Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg kunne likt Aliens hvis den kom ut enten på 70-tallet eller sent på 90-tallet.

Hehe, du hadde nok storkost deg om du var 16 år på premieren av Aliens. Problemet ditt er vel at du er født alt for sent.

I min bok er dette en knalloppfølger, nettopp på grunn av bruddet med grøsseraspektet som hvilte over enern. Det heftige actiondrivet til Cameron (som bare blir enda bedre i den utvida utgaven) holder til godt over målstreken. Dette var forfriskende og herlig da det kom, og jeg opplever det fortsatt som det. Tenk om de hadde latt Alienkonseptet få hvile i fred etter disse to perlene. De ruver som perfekte bautaer i scifi-filmens annaler - bare synd at griskhet fremtvang 2 bonusfilmer som fremstår som unødvendige og tilsmussende (i særlig grad gjelder dette nr 4 i rekken).

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg kunne likt Aliens hvis den kom ut enten på 70-tallet eller sent på 90-tallet.

Hehe, du hadde nok storkost deg om du var 16 år på premieren av Aliens.

Jeg var 13 år den gang Aliens hadde premiere i Norge og jeg storkoste meg, det samme gjorde min far som tok meg med på kino ;)

Tenk om de hadde latt Alienkonseptet få hvile i fred etter disse to perlene. De ruver som perfekte bautaer i scifi-filmens annaler - bare synd at griskhet fremtvang 2 bonusfilmer som fremstår som unødvendige og tilsmussende (i særlig grad gjelder dette nr 4 i rekken).

En av mine store filmskuffelser var når jeg så Alien 3 på kino. Uansett om Fincher har lagd mye bra siden den gang, så har jeg aldri tilgitt ham dette makkverket... :nei:

Lenke til kommentar
En av mine store filmskuffelser var når jeg så Alien 3 på kino. Uansett om Fincher har lagd mye bra siden den gang, så har jeg aldri tilgitt ham dette makkverket... :nei:

Nå er vel Fincher like oppgitt over Alien 3 som alle andre er, så vi får nok tilgi fyren og heller skylde på de slemme produsentene.

Lenke til kommentar
Du må prøve å slutte å ha forventninger. Carte blanche. Da jeg så Aliens hadde jeg knapt hørt om den. Så den alene i et mørkt rom. Creepy fandango. Best moviez evar.

Samme her. Skulle egentlig rydde rommet mitt som var tjokkfullt av lego. Et mørkt rotete rom og blandet frykt for at foreldrene mine skulle oppdage at jeg ikke ryddet og at aliens plutselig skulle dukke opp fra legorotet var en voldsom katalysator til den filmen.

Selv synes jeg forresten Aliens er den beste av de fire, noe som garantert har med opplevelsen over å gjøre.

Lenke til kommentar

The day the earth stood still

Hadde ikke dette vært betalt av firmaet ville jeg nok aldri dratt på kino for å se denne. Men hadde jeg vimset meg inn på kinoen en gang og betalt for dette ville jeg nok skreket meg til sengs. Verste mølet jeg har sett på årevis på kino, har ikke kjedet meg så mye på kino siden POtC-3. Denne filmen ga meg ingenting. Eneste jeg småhumret over var at stakkars Keanu kom til verden i et super hightech romskip, også måtte han sitte på i en sur Honda.

Filmen tar seg selv alt for høytidelig hele veien gjennom, blottet for humor og sjarm. Å når den feiler på alle andre områder også kommer den ikke langt hos meg.

2/10

Lenke til kommentar

Roman Holiday 1953

1950: All About Eve

1953: Roman Holiday

1954: On the Waterfront

1955: East of Eden

For en tid for skuespill. Denne går rett inn på topp 20, og er noe av det mest sjarmerende jeg noensinne har sett. I utgangspunktet var jeg skeptisk til Peck i rollen, da jeg kun har sett ham som familiefar og egentlig ikke så for meg at han kunne være verken utspekulert eller spesielt sjarmerende som en ladies man. Det viste seg å være nøyaktig det filmen trengte, og førstevalget mitt etter fem minutter (Cary Grant, ofc) hadde gjort filmen en helt annen. Audrey Hepburn er virkelig fascinerende i rollen som bortskjemt prinsesse som egentlig kunne tenkt seg å lage maten selv, selv på sitt mest sjenerte styrer hun fortsatt alle i rommet. Charade får bli neste på listen, da den virker til å være filmen jeg forventet at denne skulle være. Det begynner å nærme seg 30 filmer i Topp 20-listen min...

10/10

Lenke til kommentar

Jesus tittyfucking christ for en film AKA The Dark Knight.

BB var en kjempe film og enkelt den beste Batman filmen laget til da, det enete den manglet var mer action, og det får man i Dark Knight. Den timen som brukes i BB til å fortelle skapelsen av batman(en veldig bra time det er også) trenger man ikke i DK, her går man rett inn i storien. Folk har allerde snakker side ut og side inn om prestasjonene man får i filmen så det trenger ikke jeg. Alt som skal sies er at filmen er nå enkelt den best Batman filmen og antagligvis den beste tegneserie til film filmen laget.

9.5/10

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du egentlig, Montag? Ren nyskjerrighet selvsagt, da jeg har skapt et bilde av deg som en 50 år gammel mann noe ála dette:

montagal6.png

Forøvrig en ganske snedig ting med forumer, at man skaper seg slike bilder av forumest brukere. Dotten er for eksempel for meg en åtteåring med master i filosofi og retorikk ^__^

Oi, dette var ganske offtopic :(

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...