Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ser man derimot denne filmen på de premisser den selv legger ut, istedet for sin egen oppfatning om hva en actionfilm eller Max Payne bør være, og enten alene eller sammen med en god kamerat som også liker action-film, så er Max Payne en habil actionfilm, i motsetning (synes jeg) til andre hypede actionfilmer fra 2008.

 

7/10

 

Problemet er at det er en utrolig urytmisk actionfilm. Skudd blir knapt avfyrt den første timen, før den eksploderer i en liten orgie de siste 20 minuttene. Hadde historien og karakterene vært gode ville det jo ikke vært et problem, men slik filmen står nå så synes jeg ikke den leverer på actionfronten heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at det er en utrolig urytmisk actionfilm. Skudd blir knapt avfyrt den første timen, før den eksploderer i en liten orgie de siste 20 minuttene. Hadde historien og karakterene vært gode ville det jo ikke vært et problem, men slik filmen står nå så synes jeg ikke den leverer på actionfronten heller.

 

Urytmisk er den kanskje, fordi de prøver å pakke så mange elementer ifra spillet inn i en film på bare halvannen time (eller 1:42 som unrated er). Historien er velprøvd, men fortellingen er interessant, og karakterene er endimensjonale, men skuespillerne bøter på det. Andre filmer blir jo hyllet for det samme, f.eks Hot Fuzz. Hadde jo ikke vært mye til film om det bare var skyting i halvannen time heller. De sparer det beste til sist, og det synes jeg funker.

Lenke til kommentar
Sett at noen har anmeldt serier i det siste, så what the heck.

 

BoB er en miniserie, og fullt på høyde med (egentlig langt bedre enn de fleste) andre krigsfilmer. På mange måter er det en lang film.

Ser ikke noe problem med å anmelde slike i denne tråden.

 

Jeg tenkte jeg skulle skrive en lang anmeldelse, men endret mening akkurat nå. Grunn? Jo, fordi det går ikke an og beskrive opplevelsen når rulleteksten på siste episode kom. Seriøst. Dette er for bra.

 

100% enig. BoB er den en av veldig få miniserier jeg har gitt 10/10... egentlig er den en 11/10

 

Er bare og glede seg til The Pacific. Håper og tror den kan bli på høyde med BoB!

Lenke til kommentar
Sett at noen har anmeldt serier i det siste, så what the heck.

 

BoB er en miniserie, og fullt på høyde med (egentlig langt bedre enn de fleste) andre krigsfilmer. På mange måter er det en lang film.

Ser ikke noe problem med å anmelde slike i denne tråden.

 

Hehe, allright. En jævlig bra og lang 10 timers lang film :thumbup:

 

Jeg tenkte jeg skulle skrive en lang anmeldelse, men endret mening akkurat nå. Grunn? Jo, fordi det går ikke an og beskrive opplevelsen når rulleteksten på siste episode kom. Seriøst. Dette er for bra.

 

100% enig. BoB er den en av veldig få miniserier jeg har gitt 10/10... egentlig er den en 11/10

 

Er bare og glede seg til The Pacific. Håper og tror den kan bli på høyde med BoB!

Nice! Må sjekkes ut.

Lenke til kommentar

What's Eating Gilbert Grape?

 

Hadde visse forventninger til filmen etter å ha sett Mitt liv som hund som jeg syns er herlig. Samt at den har en solid rating på Imdb samt Rotten Tomatoes. Dog, det var noe som skulle tilsi at dette var et typisk 90-tallsdrama, spesielt siden dette har vært en typisk Tv3/TvNorge-film. Jommen fikk jeg rett gitt. Blasse farger, horible oveganger mellom enkelte scener og pinlig pianoklimpring. Skuespillet er absolutt en pose med blandet drops. Johnny Depp og Juliette Lewis har null kjemi sammen. Lewis har absolutt noe ved seg, men hun passer rett og slett ikke inn i rollen som den søte lille jenta. Depps karakter blir dessverre også syltynn - total feilcasting. Caprio fungerer, men han får aldri lov til å utfolde seg annent enn å hoppe og sprette rundt. John C. Reilly stjeler alle scenene han er i, men for meg så klarte jeg aldri helt å ta filmen seriøst. Den veksler mellom komedie, satire og drama og det fungerer iallefall ikke her. Konseptet er ikke dumt men det føles for tynt - en får svaret på hva som "spiser" Gilbert med en gang - mora og Arnie. Den er så overfladisk og går aldri inn i dybden f.eks Gilberts psyke. Nei, helt klart en film som ikke klarer å engasjere meg i det hele tatt, mye grunnet at den føles så kunstig og datert.

 

3/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Urytmisk er den kanskje, fordi de prøver å pakke så mange elementer ifra spillet inn i en film på bare halvannen time (eller 1:42 som unrated er). Historien er velprøvd, men fortellingen er interessant, og karakterene er endimensjonale, men skuespillerne bøter på det. Andre filmer blir jo hyllet for det samme, f.eks Hot Fuzz. Hadde jo ikke vært mye til film om det bare var skyting i halvannen time heller. De sparer det beste til sist, og det synes jeg funker.

 

Egentlig pakker ikke filmen inn særlig mye fra spillene, så jeg vil ikke si det er årsaken til at den er urytmisk. Snarere tvert om. Personlig hadde jeg ikke noe imot det, og ble faktisk litt overrasket over hvor lite kruttføring det var den første timen, men det er jo også derfor jeg mener filmen ikke vil tilfredstille actionpublikummet.

 

Ellers er jeg uenig i at skuespillerne bøter på noe som helst. Mark Wahlberg er ok, men Max Payne er ikke i nærheten av potensialet sitt, og Mila Kunis har problemer med å markere seg som noen skikkelig femme fatale. Det er først og fremst et manusproblem, men castingen er på sitt beste middelmådig.

Lenke til kommentar

Tunnel Rats (2008)

 

fvtunnelratslh6.gif

 

Etter at kulturo.no hadde nettreff med Uwe Boll, har jeg faktisk begynt å forstå filmene hans og tilgi...ikke minst ta de for det de er...independant film.

 

Men jeg ble jeg sikkelig sjokkert! Denne var bra! Og må utentvil være hans beste. Det er morsomt å se hvordan han "vokser" og blir flinkere, og det er tydelig at han har virkelig jobbet hardt på denne.

Er litt morsomt at han endelig lager et bra film bassert på et spill som han også har laget selv...noe som er sikkert grunnen til at han tok denne jobben så seriøst siden den var personlig.

 

Joda filmen er ikke uten feil. Det tar bare 5 minutter til du ser kamera og filmcrew i vindu refleksjonen på et helekopter....

Og ifølge forum så er det masse feil med utstyr de bruker/har i filmen...men men.

 

Skuespillingen er ikke not spesielt, men noen av disse gutta klarer å få frem et bra prestasjon. Selvom det hele er temmelig klisje og full av one-liners og "brother talk".

 

Dette var et intens og grusomt brutal film! Et mesterverk innenfor film nei...men til Boll standard ja. Den er verdt å se bare for å se hvor flink han har blitt, og jeg nå gleder meg å se hvordan fremtidens Boll filmer kommer til å være!

 

Musikken er sikkelig stemningsfull, og redigeringen bra.

 

For første gang for Uwe Boll høyere enn 3 fra meg! Stå på! Vi hadde det morsomt, og lo godt med all blodet og brutaliteten.

 

Filmen anbefales å se etter å drukket 6 øl, og sammen med kamerater (som jeg gjorde).

 

Slutten er...eh...veldig...dårlig....men men.

 

6/10

 

10922608_ori.jpg

Lenke til kommentar

Ong-bak (2003)

 

Da var ukens første film sett, og kan ikke si annet enn at jeg ble skuffet. Kampene var i og for seg veldig imponerende, men de ble raskt utrolig kjedelig. Dette kombinert med det forferdelig stygge Thaispråket, dårlige effekter, dårlig manus og skuespill ble ikke dette all verden.

 

Jeg gir den: 4 / 10

Endret av Awesome X
Lenke til kommentar

In Bruges

 

Før jeg satte den på så forventet jeg en ganske rettfram actionkomedie, men det var ikke det jeg fikk. Det er ikke lett å plassere denne i en sjanger. Den er spennende, den er morsom og den er trist. Egentlig er den vel egentlig mer vemodig til tider, noe som det fantastiske lydsporet bidrar til. Skuespillerene gjør alle en bra jobb. Ralph Fiennes liker jeg veldig godt. Brendan Gleeson og Colin Farrell spiller veldig bra sammen, og Clémence Poésy gjør jobben som heit dame. Andre ingredienser i filmen er en sinna dverg, en morsom russer og en tøff skinhead.

 

Visuelt sett er filmen veldig vakker. Jeg har aldri vært i Brügge, men denne filmen fungerer fint som postkort.

 

8/10

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...