Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Kevin Smith er en fin fyr. Vil anbefale deg å se Chasing Amy og Dogma før du setter i gang med Jay and Silent Bob Strike Back. Etter det jeg kan huske, er det en del av spøkene i J&SB som krever at du har sett de to førstnevnte.

Får nøye meg med Chasing Amy, tror jeg. Dogma står igjen i Trondheim, får se om jeg greier å spare Jay & Silent Bob 3 uker til. Når det gjelder Zack & Miri, rangerer jeg den lavest av Smith-filmene jeg har sett. Den var jævla morsom til tider, men hadde litt mye dødtid til å rangeres der oppe med Clerks.

 

Edit: Bytex, will do. Får slenge de i bestilling når jeg kommer hjem fra jobb.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kevin Smith er en fin fyr. Vil anbefale deg å se Chasing Amy og Dogma før du setter i gang med Jay and Silent Bob Strike Back. Etter det jeg kan huske, er det en del av spøkene i J&SB som krever at du har sett de to førstnevnte.

Får nøye meg med Chasing Amy, tror jeg. Dogma står igjen i Trondheim, får se om jeg greier å spare Jay & Silent Bob 3 uker til. Når det gjelder Zack & Miri, rangerer jeg den lavest av Smith-filmene jeg har sett. Den var jævla morsom til tider, men hadde litt mye dødtid til å rangeres der oppe med Clerks.

 

Edit: Bytex, will do. Får slenge de i bestilling når jeg kommer hjem fra jobb.

Oi, såpass. Da kommer du sikkert ikke til å like Chasing Amy heller. En del drama der også. Personlig setter jeg Chasing Amy på en tredjeplass.

Lenke til kommentar

Men nå bygger du ned forventningene, det er bra. Jeg forventet nesten en ny Clerks av Z&M. For all del, replikkene er tidvis fantastiske, noen av karakterene er herlige, og det oppstår morsomme sekvenser. Det blir allikevel litt "billig" humor til tider, og drama-delen ble litt dominant. Allikevel ga jeg den 7/10, så den leverte jo varene relativt bra. Da er Chasing Amy i samme gate?

Lenke til kommentar

Owning Mahowny

Regi: Richard Kwietniowski

 

Som en diger Philip Seymour Hoffman fan jeg er, så tok jeg og lånte en hau av filmer med han. Denne var først ut, og ble svært imponert. Filmen har veldig chill musikk, god kamera og ikke minst fantastisk skuespill. Dette er en slik rolle Philip klarer best. Altså å spille en depressiv type.

 

Fantastisk film

 

Terningkast: 6

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Ball of Fire (1941)

 

En av de mest prominente karakteristikkene ved "the screwball comedy" er at de drar stereotypene ganske så langt, men her synes jeg faktisk de dro den alt for langt når det kom til de åtte dvergene. De var så endimensjonale at det rett og slett var skremmede. Noe som best kommer til lys ved å se på Gary Coopers så ugudlig kjedelige og statiske prestasjon.

 

Hadde det ikke vært for den utmerkede rollen og prestasjonen til Barbara Stanwyck tror jeg dette hadde blitt en svært så kjedelig affære. Utrolig sjarmerende dame. Sammen med Jean Arthur er hun nå en av mine favorittskuespillerinner innen sjangeren.

 

På svært mange måter vil jeg strengt tatt definere denne filmen som kilden til de nå så populære Apatow-komediene eller "R-rated comedy" som de også referer til. Alt den mangler for å kunne defineres som en Apatow-komedie er litt bannskap, pupper og et par perverse vitser.

 

Men nok om det, jeg gir filmen: 6 / 10

 

Youth of the Beast - Yaju no seishun (1963)

 

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er svært glad i filmer hvor protagonisten spiller sine to fiender opp mot midten, og dette er akkurat en slik film. Fant den til tider noe kjedelig og platt, men dette var stengt talt svært så overkommelig.

 

Det beste med filmen må jeg si var slutten. Jeg kunne ikke se form meg at det var slik det hang sammen.

 

7 / 10

Lenke til kommentar

Sledge Hammer (1986)

 

1051032_l.jpg

 

Egentlig en TV serie dette, men har sett at flere har andmeldt serier her.

 

 

Sledge Hammer er en parodi serie bassert på Dirty Harry filmene. David Rasche spiller Sledge Hammer og gjør en utrolig bra jobb i å ta alle små detaljene til Clint. Alt fra blikket i øye, fra måten han gnager tenner når han snakker til "punks" (som Hammer kaller Scum Suckers).

 

Serien er full av raske kommentarer og symbolikk. Du skal være rask for å oppdage alt. Heldigvis innholder DVD settet en herlig Commentary med skaperen Alan Spencer som aldri stopper å snakke.

Siste episode av første seasong opplever han en jordskjelv! Og han redigerer aldri, så vi får med alt. En sikkelig minneverdig Commentary!

 

Første Sesong er hysterisk morsom, og innholder den mest orginale siste episode til en TV serie noensinne. Andre (og siste) sesongen er litt dårligere, men plukker opp nær slutten. Jeg tror dette skyldes at Alan fikk så kort advarsel at de fikk en andre sesong at de måtte skrive fort.

 

Alan hater sitcoms og "cheezy" politi/detective show, og det synes veldig. Ofte slenger han ut mot Murder She Wrote, Matlock, Mr. Belvedere, Cosby osv osv....i serien og i Commentary av DVDen.

 

Serien er utentvil et av de mest undervurdert TV seriene fra 80tallet. Det er bare trist at den fikk bare 2 sesonger. Den var tydligvis før sin tid. Det er gøy å se at den har fått så mye oppmerksomhet etter DVD utgivelsen i USA, og spesielt blandt ungdommer.

 

Sledge Hammer sin overdrevet kjærlighet til revolveren (som han snakker til og behandler som ei dame), og holding for vold mot kriminele og partiotisme er ufattelig underholdende.

 

Sledge Hammer for president!

 

9.5/10

 

Her har dere noe klipp

 

 

Se filmen hos Youtube

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Cidade de Deus. En visuell nytelse. Historien, derimot, fenget ikke meg noe særlig de første 90 minuttene. Det var mot slutten, da historien tok en vending, at det virkelig ble interessant. Fantastisk cinematografi, samt ypperlig miljøskildring gjorde dette til en fin filmopplevelse. Karakter: 7,5/10.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Computerwelt: Litt enig med deg der, fantastisk film men ikke spesielt engasjerende for min del.

 

Siste jeg så var Pineapple Express, og den var som de fleste komedier man ser for tiden - knallmorsom og svært forglemmelig. Det var en god opplevelse der og da, men det er ikke snakk om en Anchorman eller en 40YOV som har lag på lag med gode vitser, her er det til tider "few and far between". Hele actiondelen tok også over fra tid til annen, uten at den var alt for imponerende til at det fungerte som en actionfilm. Jeg satt dog pris på at enkelte overlevde å bli skutt 5-6 ganger, fordi det fungerte faktisk i denne filmen.

7/10

Lenke til kommentar

Capote

Regi: Bennett Miller

 

Som en liten homofob jeg er, så har jeg aldri giddet å se denne filmen. Noe jeg nå angrer på jævla mye. Filmen var jo ett stykke mesterverk. Philip Seymour Hoffman gir tidenes prestasjon (eller åssen man skriver det). Må si at Hoffman spiller på høyde med Daniel i There Will Be Blood, eller kanskje bedre. Selve historien var også interresant, musikken, kamera og stemningen var god. Anbefales virkelig ja.

 

Terningkast: Sterk 5

 

Along Came Polly

Regi: John Hamburg

 

Æsj møkkafilm, eneste som trakk denne opp var Philip Seymour Hoffman

Terningkast: 2

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Etter jeg så Mamma Mia bestemte jeg meg for å ta enda en runde med Musikaler

 

Rocky Horror Picture Show

Antagligvis den film musikalen som er mest tro mot sene versjonen den er basert på.

Også den som har mest cultstatus. Tim Curry ER Frank'N Furter, Time warp er en av de kuleste sangene å se på film.

 

8/10

 

Jesus Christ Superstar

 

Carl Anderson er enkelt den beste Judas i alle produksjonene av musikalen, stemmen hans er bare kjempe fin å høre på. Høydenpunktene i filmen er hans sanger, spesielt Heaven on their mind og så klart tittel sangen superstar. Vansklig å ikke synge med på slutten.

 

8/10

 

Hair

Min yndlings musikal enkelt og greit fordi den har flest sanger som er minneverdig, den har også mange veldig gode skuespiller prestasjoner.

 

9/10

 

Gjennsyn med Mamma Mia

Som nevnt sist, veldig fin musikal men ikke på høyde med musikalene fra 70tallet.

7.5/10

Lenke til kommentar

Paths of Glory (1957)

 

Plot:

When soldiers in WW1 refuse to continue with an impossible attack, their superiors decide to make an example of them.
(imdb.com)

 

Ja, da var det min tur til å sjekke ut en av Stanley Kubricks bedre vurderte filmer (på imdb), nemlig Paths of Glory.

 

Top notch skuespilleri av Kirk Douglas, som forsvarer, Adolphe Menjou og George Macready som generalene i historien. Det er egentlig ingenting å si på skuespillet i filmen, alle gjør det de skal og litt til. Historien engasjerer og provoserer og filmen bærer generelt sett preg av godt håndverk.

 

Det er noe å si på selve krigsscenene da de ikke er fullt så godt gjennomførte, men ellers er filmen top notch. Angående slutten så syntes jeg den manglet kraft og virket litt mindre gjennomtenkt enn resten av filmen.

 

8/10 - Svært God

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...