Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sunshine begynte så bra at jeg regnet med at den ville avslutte nesten like sterkt. Den første timen er på nivå med Alien, Aliens, The Fountain, 2001, Blade Runner, Brazil, rett og slett alle de sterkeste sci-fi-filmene fra nyere tider. Jeg hadde full tro på at den filmen ville ende opp som den beste filmopplevelsen min på svært lenge, men så kom slutten helt uventet og ødela alt som filmen hadde bygget opp. Jeg må si at jeg blir litt overrasket hvis man ser noe så fantastisk og vakkert som Sunshine og tenker "Det blir vel en Jason X-avslutning på denne filmen, kan jeg tenke meg".

 

 

Vel vel, nå var ikke Pinbacker det forutsigbare med filmen Du sier at endingen var shit, det kunne vært verre:

 

 

De kunne ha overlevd

 

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar
Vel vel, nå var ikke Pinbacker det forutsigbare med filmen Du sier at endingen var shit, det kunne vært verre:

 

 

De kunne ha overlevd

Jeg og Bob_3 diskuterte dette over en øl igår, og kom egentlig frem til at vi ikke hadde en verdig slutt på filmen. Jeg klarer ikke å komme på noe som hadde vært bra nok, men verken den slutten som var eller det du beskriver i spoiler er gode avslutninger. Likevel er det slutten på filmen som ofte skiller de gode fra de fantastiske, enten ved at de er absurde (2001), gir en ny vri på historien (Blade Runner, 12 Monkeys) eller bare ved å være helt 100% crazy (Brazil). Sunshine trengte noe sånt for å virkelig stille i toppklassen, da helst en mellomting mellom tullete Jason X og det du beskriver, som også hadde vært dårlig.

Lenke til kommentar

Pinbacker kunne ha vært så mye mer nyansert og interessant. Han kunne gjerne ha vært gal nok til å drepe men når han framstår så svart/hvitt, så får jeg følelsen at noen har tatt den korteste veien ut fra settet og til premiereteppet. Uansett, fantastisk film. 9/10 for min del

Lenke til kommentar

Siste filmen jeg så var Legally Blonde 2 fra 2003.

Den er bare best =D (Etter Første filmen).

Den er bare perfekt og rosa. Liker spesiellt at hovedpersonen Elle Woods (Reese Witherspoon) kjemper for dyrerettigheter, og at hun er vegetarianer.

Liker også at hun kjemper for at blondiner skal bli tatt seriøst. Sånn som i første filmen, når hun ville bli tatt seriøst på Harward, og i denne oppfølgeren når hun ville bli tatt seriøst foran senatorer og sånn.

 

=D

Neste filmen jeg skal se er Sleepover fra 2004 =)

Lenke til kommentar

City of Ember

http://www.imdb.com/title/tt0970411/

IMDB: 6.6

 

"For generations, the people of the City of Ember have flourished in an amazing world of glittering lights. But Ember's once powerful generator is failing ... and the great lamps that illuminate the city are starting to flicker."

 

Verden har gått under og den siste byen med de siste menneskene bor under jorda. Det var meningen at de skulle komme opp igjen etter 200 år, men boksen med instruksjonene for å komme seg ut av Ember forsvant når den syvende borgemesteren døde.

 

Filmen er ikke spesielt scifi eller drama, men snarere family adventure. Helt greit å se som voksen om du kjeder deg litt. Settene er ganske fine og morsomme, effektene er helt greie, skuespillet av Tim Robbins og Bill Murray er fullstendig overflødig, men de to unge skuespillerne og hovedkarakterne gjør en god innsats. Plottet er straight forward nok, men boka sies å være mye bedre. Den har noen interessante tvister på "dommedags"-filmer, men også en del ting som vil irritere noen av oss som plottfeil, til tross for at det er en adventure film.

 

5/10

Lenke til kommentar

Max Manus

 

For første gang skulle vi se en film med skolen som jeg faktisk hadde litt lyst til å se.

Max Manus er en helt grei film. Jeg lever meg ikke aldri noe spesielt inn i historien og bryr meg fælt lite om hva som skjer med karakterene. Noen irriterende actionsekvenser også, uten noe særlig punch.

 

6/10

 

(Skulle ønske at Norge hadde flere skuespillere)

Lenke til kommentar
(Skulle ønske at Norge hadde flere skuespillere)

 

Eller ingen, så hadde vi sluppet ALLE norske filmer og serier

+1!

 

Jeg betaler gjerne for å rive "Hotel Cæsar". Bare bygget iallfall!

 

Litt skremmende å se hvordan folk vil at filmbransjen helst bare skal konsentreres rundt de større landene...

Lenke til kommentar
Hotel Cæsar er ikke noe bygg, det er et stort tv-studio med masse sett i.

Logo-snuttene er bare en logo som er hengt opp på et hotell i oslo ett sted, filmet og fjerna igjen etterpå.

Yes, hva er det egentlig som befinner seg der? Settet mente jeg ^^

 

EDIT: Er det TV-studio? Trodde det var noe annet..

Endret av Iiluminati
Lenke til kommentar
Litt skremmende at folk virkelig ikke tar ironi på forumet, selvom jeg skal innrømme at det var litt vanskelig å se nå. :)

 

My bad, men forum-ironi (skriftlig, that is) er litt vanskelig med mindre det gjøres overtydelig :p pluss at folk alltid har en tendens til å mislike alt av norske produksjoner.

Lenke til kommentar
Litt skremmende å se hvordan folk vil at filmbransjen helst bare skal konsentreres rundt de større landene...

Det er langt ifra det man sier. Mens Sverige og Danmark, som absolutt ikke er å regne som store land, er godt likte både internasjonalt og her på forumet, så er det noe med norsk film som ikke interesserer verken oss eller resten av verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...