Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kill Buljo er jo bare en remake av Airplane og div. med snø og nordlandsdialekt. Med tanke på at Airplane er fantastisk umorsom, blir Buljo bare enda kjipere (selv om jeg lo til tider pga diverse gloser jeg ikke hadde hørt siden jeg bodde i Bodø^^)

Lenke til kommentar

Airplane er da ikke fantastisk umorsom. Sånn ca. 30% av filmen kan man da humre med på. Men hva faen er greia med han dansende fyren på flybasen? Han er fantastisk umorsom. Men fortsatt rene lattergassoverdosen i forhold til Kill Buljo. I helt andre skalaen er Lasse og Geir ja. Den beste norske filmen ever, og hevder seg mildt sagt godt blant internasjonale filmer også.

Lenke til kommentar

Vær vennlig å slutt med ignoransen og vis til konkrete eksempler på at Hennie spiller i hver eneste film. Såvidt jeg kan se på IMDB er Hennie med i 14 produksjoner de siste 8 årene, hvorav 2-3 av de er stemmer i animasjonsfilmer, og 3-4 er kortfilmer/tv-serier på et par episoder.

Edit: Ser vi bort fra kortfilmer/tv-serier har Cleve Broch vært med i 6 filmer på 8 år.

Sikter til Ilimunati sitt innlegg.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Min favorittkomedie er nok Monthy Python and The Holy Grail

Jeg må nok arrestere deg nok en gang på at du bare ga den 7/10 :p Har du virkelig ikke sett noen bedre komedier?

Wtf som du husker :p Har gitt den 8 btw nå, sett den to ganger tror jeg. Men nei.. Jeg er ikke så lett å få til å le. Anbefal meg en bra komedie, du.

Lenke til kommentar

Bob du skjønner nok godt hva jeg mener. Når det skal lages en norsk film, seriøs film iallfall, er det alltid de samme norske skuespillerne med. De har kanskje 10-12 og velge mellom, men det er de. Og jeg skjønner de forsåvidt godt - det er sikkert ikke mange andre å velge mellom.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett Max Manus enda, men jeg regner med at jeg ikke kommer til å skifte mening etter den.

Og Cyph, helt enig i de filmene du sier! Airplane er "kompisgjeng"-film, som består av tørr humor, mens de andre er virkelig god humor, men jeg syntes forøvrig Kill Buljo også var kvalitet av. Jeg lo godt feks av reinen med flaska inne på bryllupet (hvite "død"-streker).

Lenke til kommentar
Anbefal meg en bra komedie, du.

Clerks, Clerks 2, Dogma, Garden State, 40 year old virgin, Annie Hall, Monty Python for å nevne et par i farta.

Iuliminati: Du har absolutt et poeng angående at skuespillergjengen i Norge er liten, men å slenge fra seg "Aksel Hennie og Cleve Broch spiller i alle filmer" holder ikke i retten.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Anbefal meg en bra komedie, du.

Da er det bare å kjøre på og pløye gjennom komediejungelen. Men det er langt mellom godbitene, det er helt sant.

Jeg anbefaler:

Annie Hall

The Big Lebowski

Down By Law (veldig acquired taste, men jeg anbefaler den så ofte jeg har mulighet til)

The Royal Tenenbaums (ta med en klype salt; det er kanskje bare meg, men jeg har ledd nesten sammenhengende gjennom denne)

Office Space

Merker at jeg selv har veldig få komedier høyt på vote history'en. Tar gjerne imot noen tips selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det meste av Jim Carrey før 1998. (Batman forever not included)

Pledge This

Pure crap. Kan ikke skjønne at noen synes at Paris Hilton er pen,pengene hennes er muligens eneste hun har jeg kan like.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Rounders

I det siste har det virkelig gått mye i poker med venner osv, så kommer jeg over denne (hadde forsåvidt hørt mye snakk om den før også) på Clas Ohlson. Jeg kjøpte. Jeg ble fornøyd.

Matt Damon og Edward Norton spiller begge meget bra. Spesielt sistnevnte spiller fantastisk, totalt pokeravhengig, og vi får en vanlig livssituasjon hvor en må velge mellom det man virkelig liker, og selvfølgelig kjerringa. Tøft.

En som også skal nevnes er John Malkovich. Haha, herlig type. Russisk mafia/poker-boss!

Filmen generelt syntes jeg var uhyre bra, og da spesielt siden jeg interesserer meg endel for poker (endel andre kortspill også).

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...