Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Easy rider

 

Made by stoners, for stoners. Skrudde av filmen etter 10 minutter. Makan til kjedelig og poengløs film. Kommer dog ikke til å gi karakter, da jeg ikke har sett filmen fullstendig.

 

Da var det temmelig meiningsløst å legge til en kommentar vel?

Vel egentlig ikke. Slike anmeldelser er fine for å kartlegge seg om hvilke filmer man ikke bør se.

Lenke til kommentar
Easy rider

 

Made by stoners, for stoners. Skrudde av filmen etter 10 minutter. Makan til kjedelig og poengløs film. Kommer dog ikke til å gi karakter, da jeg ikke har sett filmen fullstendig.

 

Da var det temmelig meiningsløst å legge til en kommentar vel?

Strengt talt, så er jo resten av filmen slik. En reise gjennom 60-tallet på godt og vondt akkompagnert av herlig musikk.

Lenke til kommentar
Hotel Cæsar er ikke noe bygg, det er et stort tv-studio med masse sett i.

Logo-snuttene er bare en logo som er hengt opp på et hotell i oslo ett sted, filmet og fjerna igjen etterpå.

Yes, hva er det egentlig som befinner seg der? Settet mente jeg ^^

 

EDIT: Er det TV-studio? Trodde det var noe annet..

 

Bygget folk trur er Hotell Cæsar innheld bustader og kontorlokale, og nokre ok utestader. TV-studioet ligg i Nydalen.

Lenke til kommentar

Det er derfor Hollywood er blitt som det er blitt vet du...

 

"No titties, aliens or explosions after 10 minutes and I'm walking out!" ;)

 

Litt skremmende å se hvordan folk vil at filmbransjen helst bare skal konsentreres rundt de større landene...

 

Er vel bare ett land han vil at skal lage filmer da, og det er USA :p

 

Forøvrig er det svært langt imellom gode norske filmer og tv serier.

Lenke til kommentar
Hotel Cæsar er ikke noe bygg, det er et stort tv-studio med masse sett i.

Logo-snuttene er bare en logo som er hengt opp på et hotell i oslo ett sted, filmet og fjerna igjen etterpå.

Yes, hva er det egentlig som befinner seg der? Settet mente jeg ^^

 

EDIT: Er det TV-studio? Trodde det var noe annet..

 

Bygget folk trur er Hotell Cæsar innheld bustader og kontorlokale, og nokre ok utestader. TV-studioet ligg i Nydalen.

 

Det er vel ingen bosteder i det bygget? PST (Politiets sikkerhetstjeneste) holder til der ihvertfall.

Lenke til kommentar

The Wrestler (2008)

 

d_aronoksfy_-_the_wrestler_low_3.jpg

 

Ny Arnofsky-film! Tjohei!

 

Jeg hadde trodd at The Wrestler skulle handle om en Wrestler, som Rocky handler om en bokser, men det vil jeg ikke egentlig si den gjør. Det er ikke Wrestling som er i fokus her. Det er The Wrestler! Mannen Randy 'The Ram' Robinson, er elsket av publikum, hatet av sin datter og er en total "fuck-up". Han lever i en fattig tilværelse, sover i vanen sin til tider og prøver å få seg en jobb i tillegg til det han kan best, Wrestling. Vi følger denne ensomme, triste, gigantiske og brutale mannen gjennom en del av livet hans. Store deler av filmen innebærer faktisk at vi får se at han gjør helt dagligdagse ting, men av en eller annen grunn blir det ikke kjedelig. Folk vil kanskje si "det var jo nesten ikke noe wrestling jo", og da tror jeg ikke de helt har skjønt poenget med filmen. Jeg tror mere at det er fokus på hva som er ekte og falsk wrestling. Hvem blir Randy når han går inn i ringen? Hvem er han utenfor ringen? Jeg tror Aronofsky ikke har gitt fra seg psykologi-dypheten sin helt enda, selv om det kanskje virker sånn. Filmen har mer enn nok blod og kamp for meg hvert fall.

Skuespillet er det umulig å si noe negativt om. Mickey Rourke gjør en fantastisk rolle, og jeg tenkte enkelte ganger at han var født for rollen. Det er en av de mest troverdige rollene jeg har sett, både utseendemessig og oppførselsmessig. "Kjæresten" og datteren hans gjør også gode roller. De andre wrestlerene er spilt av dyktige skuespillere, og i stedet for å sette opp wrestlerene som erkefiender, så er det rett og slett masse kompiser fra nesten samme treningssenter, som går og banker gørra ut av hverandre. Etter kampene er det "no hard feelings". Dette gir en fantastisk effekt.

Uansett er dette en flott, rørende film, som fortjener all skryt den kan få. 8/10

 

DarrenAronofskyTheWrestlerRR04.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...