Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

The Hottie & The Nottie

Tenkte jeg skulle se denne for å se om den var så dårlig som folk skulle ha det til. Og den innfridde. Det var forferdelig å se denne filmen. Jo mer jeg så, jo verre ble det. Jeg måtte tvinge meg selv for å klare å se hele filmen. Må være noe av det værste jeg har sett. Mistet nesten filmgleden.

1/10

Hvorfor ser du den, når du vet at den kommer til å bli så dårlig? Har dog gjort det en gang selv, men aldri mer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Død Snø:

Jeg satt gjennom "Kill Buljo" uten å le en eneste gang, men det er lenge siden jeg har hatt et større glis etter å ha kommet ut av kinosalen.

Man ser godt at Tommy Wirkola har sett mye på Peter Jackson og Sam Raimi, og spesialeffektene er akkurat der jeg liker dem. Det er nok realisme til at man synes det er ekkelt uten at det ser urealistisk ut, men overdrevet nok til at kan kan le av det.

Det eneste som jeg vil trekke ned filmen for er at nazizombiene ikke er zombier. Zombier kan ikke løpe eller tenke. "Udød" passer nok bedre for nazistene i Død Snø.

9/10!

Lenke til kommentar

Løpende zombier ble nok introdusert for å skape mer spenning, men personlig synes jeg at de fjerner den klaustrofobiske følelsen av zombiene som sakte men sikkert beveger seg mot en.

Se heller den gamle Dawn of The Dead, gjerne også Zombi II (Zombie Flesh Eaters). Når det kommer til zombier er jeg konservativ. ;)

Lenke til kommentar
Løpende zombier ble nok introdusert for å skape mer spenning, men personlig synes jeg at de fjerner den klaustrofobiske følelsen av zombiene som sakte men sikkert beveger seg mot en.

Jeg synes det er irriterende når de flytter seg så sakte, og uansett hvor sakte de flytter på seg klarer de alltid å spise noen. Jeg mener HALLO! de kunne ha JOGGET fra zombiene.

Lenke til kommentar

Vel, tanken på at de er død, gjør jo at de teknisk sett ikke skal kunne gå noen steder heller (tenker generelt ikke så mye på logikk når jeg ser zombiefilmer). Fortrekker helt klart løpende zombier.

Endret av mOkk
Lenke til kommentar

Siden vi først snakker om zombier - jeg så Black Sheep i morgentimene i dag.

Jeg likte konseptet med en gang jeg så traileren for første gang for noen år siden, men har ikke somla meg til den før nå. Og jeg ble faktisk gledelig overrasket. Filmhåndverket var godt nok til at det ikke distraherte opplevelsen, og humoren var til tider bedre enn jeg hadde håpet på. Av en eller annen grunn lo jeg høyt de første 3-4 gangene folk ble felt av taklinger i skulderhøyde av sauene. Vakler mellom 7/10 og 8/10

Og så så jeg Se7en her om dagen. Flott film. Elsker Kevin Spacey som skurk, man får umiddelbart følelsen av at han har noe på lur og ikke er til å stole på på noen som helst måte.

Slutten gjorde at jeg måtte spole tilbake for å se en gang til hvordan så mye leder opp til akkurat den avslutningen. 10/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...