Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Polar Express

 

Så en norsk versjon, dubbet. Det er helt forferdelig, fordi animasjonen i denne filmen er noe av det bedre jeg har sett innen animasjon, så er totalt failure at ikke stemmene passer til den nydelige animasjonen. Men ellers er filmen ganske grei, fin avslutning, og som sagt meget fantastisk animasjon.

6.5 / 10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OMG 1000 POSTER

 

1000vx9.png

 

 

--

 

 

 

It's a Wonderful Life (Frank Capra, 1946) - 73/100

Finfin julefilm som blir bært av Stewart som vanlig. Tårevåt slutt, ellers ganske midt på treet.

 

Alice in the Cities (Wim Wenders, 1974) - 80/100

Solide saker av Wenders, der hans fabelaktige stil og estetikk gjør filmen en god del mer interessant en hva den kunne vært. Flotte karakterer og en fri og løs atmosfære og feeling over det hele er og blir en stor del av essensen i god road movie-cinema, og det funker rimelig bra her. Aldri et mesterverk, noe den heller ikke prøver på (langt i fra den episke og ambisiøse Wings of Desire), men for all del solide og underholdende saker.

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton

 

Hehe, har sett denne hver julaften så lenge jeg kan huske, slår alt annet av TV-underholdning den dagen. Handler om Karl-Bertil Johnsson som jobber hos det svenske postverket. Han drømmer om å bli en moderne Robin Hood, og bestemmer seg for å ta pakker egentlig adressert til rike forretningsfolk, og gi dem til fattige, hjemløse mennesker isteden. Historien er bare så varm og god at uansett hvordan man føler seg før man ser denne, så er man garantert glad etterpå. Det er i hvert fall tilfelle for meg:D

 

Sikkert ikke en helt rettferdig karakter, men hvem bryr seg, det er jul!

 

10/10!

Lenke til kommentar

Lost in Translation

Denne var ikke helt som forventet, men kvalitetsmessig ble jeg ikke skuffet. Bill Murray, som jeg i utgangspunktet har lite til overs for, gjør en svært god figur og Scarlett er herlig. Dette er et solid og engasjerende portett av to ensomme sjeler. Frøken Coppola kan sine saker! Jeg ble ikke akkurat bergtatt, men Lost in Translation var en svært fin opplevelse.

 

8/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Lost in Translation

Denne var ikke helt som forventet, men kvalitetsmessig ble jeg ikke skuffet. Bill Murray, som jeg i utgangspunktet har lite til overs for, gjør en svært god figur og Scarlett er herlig. Dette er et solid og engasjerende portett av to ensomme sjeler. Frøken Coppola kan sine saker! Jeg ble ikke akkurat bergtatt, men Lost in Translation var en svært fin opplevelse.

 

8/10

LiT er en av de filmene jeg bare elsker. Kan se den om igjen og bli like bergtatt hver gang. Man føler seg som et nytt menneske hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Litt av hvert jeg har sett i julen:

 

Forgetting Sarah Marshall (2008)

 

Jeg mener nå at disse Apatow-komediene er det beste som har skjedd på veldig lenge, men denne er litt annerledes enn de andre som har kommet hittil. Mer kjærlighetsdrama, mye mindre rølpehumor. Men en veldig fin og morsom film, absolutt. Og Jason Segel kan vi definitivt forvente mye bra fra i framtiden. Syns det var litt langt mellom humorhøydepunktene, men jeg har faktisk troa på at den kan score høyere ved et gjensyn, når jeg ved hva jeg går til. 7.5

 

Speed Racer (2008)

 

Jeg har som sagt brukt evigheter på å komme meg gjennom denne, for den er helt forferdelig slitsom. Det er sikkert noen som har sansen for stilen her, men for min del var det en helt forjævlig opplevelse. Kunne kanskje funket, hvis det ikke ble så satans overkill. Hvem vet. Nå tenker jeg ikke bare på fargene og utseendet, men også overgangene, som nesten alltid består av et ansiktsnærbilde som panorerer over skjermen. Ble litt teit i lengden, rett og slett.

Ellers er den ikke morsom for fem flate øre (drittungen med apen bidro ivrig til det), og bare klein i de seriøse partiene. Anbefales ikke. 3/10

 

JCVD (2008)

 

Van Damme viser at han faktisk kan spille, og at han har en haug med sjølironi i tillegg. Filmen er dessuten både passe smart og spennende. Det er en metasekvens midt i som ikke funker helt, men ellers er det god regi og fin oppbygning. Anbefales for både van Damme-fans og -skeptikere. 7.5/10

 

Music and Lyrics (2007)

 

Hugh Grant spiller aldri noe annet enn seg, men jeg er blant dem som ikke har noe imot det. Men selv for meg blir det overkill når absolutt alle replikkene hans skal være tørrvittige og sarkastiske punchlines. Dessuten er samspillet mellom ham og Drew Barrymore, og spillet overhodet, stivt og lite troverdig. Noen spark til musikkbransje og -kjendiser er det her også. Det hadde vært morsomt, hadde det ikke vært for at de var så billige. Musikkvideoen i starten derimot tar 80-tallet temmelig på kornet, det skal de ha. Ingen kvalitetsfilm, men helt grei tidtrøyte. 5/10

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Tri orísky pro Popelku (1973)

Fantastisk! Norsk dubbing og sjarm, dette er en god-film som ikke mister sjarmen med åra. Askepott er også søt :blush: Og dronninga!

 

7/10

 

Synes og at Askepott er søt. Satt og tenkte at hun var lekker hele tiden mens den gikk på TV-en. Egentlig er det idiotisk den dubbinga, og det at det faktisk bare er en eneste mann som nsakker, men det er tradisjon, så noe annet ville bare vært teit.

Lenke til kommentar
Tri orísky pro Popelku (1973)

Fantastisk! Norsk dubbing og sjarm, dette er en god-film som ikke mister sjarmen med åra. Askepott er også søt :blush: Og dronninga!

 

7/10

 

Synes og at Askepott er søt. Satt og tenkte at hun var lekker hele tiden mens den gikk på TV-en. Egentlig er det idiotisk den dubbinga, og det at det faktisk bare er en eneste mann som nsakker, men det er tradisjon, så noe annet ville bare vært teit.

Jeg vil virkelig ikke høre den filmen med tsjekkisk tale. Baj baj kvissmass.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...