CypheroN Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Le Scaphandre et le papillon Hold fast to the human inside of you, and you'll survive. Denne filmen har fått mye skryt og her kommer mer! Filmen har en unik og fantastisk teknikk angående kamerabruket som jeg ikke har vært borti før, denne teknikken får man servert med en gang. Første-inntrykket mitt var at det var litt plagsomt, men etter 5-10 minutter ble det bedre, og gjennom hele filmen holdt det seg på topp klasse. Filmen har ingen direkte negative ting jeg kan komme på, den er nære et mesterverk, en fantastisk film jeg anbefaler til alle. 9/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ran (1985)Filmen som Kurosawa regisserte i en alder av 75 år. En storslått og vakker film som inneholder noen av de peneste slagscenene jeg har vært borti. Enkelte sekvenser i Ran tar pusten fra meg, men dessverre er det langt mellom godbitene. Filmen varer i omtrent 160 minutter, og jeg kan ikke si at den klarte å holde på interessen gjennom samtlige minutter. 7,5/10 En god film, men litt treig, spesielt i starten, slagene er kule, men iriterer meg over at man aldri ser dem lade Arkebusene, de bare skyter på og skyter på Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er fordi den gjengse filmtitter ikke er så opphengt i våpen som deg. Vi har slått oss til ro med at på film har pistolene plass til 250 kuler og at 20 sekunder varer i 2 minutter. Når jeg ser en film setter jeg pris på at man nedprioriterer ladinga og har mer fokus på skytinga. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Kan ikke si jeg irriterte meg særlig over mangel på lading av våpnene, nei. Ellers er jeg vel stort sett enig med deg, Gunfreak. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Taken (2008): Bryan Mills (Liam Neeson) er en veteran som grunnet karrieren tapte konen (Famke Janssen) til en ekkel, overlegen rik snobb. Ekskona er en skikkelig hurpe og sammen har de en søt, men akk så avskyelig bortskjemt drittunge spilt av Maggie Grace. Bryan er en snill kar og det sier seg selv at han må bry seg om dette fehode av en datter, fordi du vet... hun er hans datter. Bryan lider av samme skjebne som Jack Bauer, ingen gidder høre på han og når folk ignorerer han så går alt til helvete. Det ville ikke vært en film om folk hadde hørt på erfarne, gode og tøffe Bryan. Hans fehode av en datter blir kidnappet. I Frankrike av alle steder, trolig fordi Luc Besson skrev manus. Bryan reiser avgårde i god Jack Bauer stil for å benytte gamle kunster; kampsport, "skyt din favorittskurk i hodet" og ikke minst litt tortur. Mens han sjarmløst endevender Paris er det nok ikke utenkelig at han i hvert fall håper at datteren vil bli litt mindre fehode av det hele, om hun overlever kidnapperens planer om å selge henne til kåte gamle sjeiker (eller hva det nå er). Det er ikke lett å få seg et velfungerende harem nå som kvinnefrigjøringen har slått til for fullt, det gir grobunn for nok et svartemarked. Filmen er som et slags deja-vu fra 80 og 90-tallet. Jeg trodde ikke Hollywood laget slikt lenger, men heldigvis tok jeg feil der. Det er som om noen har startet opp igjen rullebåndet, du skal være temmelig naiv og uerfaren på filmfronten for ikke å skjønne hver bidige ting som kommer til å skje. Men hvem bryr seg? Ikke jeg i hvert fall. Dette var koselig, å kunne se noe nytt fremfor et gjensyn med Ransom, Eraser eller Man on Fire. Liam Neeson er litt utypisk i rollen, han gjør sitt for at filmen er som tørr gammal kjeks når det kommer til sjarm. Litt synd, for litt humor og glimt i øyet kunne gjort det hele enda bedre. Men pyttsann, dette er en god guttefilm for enhver som ikke forventer seg for mye og Neeson er bunnsolid ellers. Det var dette som burde vært 24-filmen. Kanskje Bryan er Jacks fetter eller noe slikt? 7/10 Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Easy Rider (1969) To bikere tjener en pen slump penger etter en narkohandel. De bestemmer seg for å dra på road trip fra L.A. til New Orleans. Jupp, i jula er det god tid til å se filmer, og blandt usette klassikere i hylla mi sto Easy Rider. Meget nyskapende da den kom ut og en etterhvert svært innflytelsesrik film. Nå er jeg altfor ung til å ha noen som helst peiling på hvilken måte denne påvirket filmverdenen (og samfunnet) da den kom ut, sånt må jeg studere bøker og lese meg til. Det jeg derimot kan si noe om er min opplevelse av filmen i dag. En i utgangspunktet noget spinkel historie, men likevel en herlig road movie. Sex, drugs & rock'n'roll har vel sjelden vært bedre portrettert. Ungdomsopprør, hippietid og det å bryte seg løs fra det "normale" samfunnet er sentrale temaer i denne filmen, som helt tydelig var laget for et ungt publikum. Fonda og Hopper skildrer to minneverdige figurer, og det blir vel ikke akkurat verre når en en ung Jack Nicholson entrer skjermen som den alkoholiserte advokaten George. Likevel er toppen av kransekaka den herlige musikken som trommer i vei mens gutta dundrer bortover asfalten på motorsyklene sine (Jimi Hendrix, Steppenwolf m.m.). Joda, denne var nok en stilsetter av dimensjoner i 1969. I dag har den riktignok mistet noe av sin slagkraft (med tanke på nye tittere), etter inntoget av regissører som Tarantino. Likevel tror jeg at jeg har fått en viss følelse for hva denne filmen kan ha betydd for folk som meg for 40 år siden. Vi lander på en god: 7/10 Endret 28. desember 2008 av mOkk Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Wallace and Gromit in 'A Matter of Loaf and Death' (2008) Dette er Aardman Animations på sitt beste. Wallace og Gromit har denne gangen tatt jobben som brødbakere. Gromit aner som vanlig ugler i mosen når en seriemorder som bare knerter bakere, er løs i byen. Jeg har en forkjærlighet for animasjon og jeg føler ikke det er feil når de store animasjonsprodusentene nesten utelukkende lager gode filmer. Animasjonen er fabelaktig, fantasien er helt vill og humoren som gjennomsyrer det hele gjør dette til en latterfull opplevelse av de sjeldne. Oppfinnsomme og naive Wallace og hans smarte og skeptiske Gromit skaper kjempegod stemning. Handlingen er kanskje lett å skjønne, men likevel byr Nick Park på overraskelser og tonnevis med morsomme utsagn og hendelser underveis. Jeg er truet til å sette denne på toppen av Wallace og Gromit-stigen min, men jeg venter litt med å plassere den på en liste til jeg har sett den igjen senere. Foreløpig får filmen en sterk 8/10. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 - Rocky. No pain, no gain! Jeg forstår godt hvorfor mange mener dette er en virkelig klassiker. Rocky er en helt vanlig mann i 30-åra som bor i Philly, usikker med hva han vil videre i livet og har det lille han trenger for å klare seg gjennom hverdagen. Intet mer, intet mindre. Filmen utvikler seg, og snart får vi se hvordan Rocky ikke kan motstå et tilbud som vil både forandre livet og rykte hans. Proteinpulver og shaker er for gayz; opp å stå klokka fire om morran og hell i deg fire råe, proteinrike egg. Ut i minus to grader for fysisk fostring. Rocky har oppskrifta. 9/10. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Rocky eier. Den første er vel knipent den beste, med nr. 4 tett innpå. Treningssekvensene i Rocky-filmene inspirerer meg nesten til å jogge en tur, men det blir som regel med tanken. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hørte alltid Eye of the Tiger når jeg løp på ungdomskolen Hadde en sånn runde to ganger i året eller noe alle måtte løpe Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Rocky eier. Den første er vel knipent den beste, med nr. 4 tett innpå. Treningssekvensene i Rocky-filmene inspirerer meg nesten til å jogge en tur, men det blir som regel med tanken. Det er nettopp derfor jeg så filmen (not, sannheten er at jeg ikke har sett den). Har sett mange crappy actionfilmer med Stallone, men her i sin tidlige karriere er han virkelig på sitt beste. Rocky får også en big shoutout for å spille Summer Madness hjemme hos seg på starten. Det er en så fantastisk sang, og passer utmerket som en del av soundtracket i filmen. Med tanke på årstiden, så passer ikke sangen helt. Hvem vet, kanskje Rocky savner sommern? Kool & the Gang står bak, til de uvitende. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Stallone er kongen, rett og slett. Jeg pleier vanligvis å avfeie han som en dust, men han har tross alt spilt i 6 Rocky-filmer(Alle untatt 5ern er severdig), 4 Rambo-filmer + Death Race 2000. Hatt mye glede med Stallone på skjermen. Han har jo også regissert Rocky 6 og Rambo 4, som viser at han har peiling. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Muligens mannen har mer testosteron enn hjerneceller, men i Rocky spiller han virkelig bra. Velger heller å fokusere på det positive han har gitt oss på skjermen, og glemme det dårlige han har gitt (som dessverre det er mye av). Når jeg hører ordet ''macho'' i hvilket som helst sammenheng, tenker jeg på Stallone. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Muligens mannen har mer testosteron enn hjerneceller Tror ikke det er noe i veien med skallen til Stallone, han er ingen dum fyr. Interessant egentlig med disse actionheltene. Man ser for seg at de er hjernedøde muskelbunter, men Arnold er guvenør, Dolph Lundgren snakker fem språk og sies å ha en IQ på 160, og van Damme brøt ned en god del fordommer i JCVD. Den eneste det står skikkelig dårlig til med er Seagal, som spiller klein blues og tror at han hadde vært en passende casting som Djengis Khan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Dolph Lundgren sin IQ er estimert til det samme som Einsteins (160 eller 190, avhengig av hvilken skala du bruker). Når det er sagt så er IQ et mål på potensiale, ikke nødvendigvis et mål på intelligens. Her er en morsom liste for de spesielt interesserte. Endret 28. desember 2008 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Interessant liste. Interessant også at Andy Warhol scorer så lavt, trodde kanskje han hadde litt mer å fare med. Men nå var jo kanskje ikke det å male Marilyn Monroe i forskjellige farger noen enorm bragd heller. Og tenk på det neste gang du anklager Bush for å være en idiot; han har sannsynligvis høyere IQ enn deg. Han klarte å faktisk å bli president, tross alt. What have you done today? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Stallone er nok ikke dum, nei. Manuset til Rocky og regien på Rambo beviser det. Edit: Jeg er forøvrig kjempefan av Sly, og har 15 av filmene hans. Endret 28. desember 2008 av GoreGalore Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Muligens mannen har mer testosteron enn hjerneceller Tror ikke det er noe i veien med skallen til Stallone, han er ingen dum fyr. Interessant egentlig med disse actionheltene. Man ser for seg at de er hjernedøde muskelbunter, men Arnold er guvenør, Dolph Lundgren snakker fem språk og sies å ha en IQ på 160, og van Damme brøt ned en god del fordommer i JCVD. Den eneste det står skikkelig dårlig til med er Seagal, som spiller klein blues og tror at han hadde vært en passende casting som Djengis Khan. Yesh, det var en liten spøk fra min side. Den IQ-lista var veldig interessant. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Dolph Lundgren sin IQ er estimert til det samme som Einsteins (160 eller 190, avhengig av hvilken skala du bruker). Når det er sagt så er IQ et mål på potensiale, ikke nødvendigvis et mål på intelligens. Her er en morsom liste for de spesielt interesserte. Interessant, men har du peiling på hvilke standard avvik(skala) som er brukt? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Dolph Lundgren sin IQ er estimert til det samme som Einsteins (160 eller 190, avhengig av hvilken skala du bruker). Når det er sagt så er IQ et mål på potensiale, ikke nødvendigvis et mål på intelligens. Her er en morsom liste for de spesielt interesserte. Lurer på hvordan de har komt fram til IQ på alle. Har nesten på følelsen at de har gjetta litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå