Khalifen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg synes de løpende zombiene er skumle, men de er og blir en effekt for å skremme. De ekte zombiene tilfører til en mye større grad en følelse av ensomhet og klaustrofobi. Zombiene er overalt. De vil kanskje ikke ta deg med engang, kanskje ikke før etter mange år, men de vil ta deg. Nazistene i Død Snø var jo så "over the top" at det kunne ikke feile. Jeg elsket dem! Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hva mener du? Hadde zombiene gått i xx cm med snø , hadde de mer eller mindre stått stille. Jeg går utifra at du selv har gått i snø? Da vet du at man bruker lengre tid enn om det ikke er snø. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) ediiittttt Endret 18. mars 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hva mener du? Hadde zombiene gått i xx cm med snø , hadde de mer eller mindre stått stille. Jeg går utifra at du selv har gått i snø? Da vet du at man bruker lengre tid enn om det ikke er snø. Skjønner, skjønner. Synes uansett at løpende zombier er best jeg Så det.. Jeg også Edit: Hiver inn en liten anmeldelse også. Madagaskar 2 Filmen forsetter hvor den første slapp, nemlig på Madagaskar. De prøver å komme hjem på fortest måte, å fly. Men noe hender på veien hjem... Filmen er en verdig oppfølger, humoren er på plass, pingvinene er på plass og overdrivelsen er på plass. Animasjonen er helt grei og musikken er den samme. Vi for også en familiegjenforening og noen nye karakterer. Ikke et must å se, men om du kjeder deg en dag kan denne passe bra. 4/6 Endret 10. januar 2009 av Sunset Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) The Shawshank Redemption (1994) Da har jeg omsider fått sett filmen som topper IMDbs toppliste. The Shawshank Redemption er et sterkt drama som engasjerer og underholder. Dette er på mange måter en film med fokus på karakterer. I Shawshank Prison blir vi kjent med en rekke karaketer som det er vanskelig å ikke fatte interesse for. Fangene lever på mange måter et trist liv, men håp er en sentral del av filmen. Det finnes alltid håp, og historien blir presentert på en så fascinerende og solid måte, at dette er noe seeren selv ikke kan unngå å ta til seg. Om filmen fortjener sin plassering på IMDbs toppliste er ikke noe jeg kommer til å ta opp nå, men det er ingen tvil om at dette er en opplevelse enhver filmelsker ikke kan være foruten. 8,5/10 Endret 11. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Løpende zombier > Treige zombier Fordi det blir mer skumlere, og det er det som er poenget. Ok, treige zombier er mer "ekte", men så blir det kjedelig i lengden. .. men de nazi-zombiene i Død Snø ble litt for mye av det gode. Tull og tøys, de gangene zombier har engerpet meg har de løpt som bare det, en gang når jeg var på bislet kom det en hel hau løpende mot meg, alle i matchene små drakter, det var bare flaks at jeg fikk skutt den alle før de løp hele runden rundt stadioen Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det blir tåpelig å arrestere en film fordi zombiene løper, når enhver zombiefilm noensinne har hatt offer som løper og zombier som går, men som likevel klarer å ta igjen offerene som løper. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg er nok litt motsatt der. Saktegående halvdøde stygginger er liksom ikke så skummelt. Jeg var enig med deg helt til jeg spilte Resident Evil 4. Det spillet gjorde alle zombiefilmer et hakk skumlere for meg. Man får den falske tryggheten av at de subber rundt trege og desorienterte. Men tryggheten er som nevnt falsk. Og da blir overraskelsen desto bedre ^^ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg er nok litt motsatt der. Saktegående halvdøde stygginger er liksom ikke så skummelt. Jeg var enig med deg helt til jeg spilte Resident Evil 4. Det spillet gjorde alle zombiefilmer et hakk skumlere for meg. Man får den falske tryggheten av at de subber rundt trege og desorienterte. Men tryggheten er som nevnt falsk. Og da blir overraskelsen desto bedre ^^ Som spillet selv påpeker, er ikke zombier i RE4 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 De går i hvert fall sakte og prøver å bite meg, so same shit... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Nei, Zombier er døde som blir vekket til live, de de møter I RE4 har blitt inplanted med en parastitt som får det til å gjøre slemme ting, lederene av disse parasittene vil faktisk ta over verden, så det er langt fra det samme, de har en plan og er kordinerte Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Igjen, de går etter folk for å bite dem. I opplevelse er det nøyaktig det samme for meg. If it looks like a duck, quacks like a duck... Da kan de kalle det hva de vil. Jeg opplevde dem som zombier og det gjorde meg mer interessert i zombiefilmer. Dog har de noen heftige ting som pleier å poppe ut der hodet var til tider Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Igjen, de går etter folk for å bite dem. I opplevelse er det nøyaktig det samme for meg. If it looks like a duck, quacks like a duck... Da kan de kalle det hva de vil. Jeg opplevde dem som zombier og det gjorde meg mer interessert i zombiefilmer. Dog har de noen heftige ting som pleier å poppe ut der hodet var til tider Ja og Zombier pleier skjeldent å bli 20 meter høye monstere med tentakler over alt. Over til noe helt annet. Shogun Assasssin Blod, blod og blod, alt i sterke røde farger nesten rosa, hoder og armer flyr blod spruter. Selv serie mordere bør få noe ut av denne filmen da den har noe av det høyeste bodycounten av damer på film, en helt liten flokk av dem blir kuttet i små biter, filmen har alt man vil ha fra en overdrevet samurai film, blod dårlig dubbing, 80talls synt musikk hele tiden, en liten baby som dreper folk og nevne jeg blod? En perfekt film om man vil se Seven Samurai sin dårlige fetter, dårlig men bra på samme tid. 7/10 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Lone Wolf & Cub er en genial filmserie. Ikke noe dårlig med den. Shogun Assassin er...not so good. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Killer Klowns from Outer Space (1988) In space no one can eat ice cream! En gjeng utenomjordiske klovner på mordertokt i en amerikansk småby. Filmen er faktisk så morsom som den høres ut. En b-film på høyt nivå med sjarmerende effekter og sprø humor. 8/10 Endret 10. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Australia Dette var god underholdning, Kidman er god, Jackman er tøff og Aboriginere er enda tøffere. Jeg synes storyen, manuset var ganske godt, ellers mye klisjeer, men vakre landskap og godt skuspill. Filmen har ikke nok flyt, flere ganger tror man at det er ferdig før man kjønner at her er det mer, i og for seg greit nok, men overgangene blir ikke gode nok. Men absolutt en god film. 7/10 Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Igjen, de går etter folk for å bite dem. I opplevelse er det nøyaktig det samme for meg. If it looks like a duck, quacks like a duck... Da kan de kalle det hva de vil. Jeg opplevde dem som zombier og det gjorde meg mer interessert i zombiefilmer. Dog har de noen heftige ting som pleier å poppe ut der hodet var til tider Ja og Zombier pleier skjeldent å bli 20 meter høye monstere med tentakler over alt. Og som en anerkjent zombiespesialist så vet du det? Du har truffet mange zombier, ja? Lenke til kommentar
Nash Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg vet ikke om du noensinne har opplevd å ha så mye at du begynner å engste deg for å miste det, eller tenker over fremtiden og hvordan ting fort kan snu. Her kommer vel livserfaring inn (ikke nødvendigvis alder, men hva man har opplevd i livet). Mange er så opptatt av å oppfylle livets drøm at de aldri helt stopper og tenker over at det vil være på lånt tid. The Wrestler er en type film som minner en på nettopp dette. Carpe diem før fall from grace inntreffer. Skulle ønske jeg så filmen senere i livet. Har ikke nok livserfaring til å engste meg enda, håper jeg. Men filmen slo meg på alle andre steder. Har aldri tenkt på Wrestling bak scenen før, og nå mener jeg ikke garderobe slagsmål som på WWE . Men ble rett og slett depressiv etter å ha sett filmen, noe som sier litt om hvordan filmer går inn på meg. Endret 10. januar 2009 av Nash Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Tre filmer med likt tema som jeg har sett i det siste. Må si at jeg er veldig glad i filmer om andre verdenskrigen, og spesielt når det kommer til motstandsbevegelser. Max Manus Godt skuespill, veldig flotte kostymer, god story. Endelig et norsk drama med Hollywoodbudsjett og fantastisk godt skuespill som fungerer veldig godt. Selv om historien er rimelig flat så må jeg si at alt fungerer veldig godt sammen. Veldig god regi, håper Rønning/Sandberg blir i Norge og gjør noen filmer til før de tar en ny sjanse på en Hollywood-flopp. 7/10 Flammen & Citronen Fantastisk godt skuespill med kremen av danske skuespillere og den tyske skuespilleren Christian Berkel. Dette er en mann jeg har sett i noen filmer nå og som jeg virkelig har fått sansen for. Han er vel mest kjent for sin rolle i filmen "Das Experiment", men har også hatt roller i andre storfilmer som "Der Untergang" og filmen som jeg skriver om under dette avsnittet. Mads Mikkelsen er en jeg bare blir mer og mer glad i for hver gang jeg ser ham også, han har en "tough look" samtidig som han ikke har problemer med troverdigheten når han skal spille litt mykere, eller rettere sagt når han skal vise følelser med små detaljer i mimikk og kroppsspråk. Filmen har en veldig spennende og delvis forvirrende story, det er veldig vanskelig å vite hvem man skal tro på underveis, god slutt. Resten av filmen er på høyde med M M men jeg vil si at den norske filmen helt klart hadde bedre scenografi og kostymer. 8/10 Zwartboek Hvis man tar det beste fra de to ovenstående filmene så ender man opp med denne. Herlig og lang film med en historie hvor du sitter naglet fast fra begynnelsen. Så og si alt er topp kvalitet i denne filmen. og jeg er på nippet til å gi den toppkarakter. Hvis man har noe imot Paul Verhoeven (Basic Instinct, Starship Troopers, Robocop, Total Recall) som har laget filmen, så må man alikevel ikke la seg skremme. Denne filmen skiller seg godt ut fra hans andre filmer. Personlig så likte jeg vel alle de filmene hans som jeg nevnte, men det hadde vel mer med alderen min når de kom ut å gjøre enn noe annet, av de synes jeg bare at ST står seg den dag i dag. Uansett, Zwartboek er noe helt annet. Burde vel egentlig skrevet mye mer om denne, men det får jeg evt gjøre en annen gang - er litt for trøtt til det nå. Men har du ikke sett den så skyndt deg å gjøre det! 9/10 Endret 10. januar 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå