Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hehe, takk for den lista der. Men si meg en ting, er ikke "Faces of Death" serien snuff? Jeg mener å huske jeg har sett en eller to av dem, og det er rimelige heavy greier fra virkeligheten. Eller tar jeg feil?

Dritten som skjer med dyrene er ekte, men ikke det som skjer med menneskene. Det er bare iscenesatt.

Og snuff er når en person blir drept at de som lager filmen, for å få et mord på film.

Faces of Death er mondo. Mondo er dokumentar versjonen av snuff. Hvor filmcrewet filmer noe fælt som hadde skjedd uavhengig om crewet var der eller ikke. 'Mondo'kommer ifra den første mondo filmen: Mondo Cane.

Den skal vistnok ha et par ekte menneskedrap. Filmcrewet reiste ned til sør-amerika og filmet noen ritual drap i en indianerstamme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Icedude: Et normalt menneske klarer ikke å unngå å la seg spoile hvis du advarer om spoilere på den måten. Det er nytteløst. Alle som begynte å lese innlegget ditt, leste det ferdig, og du spoilet filmen for dem. Alle spoilere bør holdes unna denne tråden generelt sett. Du kunne dessuten utelatt spoileren og gitt uttrykk for akkurat det samme med en bitteliten omformulering.

 

Jeg er sikker på at alle overlevde tabben, men It sto faktisk på må-se-lista mi. Du spoilet den, wh1te reddet meg, men akk – spoilet atter en gang.

 

Edit: Så flott *Dragon*! Du reddet oss! Ære være... :whistle:

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Icedude: Et normalt menneske klarer ikke å unngå å la seg spoile hvis du advarer om spoilere på den måten. Det er nytteløst. Alle som begynte å lese innlegget ditt, leste det ferdig, og du spoilet filmen for dem. Alle spoilere bør holdes unna denne tråden generelt sett. Du kunne dessuten utelatt spoileren og gitt uttrykk for akkurat det samme med en bitteliten omformulering.

 

Jeg er sikker på at alle overlevde tabben, men It sto faktisk på må-se-lista mi. Du spoilet den, wh1te reddet meg, men akk – spoilet atter en gang.

 

Edit: Så flott *Dragon*! Du reddet oss! Ære være... :whistle:

Så nå får man altså klager tom. hvis du advarer om spoilere :no:

 

Du skal ikke komme her og påstå at du ikke ble advart om spoileren!

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at du ikke advarte, men at du advarte fryktelig dårlig. Det var, om jeg skal tippe, derfor wh1te motsa deg til tross for at du snakket sant. Når du skriver:

 

!!SPOILER!! være en diger edderkopp !!SPOILER SLUTT!!

 

...så har ikke et menneske som leser mer enn ti ord i minuttet muligheten til å stoppe lesingen etter en spoileradvarsel med en lengde på elleve tegn. Det er klin umulig.

 

Det er derfor jeg sier at spoilere generelt sett bør holdes langt unna denne tråden, spesielt når det overhodet ikke er nødvendig å bruke dem, som i ditt tilfelle. Jeg mener det ikke vondt, og jeg skjønner at du ikke gjorde det med vilje, men du spoilet faktisk It for oss, og du advarte slettes ikke mot spoileren på en ansvarlig måte.

 

(Hvordan skal vi forresten få med oss at spoileren er slutt uten å måtte lese spoileren? Tenkt på det?)

Lenke til kommentar
Hehe, takk for den lista der. Men si meg en ting, er ikke "Faces of Death" serien snuff? Jeg mener å huske jeg har sett en eller to av dem, og det er rimelige heavy greier fra virkeligheten. Eller tar jeg feil?

 

Ogrish.com er et fint alternativ for oss som vil ha en litt mer fyldig dekning av tragiske hendelser enn det Tv2-nyhetene gir oss ja - enig der.

 

 

:hmm: Burde vi egentlig skamme oss?

Er ikke snuff nei, eksisterer knapt snuff filmer...

 

Hvis en film skal gå under snuff, så må den bestå av ekte drap, som er begått kun for å filme det.

 

Faces of Death filmene inneholder noe ekte og en del fake, men den inneholder ikke drap som er gjort kun for å feste de på film.

Endret av odex
Lenke til kommentar

Jeg har verken Ichi the Killer eller Cannibal Holocaust, men når det gjelder de to, så er de jo å få tak i hos nesten hvilken som helst britisk DVD-forhandler på nett for eksempel. Det er mye makabre B-filmer som ikke har skikkelige utgivelser, i det minste ikke i hvert land, og da må man ty til butikker som spesialiserer seg på import fra rare land eller evt. bootlegs og sånn. Det finnes rimelig mange av dem, så det er ikke noe man lister opp.

 

Xploited Cinema er for eksempel en flott butikk som importerer filmer fra alle deler av verden, som oftest grunnet lav tilgjengelighet.

Super Happy Fun! selger masser av bootlegs...

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Dere som har sett slike groteske filmer som Ichi og Cannibal Holocaust osv, hvor har dere kjøpt disse? Og enda en ting, ser dere disse filmene alene, eller sammen med kamerater? Bare lurer :)

Kjøpte de på en lokal sjappe her i Trondheim - Outland heter den. Genialt utvalg og kjempebra service!

 

Liker først å se en slik film alene så jeg kan konsentrere meg 100% om selve filmen. Kan se den sammen med andre ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Jeg har verken Ichi the Killer eller Cannibal Holocaust, men når det gjelder de to, så er de jo å få tak i hos nesten hvilken som helst britisk DVD-forhandler på nett for eksempel.

Britiske Ichi er klippet.

Den nederlandske er den uklipte utgaven med best lyd&bilde med teksting på et forståelig språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...