Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Team America World Police.

Dukker på steroider, jenvt over god film, de påstår at det er en parodi på Bay type filmer og at det ikke var en komentar på amerikansk makt bruk rundt i verden.

Men Stone og Parker er ikke dumme de viste godt hvordan folk ville toke filmen, og viss dem ikke ville lage en komentar på dette kunne de ha laget en helt anderledes film og fremdeles laget en god parodi på Hollywood action filmer.

7/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Big Fish (2004)

Man burde vel egentlig la en film få synke inn først før man skriver en kommentar/anmeldelse av den, men siden pc'en stod på nå når jeg skulle legge meg, tenkte jeg at jeg kunne da skrive noen ord om kveldens film.

Big Fish er en fantastisk film. Eller, det er kanskje best å fjerne de to siste og den fjerde siste bokstaven, for da ender vi opp med fantasi. Hele filmen er en lek med fantasien. Den gir deg tro på deg selv og at alt er mulig. For meg fyker denne filmen rett opp blant toppen av Tim Burtons filmer. Filmen har en sjarm jeg ikke har set på lenge, og skuespillerprestasjonene er såpass at de ikke gjør skam på historien. Smått minneverdige småroller får vi også, spesielt Danny de Vito og Steve Buscemi, men det er Ewan McGregor som stjeler oppmerksomheten som den viljesterke sørstatsgutten som gjennomfører det han har satt seg i (damn hvilket er ord er det som avlsutter den setningen?).

Det var for meg en glede og en sann fryd å se filmen, og selv ikke tv3 ekstremt irriterende reklamepauser ødelegger ikke opplevelsen.

9/10

Lenke til kommentar

Big Fish (2003)

Wow, merkelig opplevelse, men likevel positiv. Tim Burton har virkelig klart å skape en magisk stemning i denne filmen. Jeg vil ikke si det er en urealistisk film, det er tross alt historier som blir fortalt, det som for noen, kan virke urealistisk. Vil anbefale denne filmen.

7/10

Men dette er nok siste gang jeg ser på en film på tv3 på en god stund, med mindre det skulle være noe spesielt. Å ha reklamepauser på åtte minutter hver gang, fire ganger i filmen ødelegger noe sinnsykt mye. Stemningen, flyten og sammenhengen i filmen blir dårligere.

Lenke til kommentar

In The Valley of Elah

elah_iw.jpg

En film om Irak-krigens tapte sjeler, sett fra amerikas synspunkt. Dette er en film av Paul Haggis, som jeg har erfaring med dyttet budskapet i Crash veldig på meg. I denne filmen ser jeg de samme trekkene, men langt ifra like ille. Denne filmen er god, den. Tommy Lee Jones leverer veldig bra, han er den samme slitne personen som i No Country For Old Men, en rolle han kler godt. For noen kan jeg dog skjønne denne filmen kan virke lang, treig og kjip, fordi det er en ganske dialog-basert thriller, men jeg ble til de grader underholdt av Tommy Lee Jones' jakt på sin forsvunne sønn, som er plotet i filmen. God film, bra budskap, det blir ikke for teit. Hater du USA bør du ikke se den, men til dere alle andre, go for it.

7/10

Lenke til kommentar
Deer Hunter

¨

Denne likte jeg veldig godt. Jeg har en veldig sans for full Metal Jacket som er litt i samme gate. En liten morsom ting før jeg går dypere i anmeldelsen: Da jeg så denne så så jeg da han skuespilleren fra athorbs avatar så jeg sa høyt til broren min "Det er jo Athorb!". Han så merklig på meg og jeg følte meg ganske dum da. Men nok om det.

Filmen var jo bra, men selfølgelig litt langdryg i feks begynnelsen. Men en del scener har så og si brent seg fast i minnet. siste scener med da "athorb" var virkelig heftig. Jeg klarer bare ikke og glemme fjeset hans. Denne filmen fokserer mer på soldatenes mentalitet.

Hyggelig å bli gjenkjent. Visste du at jeg vant Oscar for rollen?

Og endte opp som ballettdanser i en Fatboy Slim-video :p

Lenke til kommentar
Deer Hunter

¨

Denne likte jeg veldig godt. Jeg har en veldig sans for full Metal Jacket som er litt i samme gate. En liten morsom ting før jeg går dypere i anmeldelsen: Da jeg så denne så så jeg da han skuespilleren fra athorbs avatar så jeg sa høyt til broren min "Det er jo Athorb!". Han så merklig på meg og jeg følte meg ganske dum da. Men nok om det.

Filmen var jo bra, men selfølgelig litt langdryg i feks begynnelsen. Men en del scener har så og si brent seg fast i minnet. siste scener med da "athorb" var virkelig heftig. Jeg klarer bare ikke og glemme fjeset hans. Denne filmen fokserer mer på soldatenes mentalitet.

Hyggelig å bli gjenkjent. Visste du at jeg vant Oscar for rollen?

Og endte opp som ballettdanser i en Fatboy Slim-video :p

Det definitive høydepunktet så langt i karrieren, med god margin, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

A nightmare on Elm Street

Ungdommene i Elm Street er stort sett som alle andre, men begynner å plages av mareritt. De drømmer om en mann med en gammel filthatt, teit genser og knivblader i stedet for fingre, men tar ikke drømmene noe særlig seriøst. Det er jo bare drøm, ikke sant? Det tror de også helt til en av dem blir brutalt drept i søvne, og dødsårsaken er lange, dype kutt med noen svært skarpe gjenstander - som for eksempel en hanske med knivblader på fingene. ;)

Ganske gammel film fra tidlig 80-tall, men selv den dag i dag er den svært bra laget. Freddy er langt fra den "gladgutten" han er i de nyere filmene og Freddy vs Jason, og effektene utrolig bra laget. Historien er også utrolig bra, og skuespillerne elsker jobben sin og filmen.

Jeg har vokst opp med skrekkfilmer og så Alien som 8-åring uten å få varige mén, men denne filmen er likevel ganske så skremmende til tider. Ikke se den alene om natten før du sovner... Før du vet ordet av det kan du ende opp med å høre noen barn synge: "One... two... Freddy's coming for you..." når du drømmer... ;)

Vurdering: 10/10

Lenke til kommentar

A nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors

(fikk de fire første samlet på en dvd i julegave, men fikk ikke den andre filmen til å fungere. Gikk derfor rett på den tredje.)

En del år er gått siden sist, og Freddy er død en gang for alle. Eller...? Neida. En rekke tenåringer er lagt inn på et sinnssykehus for å bli behandlet for mareritt, så da skjønner man fort hva som skjer. En spesialist tilkalles (Nancy, fra den første filmen), men selvsagt er det ingen som tror henne.

Meget bra film, og fortsatt er det skrekk som er i hovedsetet. Om du forventer en rekke one-linere og humor når Freddy dukker opp bør du se en av de nyere filmene.

Legg for øvrig merke til Laurence Fishburnei en liten rolle under navnet Larry Fishburne. Det var nok en stund for The Matrix... :p

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

..........og Johnny Depp spilte i den første NOES....lol ;)

Max Zorin dumper Batnobbit ut av luftskipet hvor han etterpå sier "So....does anyone else wanna drop off ?" ;)

Har forresten Athorbs autograf.....eller er det kanskje Walkens autograf , ikke lett å se forskjell vettu ;)

LOL......Eastwood bruker visst å humre av Sledge Hammer......or so they say ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
In The Valley of Elah

Hater du USA bør du ikke se den, men til dere alle andre, go for it.

7/10

Høh, hvorfor det? Elah er jo kritikk av tilstandene i dagens USA.

Hmm, joda, jeg skjønner. Nå hater ikke jeg USA heller, så jeg kan vel ikke komme med en ordentlig bra forklaring, men det var ikke så mye sympati med Irak i filmen, det var only fokus på USA, og mye flagg-reisning og slikt. Litt patriotisme kanskje? Nææh, vet ikke jeg.. Men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...