Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Musikken eier utvilsomt, så lenge den er fremført av de livsglade svenskene. Når det er Meryl Streep og Pierce Brosnan som synger, er det bare fælt. Men se den sammen med madammen, gode muligheter for at den faller i smak(den er jo utvilsomt årets mestselgende film her til lands, så det finnes mennesker som tydeligvis liker den).

Virkelig enig. Absolutt en av de flaueste musikalopplevelsene ever. Kommer virkelig ikke på en som er dårligere.

Lenke til kommentar
Ja, det var bare skikkelig elendig, rett og slett. Jeg hadde i det minste forventet "dette var ikke noe for meg, men jeg kan forstå at andre kan finne kvaliteter i den". Det klarer jeg faktisk ikke. Jeg finner ikke èn kvalitet. Skal du ha Abba-musikk, så kjøp deg Abba Gold til 119,50,- på kampanje, lizzom.

Helt elendig casting, dørgandes kjip location og det flaueste plottet jeg har sett. Hvordan de avslutta bryllupssermonien på... oh boy. Det hele føles som en rekke musikkvideor limt sammen med snerk.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Hehe. Ble bare fryktelig irritert av å høre på henne. Svensk-engelsk på sitt verste.

 

 

I Thriller snakker hun heldigvis ikke. Men det hjelper egentlig ikke stort -- synes ikke det er en spesielt underholdende film. Mye sex og elendighet, men filmen svikter når hevnen skal utdeles. Actionsekvensene er bare flaut dårlige.

Lenke til kommentar

Hunger

http://www.imdb.com/title/tt0986233/

 

In the Name of the Father + OZ + en knapp dose Into the Wild (HEHE)

 

Historien funket, men ble ikke heeeeeelt bergtatt der og da. I ettertid gikk det litt opp for meg. Satan, de kjempet hardt. Filmen leverer.

 

Trivia: En scene filmet fra samme sted i 17,5 min. Skal visstnok være verdensrekord. Var ikke noe særlig imponerende i seg selv, men close-up får sin kraft.

Lenke til kommentar

Mallrats

Filmen starter bra, og legger et godt grunnlag for en fantastisk komedie. Dette holder seg en god stund, med morsomme replikker og Jay & Silent Bob som høydepunktene. Underveis blir det desverre litt dødtid og umorsomheter, og jeg frykta at karakteren jeg ville gi filmen skulle dale. Heldigvis tar den seg opp mot slutten, og leverer morsomme replikker på rekke og rad. De kvinnelige karakterene i filmen leverer ikke noe særlig, men de har ikke så mye fokus og screen-time, så det går fint. Ben Affleck eier i denne filmen, godt å se.

7.5/10

Lenke til kommentar

Så Mallrats først etter Clerks 1+2, ble litt skuffa pga det typiske kjærlighetsklisset, men Jay&Silent Bob ror filmen i land så det holder. Spesiellt når de plotter å rive ned scena i kjøpesenteret. *Fly, fatass, fly!*

 

Og ikke minst øyeblikket i signaturen min. Kevin Smith sine filmer er spekkfulle av referanser til popkultur fra 70 og 80-tallet, det digger jeg.

 

Ben Affleck gjør en bra drittsekk-rolle også. Og hvilken gutt som var tenåring på 90-tallet med TVNorge hadde IKKE teen crush på nydelige Shannen Doherty, da?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Fett, kanskje det er det jeg skal sjekke ut etter jobb. Jersey Girl, mer drama enn komedie? Etter jobb er jeg keen på noe lett underholdning med morsomme replikker. Jay & Silent Bob(_3) som gjelder da?

Mallrats syns jeg er en av hans svakeste sammen med Jay & Silent Bob Strikes Back. Ikke sett Jersey Girl enda.

Lenke til kommentar

Du burde kikke på An Evening with Kevin Smith-DVD'ene også. Han reiste rundt på universitetsturne for noen år siden, der han tar imot tilfeldige spørsmål fra publikum og svarer etter beste evne. Det er stort sett spørsmål om ting fra filmene hans, men uansett hva det er så svarer han vittig og morsomt. Det funker sånn at folk stiller seg i kø på gulvet så tar han ett og ett spørsmål. Får mange gode historier fra filmmiljøet i Hollywood, han er veldig pratete av seg. Jason Mew dukker også opp som sidekick et par ganger.

Finner masse uttak på youtube.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...