Bale er like sterkt, og det er det som gjør filmen, etter å ha sett den nå for andre gang, vil jeg sette den litt lavere enn Open Range, men ikke mye.

 

7.9/10

western014.jpg

 

 

Apollo 13.

Det er LENGE siden jeg så denne sist, kjøpte den for lenge siden og den hadde til og med plasten på seg når jeg tok den frem i går, en veldig god drama om rom tidens største tabbe men samtidig største seier, Hanks, Harris, Sinise, Bacon og ja selv Paxton. Eneste ned turen er musikken, den står liksom ikke ut, den er bare "generic drama movie msuic"

 

7.5/10

 

Sunshine

Som jeg har nevnt før, hele filmen lever på musikken, og den er kjempe bra en av de beste faktisk, Underworld har virklig gjort det bra her, drama og action delen funker sånn passe ikke spesielt dårlig ikke fantastisk, jeg var også en av dem som syns siste delen av filmen funket greit, jeg viste hva jeg ville få så jeg ble ikke overasket og ikke skuffet, Når filmen er beskrevet som en Ny Even Horizon vet man hva man har i vente. Bildene i filmen er også fantastiske, og sammen med musikken blir det bare kjempe fint.

 

8/10

Lenke til kommentar

Defiance

 

Med: Daniel Craig, Liev Schreiber og Jamie Bell

 

Har alltid hatt sansen for filmer som tar for seg WWII, og denne ble intet unntak. 5 minutter ut i filmen glemte jeg at Daniel Craig noen gang har spilt Bond og Liev Schreiber gjør sin beste rolle noensinne. Med andre ord filmen lyser av sterke skuespillerprestasjoner.

De tre brødrene Bielski er tre jødiske brødre som starter et jødisk samfunn langt ute i skogen i Hviterussland for å beskytte seg mot Nazi'enes herjinger. Mye av filmen handler om hvordan man overlever i skogen, innsanking av mat osv, mens det også er en del actionscener. Craigs og Schreibers karakterer har en innbitt kamp om lederskap seg igjennom hele filmen som gjør filmen interessant hele veien samtidig som filmen vekker sterke følelser hos publikum. Dette er en sterk sann historie som får den gode filmen den fortjener. Jeg vil faktisk påstå at dette er Edward Zwick sin beste film.

8.5/10

Lenke til kommentar

Skal holde det kort med to klassikere fra Tom Hanks:

 

- Forrest Gump. Vakker, trist, romantisk, morsom. Tom Hanks i storform i det glade 90-tall. Fikk ikke med meg starten, men husker sånn cirkus hvordan den er. En tåre sneik seg i øyekroken på slutten. 9/10.

 

- Saving Private Ryan. Soundtrack til å få frysninger av, intense nærkamper og en solid prestasjon av Hanks. Omaha Beach-scenen er rå. Historiemessig er ikke filmen helt korrekt som Gunfreak har påpekt, jeg vil egentlig ikke trekke filmen ned pga. det. 9/10.

 

Gotta love Tom Hanks.

Lenke til kommentar

Får ta en liten anmeldelse av Forrest Gump jeg også, selv om det ikke var siste filmen jeg så.

 

Forrest Gump (1994)

 

EPIC WIN!

Som karen over meg sa, Forrest Gump er vakker, trist, romatisk, morsom og alt det der. En film jeg elsker. Den innholder egentlig alt. Romantikk, action, gråtescener, humor og er vel egentlig er ganske så perfekt film. Man kan se den med en kompis, eller man kan se den med familien, med dama, ja alt, filmen er universal egentlig. Man koser seg gjennom hele spilletiden og gleder seg over Forrest sine oppturer, mens man synes synd på han når det går nedover.

 

Som jeg sa lengre oppe, filmen er perfekt, den er elskbar!

 

10+++/10

 

Vel, sikkert noen som vil være uenig med meg, men, det var min mening om filmen. :D

Endret av Kong _Kake
Lenke til kommentar

The Escapist (2008)

 

Jeg elsker en god fengselsfilm. Det er et eller annet med disse innelukkede samfunnene fylt opp av samfunnets kriminelle utskudd som fascinerer. Som tittelen antyder handler denne om flukt. Og i første scene blir vi kastet rett inn i den. Hele tiden blir vi slengt tilbake i tid for å bli forklart hvorfor den og den er med, og hvordan de fant ut at de skulle gjør sånn og sånn. Deretter får vi se neste del av flukten. Høres kronglete ut, men The Escapist flyter utrolig godt. Vi kjenner spenningen og rushet fra flukten i den ene scenen, før vi blir bedre kjent med karakterene og deres motivasjoner i den andre. Dessuten gjør denne fortellermåten at filmen føles frisk og annerledes i en befolket og begrenset sjanger.

 

Det er lite dialog her, men gode skuespillere trenger ikke bable mye for å utrykke følelser. Og det er mye følelser i sving. Helt frem til siste scene som, uten å avsløre noe, er selve kronet på verket. Noen vil kanskje føle seg lurt men det er en slutt som for meg føles veldig riktig, og som definitivt øker gjensynsverdien. The Escapist ender ihvertfall opp som en av de mer minneverdige filmene fra 2008.

 

8/10

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...