Lawliet Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 2001: A Space Oddesy Ikke helt min smak, men jeg likte de to første sekvensene. Den siste begynte bra, men slutten ble bare absurd! 6/10 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Etter all kritikken hadde jeg forventet en typisk amerikansk krigsfilm fra noen tiår siden. "Hoved"nazisten i Max Manus er veldig "filmnazistisk", spilles på en måte som slemme nazister som oftest gjøres. Det er vel det eneste som kan anses som litt vel ensrettet. Men de forsøker jo også å gi nazisten litt dybde, med blandet hell. Men han ser så pokkers slem ut, manglet bare at han haltet Å en monokel (med forbehold om at han ikke hadde det, siden jeg ikke har sett filmen enda.) Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 2001: A Space Oddesy Ikke helt min smak, men jeg likte de to første sekvensene. Den siste begynte bra, men slutten ble bare absurd! 6/10 Hvorfor trekker du ned på absurd? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 2001: A Space Oddesy Ikke helt min smak, men jeg likte de to første sekvensene. Den siste begynte bra, men slutten ble bare absurd! 6/10 Hvorfor trekker du ned på absurd? Jeg takler bare ikke når ting ikke gir mening. Men det var en fin film opplevelse, dont get me wrong. Nå skal det også sies at jeg så den med tre kompiser som ikke gjorde annet enn å klage på hvor kjedlig den var. De gav den 1,1 og 2 Burde vel se den alene neste gang for å ikke ødelegge stemningen... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Du liker ikke filmer som ikke gir mening? Du er en stor fan av Donnie Darko og The Fountain, de er vel ikke akkurat straight forward de heller. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Flåklypa Grand Prix Er det i det hele tatt noen tvil? Dette er et mesterverk. Ivo Caprino's håndtverk er helt superb, animasjonen og de detaljrike modellene er utrolige. Humoren, spenningen, karakterene, særtrekkene, narrasjonen, alt sitter som et skudd og er like festelig i dag som første gang jeg så filmen. Den beste norske filmen noen sinne, og kanskje verdens beste stop motion-film. 9/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Flåklypa Grand Prix (1975) Like koselig som alltid, fantastiske karakterer, og ikke minst fantastiske effekter. 8/10 Endret 23. desember 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Funfact: Prøv å sammenlign race-scenen i Flåklypa med podracing-scenen i Star Wars: The Phantom Menace. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Du liker ikke filmer som ikke gir mening? Du er en stor fan av Donnie Darko og The Fountain, de er vel ikke akkurat straight forward de heller. 2001, DD og Fountain er alle veldig djupe filmer, men forsjellen er at kun 2 av dem faktisk gir mening. I hvertfall for meg. Forresten, om noen føler for å dele noen teorier angående den svarte blokka, just go a head! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Lawliet, se denne flashfilmen nå, da gir 2001 mer mening. Lykke til. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Du liker ikke filmer som ikke gir mening? Du er en stor fan av Donnie Darko og The Fountain, de er vel ikke akkurat straight forward de heller. 2001, DD og Fountain er alle veldig djupe filmer, men forsjellen er at kun 2 av dem faktisk gir mening. I hvertfall for meg. Forresten, om noen føler for å dele noen teorier angående den svarte blokka, just go a head! Enjoy: http://kubrick2001.com/ Lenke til kommentar
Badering Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Flåklypa Grand Prix (Ivo Caprino, 1975) - 93/100 En magisk film som leverer gang på gang på gang på gang. Dens unike, friske og ikke minst fordømt artige karaktergalleri er sammen med den vittige og fantastiske humoren essensen i Norges beste film. Hvorfor er ikke norsk film sånn som dette? Hvorfor går vi den pretensiøse veien når vi har noe så unikt på gang her? Nydelig! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Takk for filmen! Jeg må innrømme at det gikk noen lys opp for meg nå, men jeg sjønner fremdeles ikke greia med "starchild". Håper jeg liker den bedre neste gang. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Den debatten har jo funnet sted i flere tiår allerede. Er kun dagens unge (vi) som ikke har fått den med seg enda. De eldre letter enkelt på skuldrene og er ganske lei hele greiene, det har blitt mast om siden slutten av 40-tallet. Akkurat som det etiske rundt hvorvidt det var riktig eller ikke å nuke et par byer i Japan. Det er ikke som om denne debatten har vært kvelt tidligere. Den har vært høyst levende, men det stilnet vel litt fordi folk gikk lei. Synet på fortiden forandrer seg hele tida og jeg tror jeg debatten på sett og vis er like aktuell og kanskje viktigere å ta standpunkt til i dag enn den var i etterkrigstiden. Ved å få hendelser på avstand og forsåvidt ikke ha vært en del av hendelsene i det hele tatt, så kan man nok oppnå et syn som ikke er farget av hendelsene. Hatet mot tyskerne og folkets elsk med kongehuset etter krigen har jo absolutt endret seg. Disse elementene kan jo absolutt ha farget datidens debattanter og historikere. I tillegg er jo debatten spennende å se i sammenheng med dagens syn på terrorisme og da spesielt Irakkrigen. Det var langt flere nazisympatisører i etterkrigstiden og debatten var nok langt mer ladet og nyansert den gang. Det er bare til å spørre den eldre garde. Den godeste Erling har jo ikke annet enn å repetert argumenter og påstander som fant sted allerede på slutten av 40-tallet. Det er en diskusjon som for mange for lengst er utdebattert, det er nok bare vi yngre som har fått for oss at dette er noe nytt. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Der 90. Geburtstag oder Dinner for One - 1963 En veldig morsom kortfilm med ekstremt bra skuespill av han i rollen som hovmesteren. Tradisjon og kos. 8/10 Men noen som vet hvorfor versjonen NRK sender ser så jævla rævpult ut? Den er jo fra 1963, men ser mer ut som 1903. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Der 90. Geburtstag oder Dinner for One Går aldri lei denne. Fast tradisjon på lille julaften, og ler like mye hver gang. Ingen jul uten! 8,5/10 Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 I tillegg til å sende Dinner for One, sender de vanligvis også en dokumentar om kortfilmen. Vet ikke når den går, men verdt å få med seg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Så Der 90. Geburtstag oder Dinner for One jeg også, koselig as always Ser "Christmas Vacation" nå (er pause ), ikke særlig BRA film, men julestemning og koselig. edit leif Endret 23. desember 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Syns Christmas Vacation er en av de bedre julefilmene der ute. Grei humor og "god" stemning. Endret 23. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Den er ganske grei, kanskje litt for mye "tråkke-på-planke-å-få-den-i-trynet-humor, men Jeg er ikke kritisk i jula ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå