Stoop kid Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg tror det spørsmålet jeg egentlig burde stille meg er hvorvidt filmen blir bedre av at jeg kjenner meg mer igjen i den. Hvis den virkelig tar det du forteller om på kornet, vil det gjøre filmen mer underholdende? Eller vil jeg bare trekke opp en karakter fordi jeg forstår historien bedre og forstår hva filmen prøver å si? "Underholdende" er ikke akkurat det ordet jeg ville brukt, men at man kan relatere til situasjonene og følelsene i filmer vil gjøre filmene sterkere. Dette er ikke knyttet til forståelsen av filmen (så lenge man ikke er helt på viddene), eller kunnskap om emnet. For å ta et ekstremt tilfelle, så vil en traumatisert jente som for eksempel har blir voldtatt eller vært utsatt for en trafikkulykke reagere sterkere følelsesmessig etter å ha sett lignende hendelser på skjermen. Opplevelsen vil bli helt forskjellig for to individer uavhengig om begge har samme filmsmak ellers, på grunnlag av hva de kan relatere seg til. Edit: Skrivefeil, omformuleringer. Endret 10. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg kan forstå at en film man liker fra før av blir bedre av at man undersøker og finner ut mer, evt at man lever og lærer og innser at filmen fungerte på enda flere nivåer enn først antatt, men det må en drastisk endring i filmsmaken til for at noe sånt skal skje. Og det er jo mulig at det skjer, at jeg plutselig synes westerns og samuraifilmer og eventyrfilmer er ålreite, men det er ikke kjempesannsynlig. co2: Du tenker på at den er basert på forfatterens egne opplevelser? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) At boken, som ble filmen, var hans beklagelse for søsterens død som i bunn og grunn var hans egen feil ja. Det hadde strengt tatt ikke endret at historien rett å slett bare er noen søsken som lever elendig og til slutt dør, men det hadde gitt den noe mer dybde. Endret 10. januar 2009 av co2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg synes faktisk filmen ble bedre av det, rett og slett fordi en del IMDb-kommentarer mente at gutten var en helt og at han gjorde alt han kunne, mens jeg, en god del andre og forfatteren selv mente at han gjorde en del tabber som førte til at ting gikk som de gikk. Hadde filmen prøvd å fremstille gutten som en helt, slik enkelte oppfatter ham, så hadde det vært litt skuffende. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Ja men nå hadde vel ikke den bakgrunnsinformasjonen endret på noe av det? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Nei, absolutt ikke, det var bare godt å få bekreftet at det jeg trodde var også det skaperen trodde. Som å se en film som er skamklipt og lese at regissøren også synes den ble skamklipt - man føler at man er på bølgelengde med filmskaperen. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Wtf. Har The Wrestler kommet på DVD/BR allerede? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Wtf. Har The Wrestler kommet på DVD/BR allerede? Nei den har kommet ut på Screener på nettet. Og folk har ikke tålmodighet til å vente på enten kino, eller dvd. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Wtf. Har The Wrestler kommet på DVD/BR allerede? Nei den har kommet ut på Screener på nettet. Og folk har ikke tålmodighet til å vente på enten kino, eller dvd. Den har kommet ut på DVDScreener. Kan ikke sammenlignes med vanlige Screenere. DVDScreenere har tett på DVD kvalitet, og har ofte Dolby Digital lydspor. The Wrestler sin DVDScreener utgave er veldig bra. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg tror det spørsmålet jeg egentlig burde stille meg er hvorvidt filmen blir bedre av at jeg kjenner meg mer igjen i den. Hvis den virkelig tar det du forteller om på kornet, vil det gjøre filmen mer underholdende? Ja den var særdeles underholdende. På en The Fountain-måte for meg. Men med helt andre virkemidler (mer straight-forward her). Tomei er ellers en j... bra bonus, det må sies. Dama som er i 40-årene var noe av det mest sexy fra år 2008 :9 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Forgetting Sarah Marshall (2008) Apatow-komediene er utvilsomt noe av det beste som har skjedd denne sjangeren i nyere tid. Litt mindre rølpehumor, og mer fokus på kjærligheten denne gang. Humoren er likevel knall, og blant annet Jonah Hill, Paul Rudd og Bill Hader leverer morsomme biroller. Den klarer ikke å holde seg unna alle klisjeéne, men det legger ikke store dempere på opplevelsen. Forgetting Sarah Marshall kommer definitivt til å rage høyt på min personlige liste over beste romantiske komedier. 7,5/10 Kurenai nu Buta (1992) Min femte Miyazaki-film. Nok en gang byr han på en vakker og sjarmerende opplevelse. Animasjonen er upåklagelig, og historien om den flyvende "grisen" fenger. Noen dødpunkter syns jeg det var, men alt i alt en severdig film. 7/10 Endret 10. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg hører gjerne litt mer om hva du likte med Seven Samurai. Jeg var så heldig å se Seven Samurai på TV uten å vite noe om filmen eller hvem Akira Kurosawa var. Den fanget meg fra start til slutt. Det blir sjeldent bedre.. Men hvorfor jeg liker vet jeg ikke om jeg klarer å si. Den er rett og slett spennende -- underholdende. Den klarer å skape en stor interesse for hva som skjer gjennom hele filmen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Nordnorsk? Du mener Åge Aleksandersen? Jepp sorry, hvor kommer han fra? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Nordnorsk? Du mener Åge Aleksandersen? Jepp sorry, hvor kommer han fra? Så nært du kjem Nord-Noreg utan at det er Nord-Noreg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Trondheim var det! Men uansett, koselig å høre "Å HERREGUD FOR EN HEERLIG DAAAG" mens man ser chainsaw-in-the-stomach. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Med andre ord Trøndelag? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Ja..? Poenget ditt? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Svarte på innlegget over deg Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Trondheim var det! La oss seia Namsos, då. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 The Hottie & The Nottie Tenkte jeg skulle se denne for å se om den var så dårlig som folk skulle ha det til. Og den innfridde. Det var forferdelig å se denne filmen. Jo mer jeg så, jo verre ble det. Jeg måtte tvinge meg selv for å klare å se hele filmen. Må være noe av det værste jeg har sett. Mistet nesten filmgleden. 1/10 48 Hrs. Dette var en ren nytelse sammenlignet med The Hottie and The Nottie. Godt med en skikkelig actionfilm, med skikkelige gønnere. Kanskje ikke verdens beste plot, men det gjør ingenting. Fikk filmgleden min tilbake på rett spor. Eddie Murphy spiller kanskje en av sine beste roller, værtfall av de jeg har sett. 7/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå