Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Rain Man

 

Enkel, morsom og ikke minst fasinerende. Dette er en skikkelig feel-good film. Jeg tror det hjalp en del at jeg viste om Kim Peek på forhand. Det var morsomt å se alle likhets trekkene.

 

8,5. Det skal sies at jeg har en stor fasinasjon for folk med syke evner. Det hjelper en god del på karakteren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maria Full of Grace; godt drama om narkotikasmugling via "mules" i fattige land i Sør-Amerika til USA. En meget realistisk og gripende film, med godt spill og "carefree" regi. Det jeg mener med det er at regissør Joshua Marston ikke prøver å presse på oss ting og å framtvinge en reaksjon, stilen hans er nærmest dokumentarisk. (i motsetning til Haggis' regi i Crash)

 

Plettfri regi, godt skuespill, spesielt av Catalina Sandino Moreno, og en flott og kraftfull filmopplevelse. Filmen er ikke perfekt, men akkurat nå klarer jeg ikke å formulere hvorfor filmen ikke blir en 9'er. (en 10'er den absolutt ikke)

 

8/10 - Svært God

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Kraken: Tentacles of the Deep

 

Tittelen sier vel det meste. Diger blekksprut, fyr vil hevne foreldrene, kvinnelig forsker vil bevise teoriene sine og så videre, og så videre. Det er første gang jeg har sett en blekksprut være monsteret, men ellers er det samme rutine som før. En del logiske feil (for eksempel prøver fyren å spore opp blekkspruten og ta hevn fordi den drepte foreldrene mange år tidligere, men hvordan kan han vite hva som drepte dem når han ikke kom ut på dekk før den var borte?), men ellers greit nok om du liker slike filmer.

 

Vurdering: 6/10

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

The Saddest Music in The World

Regi: Guy Maddin

 

Guy Maddin har blitt en av mine favoritt regissører. Hans blanding med gammelt og ny teknikk er bare helt helt fantastisk. Er sjelden man ser en ny film som prøver å se gammel ut, hvor man faktisk tror man ser på gammel film. Det er noe Guy Maddin klarer perfekt.

 

9.5/10

Lenke til kommentar

Appaloosa (2008)

 

En noe konvensjonell westernfilm kanskje, men absolutt fornøyelig likevel. Ikke så høy kruttføring, her står karakterene i førersetet, men solid casting og god og overraskende vittig dialog gjør at det aldri blir for tørt. Og de spenningsscenene vi får servert er godt utført, her viser Ed Harris definitivt seg som en habil regissør.

 

Appaloosa vil nok ikke trekke til seg mange nye fans til sjangeren, men føyer seg likevel inn i rekken av gode westerns som har kommet ut de siste årene.

 

7/10

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Coyote Ugly

 

B0007RT9LM.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Violet drar for å prøve lykken som sangskriver. Hun prøver seg som Coyote for å håpe at lykken som sangskriver går i oppfyllelse.

Filmen er helt OK, denne filmen kunne vært mye bedre. Det er litt dårlig handling i denne filmen som du kan begynne å irritere deg over.

 

6/10

Lenke til kommentar
Eagle Eye hadde en del referanser til 2001, som betyr at minst to personer i crewet hadde sett filmen. Det er positivt. (:

Jeg får skremmende lite lyst å se denne filmen når man må grave så dybt for å finne noe positivt :p

Se for deg Enemy of the State uten de gode The Conversation-referansene, legg til action som underholder mer enn nok til å rettferdiggjøre filmen og legg til 20 minutter med bullshit på slutten, så har du Eagle Eye. Jeg angrer ikke på at jeg så den og den var underholdende, men jeg så Body of Lies neste dag og den var en millard ganger bedre.

Lenke til kommentar

The Wrestler (2008): Et filmår er ofte som en god vin, det må modnes litt for at den beste smaken ska komme frem. Dette er en nydelig Aronofsky film mer lik Requiem for a Dream enn The Fountain, men allikevel veldig forskjellig. Mer enkelt og simpelt. Filmen vet å kødde det til i topplokket, selv om absolutt alt av budskap i filmen er velkjent og å finne i de fleste fortunecookies. Det er bare noe med det hele og jeg aner egentlig ikke helt hvilken karakter man skal gi en slik film. Der og da føltes det som en 8'er, men filmen bare roter rundt oppe i hodet ditt lenge etterpå og gjør en til kvasifilosof og alt det der. Filmen vil variere i karakter alt fra hvilken stemning jeg er i når du spør, men det blir mer som en økonoms leking med kalkulatoren for å avgjøre om overskuddet var på 100% eller 200%. Filmen er vanvittig god, med kraftige prestasjoner av Rourke og Tomei. Jeg skrev mer om den i bloggen min.

 

9/10

Lenke til kommentar

Star Trek Generations

 

Har nå kommer til TNG filmene.

En film med høyder og lav punkt, en av høydene er at man får se hvor god Stewart er some skuespiller, noe man ikke altid fikk i serien, plottet er sånn middels ikke noe mer ikke noe mindre, lav punktet er skjebnen til Captain Krik, en karakter som har 79 episoder og 6 rundt seg burde få en bedre ende den han gjør i denne filmen, og det er virklig lav punktet i filmen. Og trekker filmen faktisk ned 1.5 karaterer, 5.5/10

Lenke til kommentar

Righteous Kill

 

Filmen klarte ihvertfall å lure meg, hele filmen la opp til noe helt annet enn jeg hadde forventa på slutten. Selvom slutten var overraskende, er filmen grei ellers. Problemet er at filmen er egentlig ikke særlig spennende før tvisten, fordi du tror du vet alt inntil det punktet, men så gjør man det ikke alikevell og først da blir det intresangt..men det er jo såklart helt på slutten..

 

6.5/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Fordi filmen er godt lagd og maskerer denne twisten på en grei nok måte, i alle fall nok til å lure meg. Plottet avleder oppmerksomheten mot andre spørsmål en måtte stille seg, derfor kom overraskelsen som nettopp en overraskelse da venstre hook bare egentlig banet vei for høyre.

Lenke til kommentar

Fortellerteknikken i Righteous Kill gjør jo tvisten så utrolig åpenbar. Alle som har sett et snev av thrillere og CSI-episoder vet at

morderen aldri er den første som blir avslørt. En annen feil Avnet begår er jo å vise flashbacks fra drapene uten å vise drapsmannen. Hvorfor gjøre dette hvis De Niro stod bak det hele?

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...