Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
A Clockwork Orange (10/10 i min bok) og Days of Heaven (9,5/10) er to av mine favoritter. Last Life in the Universe har jeg ikke fått sett enda. Hadde vært interessant å høre hva du syns om filmene, og ikke bare karakteren.

 

Er fryktelig dårlig til å forklare hva jeg synes om filmer. Pleier som regel bare å skrive det samme hver gang.

Anyway:

 

A Clockwork Orange er etter min mening en av Kubricks beste. Dialogene i filmen er helt fantastisk. Ihvertfall det narrator sier. Historien i filmen er også veldig god, veldig original.

 

Days of Heaven må jeg si at jeg ble litt skuffa over. Men det er vel bare pga den super hypen den har fått på dette forumet. Filmen var god, men jeg forventet meg mere vakre bilder og mere nydelig landskap. Noe jeg følte jeg ikke fikk nok av. Ellers en fin fin film.

 

Last Life in the Universe ble jeg veldig positivt overasket over. En depressiv film om livets kjipe tilstand. Musikken var veldig avslappende, hovedpersonene var avslappende. Hele filmen var rett og slett avslappende. Ja mere avslappende enn Days Of Heaven. Den vil jeg ihvertfall virkelig anbefale.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Tropic Thunder (2008)

Nyåret bruker jeg alltid til å se alle filmene fra 2008 som jeg ikke rakk. Jeg har fortsatt The Wrestler, Slumdog Millionaire, Speed Racer, The Wackness, Wanted og Let the Right One In å se. Foreslå gjerne noen jeg har glemt, det blir ikke annet enn film for tiden.

 

Denne var både og. En ting må vi få etablert, Ben Stiller er rett og slett ikke morsom. Han er fyren på festen som forteller punchlinen til vitsen en gang til og litt høyere når folk ikke ler, sånn at de nervøst trekker på smilebåndet og beveger samtalen videre. Dette synes tydeligvis Ben Stiller er helt greit, da det betaler for sushien og Porschen. Whatever.

 

Det finnes derimot mennesker med talent i denne filmen, og ved et sykt sammentreff er det også de som fikk meg til å le mest. Robert Downey Jr og Tom Cruise, to av de dyktigste karene i Hollywood, står for 90% av latteren min i denne filmen, mens resten kommer av smågags og en liten monolog om fellatio fra Jack Black. Skal jeg si at det er en god film fordi jeg lo av enkelte karakterer? Skal den få pluss fordi Stiller, til tross for å ha navnet sitt 6 ganger i rulleteksten, ikke er alt for mye med? Den underholdt, men jeg fikk litt The Shining-vibe - hvor mye bedre hadde den ikke vært uten Shelley Duvall?

 

Du kommer nok til å le uansett hvem du er, så lenge du er fylt 15. Liker du Ben Stiller så kommer du til å le fordi det er litt prompehumor og Ben Stiller slår seg og kjefter en del og er veldig arrogant. Liker du god humor så står Robert Stark for _svært_ treffende kritikk av Hollywood, politisk korrekthet og skuespillere generelt. Liker du skuespillere som ikke tar seg selv høytidelig og samtidig har skjult seg nok bak sminke til at man ikke kjenner dem igjen fra sofahopping og kultaktivisme så vil Tom Cruise få deg til å hyle av latter. Som PT Barnum sa - denne filmen har noe for alle.

7/10

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Jeg var sikker på at alle på forumet kom til å elske Tropic Thunder, siden jeg tror den er laget for litt filmelskere, som kan litt og vet litt rundtom film generelt. Selvom jeg ikke vet såå mye, lo jeg mange ganger da ingen andre lo i kinosalen. ^^

 

Herlig liste med skuespillere iallfall, og Tommern var hysterisk! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg liker Ben Stiller, men han passet ikke i inn i den filmen. Han er mer en stakkarslig Along Came Polly-type, ikke en actionhelt. Men filmen var god den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det blir uansett for usannsynlig at han er filmens svar på Arnold. Den er for drøy å svelge. Jeg skjønte at det var poenget, men det betyr ikke at han passer inn.

Lenke til kommentar

Singin' in the rain har jeg sett en 4-5 ganger. Storflott film, O'Connor er genial! Har opplevt det slik at dette er den slags musikal som til og med folk som ikke liker musikaler, bruker å like. Så ingen grunn til å ikke prioritere en halvannen time og se dette verket her (;

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke sett Tropic Thunder, men sannsynlighet er neppe den faktoren det legges mest vekt på.

Han spiller en karakter kjent for å være actionstjerne i Hollywood, men problemet er at han ender i Nicholas Cage-fellen. Det herlige med Cage i The Rock var at han ikke var "tøff", men at han tok på seg rollen til tross for å være litt geeky og klarte å overleve. Dette funker også i National Treasure, siden han også her er boknerd på eventyr. Når han derimot spiller Ghost Rider (eller Supermann, som også var tenkt) så blir det for tåpelig, og det er det samme med Ben Stiller.

 

Det hjelper heller ikke at Ben Stiller ikke er morsom.

 

Illuminati: Ingen av referansene var mer subtile enn at enhver som har sett en sesong av Entourage ville tatt dem. Det var enkelte filmreferanser (Platoon, anyone?), men ellers var det lite for "hardbarka" krigsfilmfans å hente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...