Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mamma Mia er en fin film, viss man ser på enkelte deler av den er den like bra som hvilken som helst oscar vinnene drama film,

 

Se på forholdet melllom Mor og datter, minst like troverdig som en stor drama film folk mener er kjempe bra osv.

Jeg er litt usikker siden du er våpenfreak, men jeg håper du er ironisk til det fulle?!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Jo, jeg har sett flere musikaler, og Mamma Mia er ikke en bra en.

 

Ok, nevn de musikalene du synes er bra da - litt sammenligningsgrunnlag skader aldri.

 

Mamma Mia! var for min del en merkelig opplevelse. Jeg liker ganske mange musikaler, men til å begynne med likte jeg ikke denne filmen. Ble til tider flau på skuespillerenes vegne, og tenkte dette ble en 2/10 maks 3/10. Men ett eller annet skjedde underveis i filmen, og jeg likte den mer og mer - og til slutt var jeg helt med på notene. Så jeg tror jeg ga den en 7/10 til slutt. Jeg har ingen rasjonell forklaring på hva som forandret mitt syn på filmen underveis, men who cares ;)

Lenke til kommentar
Jo, jeg har sett flere musikaler, og Mamma Mia er ikke en bra en.

 

Ok, nevn de musikalene du synes er bra da - litt sammenligningsgrunnlag skader aldri.

 

Mamma Mia! var for min del en merkelig opplevelse. Jeg liker ganske mange musikaler, men til å begynne med likte jeg ikke denne filmen. Ble til tider flau på skuespillerenes vegne, og tenkte dette ble en 2/10 maks 3/10. Men ett eller annet skjedde underveis i filmen, og jeg likte den mer og mer - og til slutt var jeg helt med på notene. Så jeg tror jeg ga den en 7/10 til slutt. Jeg har ingen rasjonell forklaring på hva som forandret mitt syn på filmen underveis, men who cares ;)

Jeg tror ærlig talt jeg ikke har sett en dårligere musikal.

Lenke til kommentar

Hva musikaler angår så er jeg selv ingen fan av ting som synkrondans i gatene og slikt. Ingen fan av musikaler overhodet, egentlig. Er nok derfor jeg likte Once så godt, den brøt aldri illusjonen av realisme.

 

Ellers, filmer:

 

Halloween (1978)

 

Den første av sitt slag. Slasherfilmer er en trøtt affære i dag, og det er jo fordi ingenting er blitt forandret siden denne mildt sagt innovative saken. Man må berømme det når noen makter å skape noe slikt.

Men det som skiller denne fra senere slashere, er at det er mye større fokus på uhygge og stemning, framfor å bare plassere noen halvnakne ungdommer i et rom hvor de blir stabbet en etter en. Selvsagt mye teit her også, litt dårlig skuespill o.l., men det er for bagateller å regne.

 

7/10

 

What Ever Happened to Baby Jane? (1962)

 

Det hele begynner litt klønete, informasjon som formidles lite subtilt bl.a., men det går over ganske fort etter innledningen. Så følger en spennende og engasjerende thriller om en avdanket barnestjerne som lar bitterheten sin gå utover sin lamme søster, som var en langt større stjerne. Førstnevnte er herlig spilt av Bette Davis, som virkelig skaper en ufordragelig karakter. Men i takt med at plottet blir mer komplisert, ser man også større dybde bak henne enn at hun kun er "slem og bitter". Det hele snus ganske heftig på hodet mot slutten, i en tvist som først slo meg som forferdelig teit, men er knallgod, etter nærmere ettertanke. Den aller siste scenen er i alle fall uutholdelig trist, og sikrer en

 

8/10

Lenke til kommentar

Fargo

Haha, lo nesten fra begynnelse til slutt :p

Syntes denne var alle tiders, kom inn på top 10 :p

Vet ikke hvilken karakter jeg skal sette men den var god.

 

Mumien(1999)

Grei nok film, men det var litt for dumt til og med for meg. Han der Jonathan var bare irriterende. Grei nok film for eventyrlystne folk.

Lenke til kommentar

Accepted(2006)

 

Filmen handler om bartleby Gaines som ikke kommer inn på collage.etter og bli avist fra alle skoler, lager han sin egen collage.han får hjelp av 4 venner, hvor 1 av disse kom inn på collage. De pusser opp et gammelt mentalt sykehus. Han som lager hjemmesiden til skolen får gjort slik at siden funker 100%. Da får alle i USA som søker der godkjent, og når skolen starter dukker det opp mange elever. Noe annent som skjer er at en annen collage som ligger like ved skal bygge et stort inngangsparti til sin skole, og da ligger denne liskom skolen i veien. Da må de kjempe for å beholde skolen.

er en veldig underholdene film, og den er også min favoritt film.

 

9/10

Endret av Hey:D
Lenke til kommentar
Jeg ser forsåvidt aldri musikaler, men de viste Mamma Mia på flyet så jeg fikk en fin unnskyldning. Å herre, for noen flaue, udugelige saker det var. Og den filmen slo The Dark Knight i besøkstall i England? Jeg gir opp menneskeheten. Ihvertfall britene..

Du kan bare finne fram repet. Mamma Mia ble også den mest sette filmen i Norge i 2008, med The Dark Knight og Max Manus(!!!) tett påfølgende. Ganske imponerende for MM sin del som holdt på i to knappe uker før vi gikk inn i 2009.

Lenke til kommentar

ABBA er vel og bra. Hva jeg ikke skjønner er de enorme CD-salgene med soundtracket fra filmen. Hvorfor kjøper de seg ikke en ABBA - Best of CD i stede for? Må da være mye bedre å høre de gode gamle låtene med GOD vokal i motsetning til filmens lydspor!

 

Huff. Etter å ha spilt piano i mange år hører jeg med én gang en vokalist er off pitch. Skuespillerne i Mamma Mia er ikke akkurat musikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...