AvidGamer Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Er det den med det kjempelange klippet hvor han går opp fire etasjer og slakter samtlige involverte? Eller er det den med elefanten? Det er den med elefanten du tenker på. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Er det den med det kjempelange klippet hvor han går opp fire etasjer og slakter samtlige involverte? Eller er det den med elefanten? Begge de eksemplene er vel fra samme film (Tom yum goong) Ong Bak er for øvrig en stor film. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Blue Velvet (1986) Selv om Blue Velvet kanskje er David Lynch's minst surrealistiske og minst merkelige film, er den fortsatt spesiell og meget merkelig. Denne filmen har en straight forward story, men er fortsatt veldig merkelig. Filmen fortelles dog på et glimrende vis: Spennende. Man sitter og venter når musikken pirrer deg. Blue Velvet har Dennis Hooper på rollelisten. En syk, syk mann i denne filmen, og en genial skuespiller. Det er også vakre kvinner og nysjerrige gutter her. Blue Velvet er også en fantastisk sang, som blir sunget en del ganger i filmen. Bra film, men jeg likte ikke helt slutten. Eller, jeg likte den, den var ikke dårlig, men den kunne vært bedre. Men det meste gir mening i filmen - når alt kommer til alt - og det er rett og slett en spennende thriller. Ikke sløsing av tid, dette her. 7.5/10 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg vil da si at Elephant Man og Straight Story er langt mindre Lynch'isk enn det Blue Velvet er. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Må forsvare meg med at dette er bare noe jeg har hørt ( ). Selv har jeg bare sett denne, og Mulholland Drive. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg vil da si at Elephant Man og Straight Story er langt mindre Lynch'isk enn det Blue Velvet er. Det er ganske korrekt. Må forsvare meg med at dette er bare noe jeg har hørt ( ). Selv har jeg bare sett denne, og Mulholland Drive. Da vet du hva du har og gjøre! Jeg sier bare Eraserhead, Wild At Heart, Lost Highway, Inland Empire og The Straight Story! Twin Peaks og Twin Peaks: Fire Walk with Me håper jeg inderlig du har sett... Føler du for mer etter det, kan du også se Dune og kortfilmene hans. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg tenkte jeg skulle skrive en lang anmeldelse, men endret mening akkurat nå. Grunn? Jo, fordi det går ikke an og beskrive opplevelsen når rulleteksten på siste episode kom. Seriøst. Dette er for bra. Band of Brothers har flott CGI og flotte sett, men utover det synes jeg den er ekstremt "overrated". Gir den egentlig 7, men 8 i tilt fordi det er en TV serie og ikke en film. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Gir den egentlig 7, men 8 i tilt fordi det er en TV serie og ikke en film. Hvorfor gjør du dette? Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Fordi TV ikke kan holdes til samme standard som film. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Det er samme greia, bare forskjellige format. Ser ikke at TV-produksjoner skal ha et handikap pga det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg foretrekker Serier over filmer, ja det er virklig vansklig å slå en god film, men serier kan gå så mye dypere inn i alt takket være mer tid til å utvikle alt, Det er ikke noe som å sette på en serie med 5-15 sesonger og se utviklingen. Jeg Setter StarGate SG1 OVER ALT som er laget på film og tv, jeg er villig til å drepe for den serien, den er min kjæreste dvd eiendel og er enklet villig til å offre alle mine spille filmer for å redd den, i en brann eller noe. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Blue Velvet er en soleklar 9'er for min egen del. Den har endel sekvenser som man rett og slett aldri glemmer. En av mine absolutte Lynch-favoritter Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg tenker i etterkant at den egentlig fortjener 8'ern (Ga den 7.5 her som dere ser, og rata den derfor 7 på IMDB), men synes egentlig den fortjener 8. Jaja, jeg får sove på det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Stargate er selvsagt.. faktisk _selvsagt_... noe av det dummeste som noengang har blitt laget. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Blue Velvet skuffa litt da jeg så den, da hadde jeg kun sett Lost Highway og Eraserhead og forventa en mindfuck. Men i ettertid er det kanskje den filmen jeg oftest har sett scener fra på youtube bl.a., som sagt, det er noen fantastiske sekvenser. Favoritten er nok fyren som mimer til In Dreams. Og Dennis Hopper er enestående, er nok ingen andre som kunne fikset rollen hans like bra (hjelper at han er ganske ustabil irl). Dessuten har jeg blitt veldig glad i "Lynch-stemningen" i ettertid, og i BV er jo den helt perfekt. Blir nok nødt til å ta et gjenyn snarest, ja. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Kjøre rundt i romskipet sitt for å bli venner med resten av universets skapninger -- mange gode verdier der. ..og mange, mange, mange kjedlige timer med film. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Stargate er selvsagt.. faktisk _selvsagt_... noe av det dummeste som noengang har blitt laget. Har prøvd meg på både originalserien (holdt ut første sesong, ikke sett mer selv om alle lover at den ble mye bedre) samt at jeg prøvde spin-offen for et par sesonger. Det slo bare ikke an og det for en sci-fi geek som meg. Men målt opp mot de episodene jeg så av Flash Gordon så er det jo Emmy-materiale. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Der var Sunshine sett. Hva skal man si? Dette kunne jo vært beste ever, hadde det ikke vært for dere-vet-hva. Men jeg synes egentlig fungerer bra, selv om det er noe forbanna tøv. Hadde forventet noe langt verre. Liten ripe i lakken til tross, mer gjennomført film har jeg sjelden sett. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Det er mer enn "en liten ripe i lakken". Det er jo knapt lakk igjen etter den slutten. Men fram til slutten er filmen awesome, med potensiale til å snike seg inn på topp 20. Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg synes ærlig talt ikke det er så ille. Det kunne selvfølgelig vært bedre, men det bryter i det minste ikke med noe særlig av det filmen tidligere introduserer oss for (rent kausalt, altså). Vi ser såklart at stilskifte i filmen, men som sagt: det er sånn helt ok. Likte Sunshine jeg^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå