Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12 angry men (1957) IMDb

 

163327__warden_l.jpg

 

You're a pretty smart fella, aren't you?

 

Jeg visste overhodet ikke om jeg kom til å like 12 angry men. En film som foregår i ett rom hvor tolv jurymedlemmer diskuterer en drapsak. Det høres kjedelig ut. Det er ikke det.

 

Jeg kjedet meg aldri noe, så aldri på klokka. Tiden gikk fort som fy, og kameraet bevegde seg sakte men sikkert rundt i rommet, ofte lenge og zoomet inn på ansiktene til medlemme, mens de pratet og diskuterte. Personen som bemerker seg mest i filmen er Henry Fonda, jurymedlem nr. 8, som er den eneste som mener at anklagde er Not Guilty. Utover der fortsetter det..

 

Filmen kunne ikke vært lagd på noen bedre måte.. Fingen ga ingen spesiell 10er-opplevelse, men den er perfekt.. Venter litt med karakter, jeg.

Lenke til kommentar

God melding, Cypheron. Eg såg denne for fyrste gong her om dagen. Eg var aldri i tvil om eg kom til å lika den. Nettopp det at det berre var ein jury i eit rom, og at ein slik film låg så høgt på IMDB 250 gjorde at eg var vel budd på framifrå skodespel og manus.

 

Dette er ein film som toler fleire gjensyn, trur eg. Det vert interessant å sjå kva jurmedlemene seier og ein veit kva dei vil falla ned på etter kvart.

 

Eg har også lyst til å sjå dei ymse nyinnspelingane. Eg misliker å gje karakterar, men her er det enkelt å seia 6/6, A, 10/10, tommelen opp.

Lenke til kommentar
God melding, Cypheron.

Takker :)

 

Eg såg denne for fyrste gong her om dagen. Eg var aldri i tvil om eg kom til å lika den. Nettopp det at det berre var ein jury i eit rom, og at ein slik film låg så høgt på IMDB 250 gjorde at eg var vel budd på framifrå skodespel og manus.

 

10/10 lett på dette.

 

Dette er ein film som toler fleire gjensyn, trur eg.

 

100% enig.

 

Eg har også lyst til å sjå dei ymse nyinnspelingane. Eg misliker å gje karakterar, men her er det enkelt å seia 6/6, A, 10/10, tommelen opp.

Hehe :thumbup:

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

The Invincible Iron Man

 

Tegnefilm om hvordan Tony Stark ble Iron Man og det der. Begynner å bli rimelig lei slike filmer (spesielt siden det ikke er så lenge siden vi hadde en annen film der vi fikk se hvordan og hvorfor Tony Stark ble Iron Man), men samma det.

 

Historien er litt også litt for mye rutine. Stark Industries prøver å heve et eldgamme, glemt tempel i Kina, men angripes hele tiden av terrorister. De skylder på en eldgammel spådom som sier at The Mandarin vil dukke opp igjen om tempelet heves, og da vet man jo hvordan det går...

 

En litt uvanlig ting er at folk faktisk dør ganske brutalt her, selv om det er en tegnefilm. I tillegg er det en mer eller mindre naken dame mot slutten av filmen, og vi snakker så nært det er mulig å komme full frontal uten å vise akkurat de bitene. Likevel er det en seriøs film, så de tegnet ikke en naken dame fordi de kjedet seg som i Street Fighter II: The Animated Movie... ;)

 

Vurdering: 5/10 Historien er for forutsigbar, men ellers grei nok om man ikke har noe annet å gjøre.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Little Shop of Horror

Antageligvis den mest komiske musikalen der ute.

Det er altid gøy med Rick Moranis, og Steve Martin er hysterisk som en pyskopatisk tannlege/Elvis wannabi.

Du har også mange cameos Fra kjente komikere fra 80tallet.

Effektene på planten er også kjempe fine og hjelper til sjarmen på filmen, når det kommer til sangene, er de alle gode, men jeg føler nesten at man mangler den virklige klassiske sangen som skiller seg ut fra resten, som Time warp fra Rocky horror.

Filmen står egentlig på egene bein som komedie så musikalen er egentlig bare en fin fin bonus.

 

En flott film med mye morro som alle bør se.

 

8/10

Lenke til kommentar

Så Lost in Translation i går, koste meg veldig=) Har aldri vært fan av Bill Murray, uten at jeg vet hvorfor, men etter å ha sett denne og Groundhog Day begynner jeg virkelig å få sansen for ham. Scarlett Johansson har den andre viktige rollen i filmen. Filmen beskrevet med et ord: Behageligmorsom.

8/10

Lenke til kommentar

Har alltid vært fan av Murray, var vel Caddyshack og Ghostbusters som gjorde det for meg på begynnelsen av 80 tallet. Andre nevneverdige roller er Wes Anderson filmene Rushmore, The Royal Tenenbaums og The Life Aquatic with Steve Zissou. Videre i Kingpin, What About Bob? og Ed Wood.

 

Men han har nok klart 2 av sine beste rolleprestasjoner i Lost in Translation og Groundhog Day!

Lenke til kommentar

Kill Bill (japse versjonen)

Tarantios Epic, nesten 4 timer med begge volumene, en herlig hevn film, kanskje den ultimate sammen med Once Upon a time in the west, Her er alt fantastisk, Bildene, volden, musikken, lyden Hvor skal man begynne.

 

Det var fjørste gang jeg så filmen i full surround siden jeg så den på kino og la spesielt merke til lyden denne gangen, alle lyder er forsterket i filmen, fra de minste ting sverd laget overdrevene klang og kling, fottrin knirker og knaker osv. Alt er overdrevet og forsterket, og det er et veldig fint triks. Musikken er herlig, og man merker forskjellen fra vol. 1 til vol. 2 men begge er like bra. Filmen har så mange høydepunkter at det er vansklig å velge, Du har anime delen, du har show down at blue lotus, du har senen i kista, og så klart slutten. altid med musikken i øret. Karakterne er som små eventyr som the bride må gjennom, noen karakterer får man vite mye om, andre lite om, men alle er der ingen føles som det bare har blitt satt inn i filmen for å være det, alle har på en måte sin oppgave i filmen.

 

Dette er Taratinos Epic tviler på han vil lage en slik film igjen, og bra er det det gjør denne mer spesiell.

 

9/10

Lenke til kommentar

Jeg så akkurat filmen Tempelridderen. Det er en film som omhandler kjærlighet og krig. Egentlig, hvis du leser boken, er det mye politikk og. Jeg har lest Veien til Jerusalem og Tempelridderen. Er midt i Veien til Jerusalem.

 

Jeg syntes det var en god film. Jeg var forberedt på at det skulle bli en skikkelig drittfilm etter hva jeg hadde hørt, men jeg ble overasket. Den tok noen store omveier fra boken på slutten med potensial til å bli en svært god film. Men det tok de seg ikke råd til. Likevel, det var en film bedre enn gjennomsnittet. Jeg gir den 6 av 10. Verd å se, i alle fall hvis du liker middelalderen.

 

20090109125556PMvlcsnap-266370.jpg

 

20090109125403PMvlcsnap-265041.jpg

 

Dette er forøvrig den peneste filmscenen jeg har sett siden Ringenes Herre.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Da burde vel Life Aquatic falle i smak. Darjeeling er en av de svakeste filmene hans i mine øyne (men på en merkelig måte liker jeg filmen alikevel).

 

Skulle jeg rate de av filmene hans jeg har sett, blir det noe slik:

 

1. Rushmore

2. The Royal Tenenbaums

3. Life Aquatic

4. Darjeeling Limited

 

Har enda ikke fått rotet meg til å se Bottle Rocket... :blush:

Lenke til kommentar

WALL·E

 

Herlig animasjonsfilm som passer for de fleste. Dette var et gjensynn på Blu-Ray, og det skuffet ikke. WALL·E sørger for både humor, litt drama og bitte litt action. Det er en absolutt nydelig film, Pixar gjør det igjen.

 

Terninkast 6

 

Hellboy II: The Golden Army

 

Hellboy er tilbake, og denne gangen må han hindre at en ond prins fra gamletider skal gjenopplive "The Golden Army". Filmen bruker ikke lang tid på å dra oss inn i den litt surrealistiske verdenen Hellboy og teamet hans lever i. Action er det mye av, samt noen one-linere spyttes ut av en av hovedkarakterene fra tid til annen.

Historien er helt grei, men siden dette kun er en underholdningsfilm så må jeg gi karakter deretter.

 

Terningkast 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...