Thend Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg vet ikke om du noensinne har opplevd å ha så mye at du begynner å engste deg for å miste det, eller tenker over fremtiden og hvordan ting fort kan snu. Her kommer vel livserfaring inn (ikke nødvendigvis alder, men hva man har opplevd i livet). Mange er så opptatt av å oppfylle livets drøm at de aldri helt stopper og tenker over at det vil være på lånt tid. The Wrestler er en type film som minner en på nettopp dette. Carpe diem før fall from grace inntreffer. Djupt, kis, djupt. Hardt å snart bli 30? Lenke til kommentar
tobn Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Never Back Down Like dårlig som jeg trodde. Trolig fordi jeg ikke er sloss typen og lite fan av kjærlighets klisjeer. En Hollywood film der så klart alle high school damene var fine. Han capoeira typen som ble knocka av et slag var høydepunktet. 2/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) The Wrestler (2008) Gledet meg å se dennne filmen. Traileren gir inntrykk at dette er noe av samme kaliber som Cinderella Man, men dessverre klarer den ikke å gi mer følelse enn traileren.... Joda filmen er mulig det beste prestasjonen Mickey Rourke har gitt, og han er i utrolig form for alderen. Kort fortalt handler filmen om det å bli gammel og hvor viktig famlie og kjærlighet er iforhold til berømmelse. Det ligger en meget bra film her mellom linjene, men problemet er å finne den. Du føler ikke mye for personene i filmen, og særlig for hovedpersonen. Som du kan da forstå er dette krise for en drama. Filmingen er ikke bra, og redigeringen dårlig. Ofte får vi dårlige vinkler og kamp scenene er ikke annet er kjedlige. Vi blir matet masse close ups at Rourke, og det er ikke noe hærlig opplevelse...han er ikke en vakker mann og du kan ikke annet enn å stirre på det plastikk ansiktet. Her er det mye over-acting av hun som spiller datteren, og det er trist å se på det som skal liksom være et rørende øyeblikk. Men når filmen vender fra wrestling delen og det endelig begynner å bli interesant å følge Randy 'The Ram' Robinson i hans kamp å vende om livet går filmen tilbake til wrestling og blir kjedelig igjen. Alt er forutsigbart, uinteresant og ikke annet enn en skuffelse. 6/10 Endret 11. januar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Forutsigbart og uinteressant, men likevel en 6/10... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Munich Jeg kjedet meg, men ser kvalitetene. Forøvrig føler jeg at seeren får altfor lite informasjon, og det virker som at man må lese flere bøker for å vite historien filmer forteller før du kan se filmen. Jeg er skuffet, men som sagt ser jeg kvalitetene i filmen. Eric Bana gjør veldig bra prestasjon, og Daniel Craig er tøff nok. Småtwists som er bra og gode skytescener trekker opp, men som The Dark Knight føler jeg filmen prøver å fortelle for mye på for kort tid. Siste scenen som er en liten twist er dog god, og filmens blanding av musikk i enkelte scener er topp. En svak 6/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Forutsigbart og uinteressant, men likevel en 6/10... Ja. Ser ikke problemet med dette. Du kjeder deg ikke, og Roukes skuespilling imponerte meg. Handlingens budskap er bra, men dårlig utført. Uintersant fordi kamp delene i filmen falt ikke i smak, jeg har ingen forholdning til amrikansk wrestling og synes det er tåpelig. Så ja. Litt over middels. Endret 11. januar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Den så jeg også, Cyph. Synes litt mer om den enn deg. 7,5/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Munich var altfor langtrukken spørr du meg. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 filmen prøver å fortelle for mye på for kort tid. Munich var altfor langtrukken spørr du meg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, jeg skrev det på en litt rar måte. Det jeg mener er at scenene er korte og vi får ikke så mye informasjon, men samtidig er filmen for langtrukken. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Shakespeare in Love (1998): Er vel rundt ti år siden jeg så denne filmen her sist og jeg kan ikke akkurat si at minnene om filmen var noe særlig gode. Jeg hadde andre ting å tenke på den gangen. Heldigvis ble dette gjensynet var av den gledelige sorten. Flott skuespill, litt synd at Joseph Fiennes så og si trakk seg tilbake fra storproduksjoner etter denne filmen her. Gwyneth Paltrow overbeviser langt mer her enn de siste filmene jeg har sett henne i. Romantisk og søt film, fint å se med madammen. Men jeg tviler den er noe for de tøffe gutta. Den satser på det poetiske, det er tross alt Shakespeare, og finner en tone og atmosfære som kler produksjonen godt. 7/10 Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) *snip* sett to syns max manus var bedre enn flammen og sitroen jaw Endret 11. januar 2009 av medlem-77217 Unødvendig quoting. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Forutsigbart og uinteressant, men likevel en 6/10... Ja. Ser ikke problemet med dette. Du kjeder deg ikke, og Roukes skuespilling imponerte meg. Handlingens budskap er bra, men dårlig utført. Okay. Jeg koblet automatisk uinteressant og forutsigbart sammen med kjedelig. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 To gjensyn: Wall-E (2008) Denne fikk 8/10 første gang, fordi jeg syntes den tapte den fantastiske stemningen fra første halvdel mot slutten, og at humoren da baserte seg på for mange simple grep. Denne gangen følte jeg at det funket mye bedre, som en helhet. Første halvdel er jo klar 10/10, med helt utrolig flott animasjon, samt grepet å la det hele ser ut til å være filmet med kamera - som jeg synes er mildt sagt dritkult. Vågalt la det gå tre kvarter før det egentlig er noen replikker (for en Disney-film), og filmen er best når det ikke sies noe. Stillheten underbygger stemningen veldig godt. Denne gangen ble jeg også mer truffet av hele kjærlighetshistorien, som er utrolig søt. Brøt ned den kalkulerende analytikeren i meg. Ellers er klimabudskapet langt fra påtrengende, og en ganske fin ramme for historien. Jeg så tydeligvis filmen mer med hjertet enn med hjernen enn forrige gang, men det gjorde dette jo til en praktfull filmopplevelse. Jeg føler meg likevel helt saklig når jeg sier at dette er Pixars beste (bortsett fra at jeg har sett skremmende få av filmene deres, selvsagt). 9/10 Annie Hall (1975) Min Woody Allen-favoritt. Så er jo dette også kanskje den mest sitatvennlige filmen noensinne, og stappfull med klassiske scener (Fellini-fyren på kinoen er nok min favoritt. Fantastisk scene). Jeg har ikke tenkt å quote noen, bare se filmen, om du ikke har. Woody er seg selv og morsom som vanlig (hvis du har sansen for ham). Dessuten tar han en rekke ting på kornet, og er samtidig selvironisk og innsiktsfull, til tross for at alle filmene han har hovedrollen i er rene egotripper for ham. Det beste er jo at han alltid er veldig ærlig ang. akkurat det, og det gjør det jo alt mye morsommere. Nok babbel - dette er en de beste komediene ever, nuff said. 9.8/10 Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Max Manus (review #2326374) Dette er den første norske filmen jeg noen gang har gledet meg til å se - og faktisk den første norske filmen jeg har sett siden de tvang oss på kino til å se Kristin Lavransdatter på ungdomsskolen. Jeg ble sittende og se etter ting ifra "feil tidsepoke" på filmen, men det er tydelig at de har vært ganske nøye med å få den tidsriktig. Med unntak av et par ting jeg tror var plast (kan ha vært vinyl), så la jeg ikke merke til noe. Særlig for Oslofolk, og kanskje særlig for de yngre seerne, så er det rart både å tenke på samt å se byen sin full av nazister og krigsskip og greier i havnen. Kulturhistorisk sett "bringer filmen hjem" det jeg tror må være en relativt realistisk gjenskapning av Oslo på 40 tallet og på snodige vis bringer den både andre verdenskrig og den tidsepoken "til live" for meg, som har sett mye på dårlig svart-hvitt dokumentarer på Discovery Channel. Nå skal vi selvsagt skjelne mellom gjenskapning og the real thing - men alikevel. For meg har aldri andre verdenskrig vært så levende og så truffet meg så "nær hjemme". Alle de gangene vi gikk på hjemmefrontsmuseet og forsvarsmuseet osv. og så på "gammelt skrap", svart hvitt bilder og små modeller... ja... det var tørre greier. Jeg synes alle 10'e klassinger i landet burde se denne filmen. DETTE er norsk historie. Filmen er både spennende og humorøs og svært godt laget filmteknisk til å være norsk - såpass at den holder internasjonal klasse av det vi forventer oss å se når vi ser moderne film. Det er også flere gode skuespillerprestasjoner. I tillegg til Max selv er flere av kameratene hans både sjarmerende og morsomme, og den tyske kommandanten er som man forventer av en nazist, både ekkel og ganske urovekkende uten å være ensidig eller uinteressant. Vel verdt å se. Mange gamle på kinoen som gråt. Mange unge og, for den sakens skyld. 8/10 Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 MunichJeg kjedet meg, men ser kvalitetene. Forøvrig føler jeg at seeren får altfor lite informasjon, og det virker som at man må lese flere bøker for å vite historien filmer forteller før du kan se filmen. Jeg er skuffet, men som sagt ser jeg kvalitetene i filmen. Eric Bana gjør veldig bra prestasjon, og Daniel Craig er tøff nok. Småtwists som er bra og gode skytescener trekker opp, men som The Dark Knight føler jeg filmen prøver å fortelle for mye på for kort tid. Siste scenen som er en liten twist er dog god, og filmens blanding av musikk i enkelte scener er topp. Til tross for at man på forhånd BØR ha hørt om Israel, palestinerne, Munchen og Lillehammer-drapet osv. før man ser denne filmen så er det en sann historie, og da er det begrenset hva skribentene har å jobbe med. For meg blir det da også litt galt å si ting som at "gode skytescener trekker opp" som om det var noe de la til... da filmen prøver å være realistisk Jeg gir den en 7/10. God tolkning og spennende gjenfortelling av historiske hendelser. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Et par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til trådens tema. Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Endret 11. januar 2009 av Skagen Lenke til kommentar
tobn Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) RocknRolla Snatch og Lock, Stock and Two Smoking Barrels fan som jeg er, hadde jeg en smule forventninger til filmen. Filmens plot var forsåvidt greit og jeg koste meg gjennom filmen, men noe manglet. Vet ikke hva, kanskje det var Vinne Jones eller noe. Uansett var det er par veldig artige scener og skuespillet til et par de viktigste var generelt bra. Spesielt synes jeg Toby Kebbell som Johnny Quid gjorde en solid jobb og var nesten verdt filmen alene. Alt i alt når ikke RocknRolla opp til de to andre nevnte Guy Ritchie filmene, men uansett verdt en titt. 7/10 EDIT: overvurderte litt. 6,5/10 Endret 11. januar 2009 av tobn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 My super ex-girlfriend. Akk, dette var da ikke morsomt. Den enste morsome scenen så jeg på traileren(hater trailere som spoiler) Anna Farris er ikke søt, ei heller Uma Thurman. Vil ikke anbefalle denne til noen. 1\10 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Australia (Baz Luhrmann, m, Nicole Kidman og Hugh Jackman) Ble motvillig dratt med på denne av samboeren (som syntes den var søt), og filmen viste seg å være akkurat like dårlig som jeg fryktet. Hadde veldig lyst til å gå etter en halvtime, sist det skjedde var da jeg så Star Wars episode 3 på kino. Mye irriterende overspill fra Kidman, et hav av klisjeer, en "handling" ca like dyp og komplisert som en episode av La Linea (Streken)... det eneste som er bra med filmen er det visuelle, der er den til tider meget bra. Karakter 2/10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå