Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

We're No Angels (1955)

MV5BMTgxMzM4MzMzOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDU2NzAzMQ@@._V1._SX288_SY400_.jpg

Humphrey Bogart, Aldo Ray og Peter Ustinov spiller kjeltringene Joseph, Albert og Jules som nettopp har rømt fra fengselet og strandet i en liten fransk by. De bestemmer seg for å rundstjele en butikk, og tilbyr seg selv et arbeid i butikken. De forstår raskt at den finansielle situasjonen i butikken ikke er så bra og at datteren til paret som er innehaver i butikken lider av kjærlighetssorg. De blir godt kjent med familen og er veldig hjelpsomme, men så begynner de å tvile på om de i det hele tatt vil stjele noe om helst fra denne hyggelige familien. Det meste endrer seg når butikkens eier, fetteren til butikkens driver kommer på besøk for å sjekke ut regnskapet, et skikkelig rassehøl! Og da begynner ting å endre seg for de 3 kjeltringene som nettopp har peket ut sitt nye offer!

Dette er en komedie, men jeg kan ikke påstå at eg synes filmen er så morsom, men den er litt morsom. Gode dialoger, spesilet blandt de 3 kjeltringene, bra skuespillerprestasjoner og et bra manus. Handlingen foregår i julen så den kan vel kalles en julefilm. Anbefales!

Karakter: 7/10

Endret av CharltonHeston89
Lenke til kommentar
Igjen, de går etter folk for å bite dem. I opplevelse er det nøyaktig det samme for meg. If it looks like a duck, quacks like a duck... Da kan de kalle det hva de vil. Jeg opplevde dem som zombier og det gjorde meg mer interessert i zombiefilmer.

Dog har de noen heftige ting som pleier å poppe ut der hodet var til tider :wee:

Ja og Zombier pleier skjeldent å bli 20 meter høye monstere med tentakler over alt.

Og som en anerkjent zombiespesialist så vet du det? Du har truffet mange zombier, ja?

:p

Ja zombier er døde mennekser som blir vekket til live igjen, ikke noe mer, og ja jeg har truffet mange zombier og drept enda flere.

Lenke til kommentar

Apocalypse Now (1979)

The horror... the horror...

35fa02f7fc7a490572927b3f39663f2f.jpg

Krigsfilmer er ikke helt min tekopp, men finnes selvsagt unntak. Apocalypse Now viste seg heldigvis å være et eksempel på dette. Visuelt sett en nydelig film som har en herlig mystikk over seg. De 45 siste minuttene var spesielt minneverdige, hovedsaklig på grunn av imponerende bruk av lys.

Dette er en lang film, men jeg ser på det som en nødvendighet for å kunne sette seg skikkelig inn i filmens plot og karakterer. Skuespillerprestasjonen i Apocalypse Now er ikke annet enn imponerende, og Marlon Brandos rolletolkning er spesielt noe jeg ikke vil glemme med det første.

Utvilsomt en svært severdig film med en rekke uforglemmelige sekvenser.

9/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Trondheim var det!

Wha... what..?

Åge Aleksandersen er født og oppvokst i Namsos, men flyttet til Trondheim midt på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne få sett han i flere filmer. Sett han i kun The Godfather og Apocalypse Now, to helt forskjellige roller. Dette gjør at jeg ser på han som en perfekt skuespiller, siden jeg digger begge de prestasjonene, og har ikke sett flere.

Du bør se Open Range, en fin rolle fra en eldre Duvall

Lenke til kommentar

JCVD (2008)

73024486.jpg

Dette må være noe av det beste jeg har sett på lenge. Mulig det best ut av 2008, og selvklart det beste så langt i 2009.

Jeg vil ikke si noe om hva som skjer i filmen. Men som traileren viser er dette en situasjons film. Er du typen som liker bank ran filmer, eller ”et roms” filmer som Reservoir Dogs vil denne filmen falle i smak.

Den har alt, humor, spenning, drama og ikke minst svært interessant dialog og personer. Filmingen er bra utført, men har en del tabber som at ser kamera i refleksjoner, og litt merkelig hopping med redigeringen, men ellers er det virkelig flott å se på.

Jeg skal heller legge til traileren og lar den gjøre jobben å trekke dere inn mens jeg kan si at denne filmen bør sees!

Jeg tipper den ikke gjør stor suksee i USA siden dette er en fransk film, og bruker subtitles…noe amrikanere ikke takkler. Det er litt engelsk i filmen, men det er svært lite.

Jean Claude spiller segselv, og filmen refererer til mangen av hans filmer og andre action filmer, men alt i en Kevin Smith stil dialog humor. Filmen kan virke litt langtrukken dersom du er av en type utolmodig person og må ha ting som skjer hele tiden, men jeg koset meg sikkelig med all dialogen og de morsomme personene vi blir kjent med i denne filmen.

Gir denne er STERK 9/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Ja, og den er fin speislet viss man skal se en Duvall film, da han igjen gjør en annen rolle fra Gudfaren og Apcalypse, selv om det er litt mer gudfaren i rollen, rollen er på den mer rolige siden. Var den beste western laget i nyere tid frem til 3:10 kom

Jeg synes strengt tatt The Proposition er den beste av nyere westernfilmer (ved siden av Jesse James som strengt tatt heller mer over i biografisk drama). 3:10 var morsom, og den filmen jeg alltid anbefaler til folk som ikke fans av sjangeren, men det er jo ikke til å legge skjul på at den hadde en del problemer med troverdigheten i historien.

Open Range er også en go-film, men mangler det lille ekstra til å nå helt opp (selv om skytesekvensen på slutten er helt rå).

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...