Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke hvorfor, den er jo totalt forskjellig på så mange måter, men den frembringte uansett litt av samme følelser som klassikeren The Night of the Hunter.

Jeg kan ikke si meg helt enig her. The Night of The Hunter hadde et veldig eventyraktig fantasipreg som gjør at jeg ikke vil putte den i samme bås som noen av de moderne seriemorderfilmene, Mr. Brooks inkludert.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Aliens

Denne filmen skuffet meg dessverre. Både ratingen på solide 8,5 på imdb og ord om at den er bedre enn sin forgjenger gjorde at forventingene mine til denne var store. Jeg syns ikke Aliens klarer å skape den samme creepy stemningen som den første, men den fungerer som en god actionfilm. Enkelte av karakterene var slitsomme, og jeg blir heller ikke så engasjert som jeg hadde forventet.

En stort sett underholdende film, men den kommer litt til kort i forhold til forgjengerens fantastiske stemning og oppbygning.

Jeg ender opp på en sterk 7/10

Lenke til kommentar
Aliens

Jeg syns ikke Aliens klarer å skape den samme creepy stemningen som den første, men den fungerer som en god actionfilm.

Vel, der har du det. Aliens prøver aldri å ligne på forgjengeren, selv om den fortsetter historien. Der Alien er stemningsfull sci-fi/horror, er Aliens en heseblesende actionfilm, og prøver ikke på stort annet. Og akkurat det lykkes den jo til de grader med. Vil anbefale deg å se den igjen en gang, nå som du vet hva du går til ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som vi klaget på akkurat det samme, Infenso. Og sannsynligvis basert på de samme forventningene. Nå skal det være sagt at det er litt urettferdig å se en film, høre at oppfølgeren er like god og bli møtt av Aliens som ikke ligner på forgjengeren i det hele tatt og deretter få beskjed om at man ikke skal ha forventninger. ^^

Jeg vurderer å se den på nytt, men det er noe med 80-tallet som irriterer meg. Det var liksom lov å ha karakterer som ikke bidro med noe som helst og kun klaget og kjeftet og sa irriterende ting.

Lenke til kommentar

Infenso tråkket i den velkjente Aliens-fella ja. Noen burde opprette en tråd for slike klassiske tilfeller av feilvurderinger, slik at uvitende mennesker slipper å se filmer med helt feil forventninger.

Jeg gjorde nettopp det samme med The Night of The Hunter, noe som resulterte i en heller skuffende opplevelse. Problemet er jo at man ikke vil lese for mye om en film på forhånd, og derfor får man innimellom noe helt annet enn det man var på jakt etter.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Jeg forsøker så godt jeg kan å ikke vite noe som helst. Ta Mr. Brooks, f.eks. Jeg visste ingenting om den, bortsett fra at Dotten nevnte den ofte og at Kevin Costner var med. Grunn nok til å se den ;)

Andre generelle grunner:

- Tittel

- Omslag

- Hyppighet av nevning

Lenke til kommentar

Enig med cunt her. Så Aliens på TV uten å vite noe om disse Alien-serien som liten shitkid. Elsket den.

Må nevnes at jeg ikke likte Alien like godt da jeg senere så den.

Unngår helst å lese noe på forhånd om filmer jeg skal se. Unngår også trailere. Synes filmopplevelsene helt klart blir best på den måten. På den måten unngår en å få spoilet noe som helst, og unngår forventninger.

Noen ganger er jo dette umulig, som med The Dark Knight f.eks. Så TDK en liten stund etter at filmen hadde kommet ut, og hadde helt klart fått med meg überhypen. Men kalrte likevel å beholde en ganske nøytral forventning -- og ble på ingen måte skuffet.

Lenke til kommentar

Det er tre ting som gir meg potensial til en skikkelig hallelujafølelse for film:

1. Jeg vet ingenting om den og blir veldig positivt overrasket. Eks. Ace Ventura som jeg så på kino som nødløsning.

2. Jeg vet noe om den men den virker kjedelig og noe jeg bare ser grunnet tilfeldighet, men som så overrasker. Eks. Forrest Gump, som alle hadde mast om i 1 eller 2 år før jeg så den mens jeg spilte CM hos kompis.

3. Jeg har fotfulgt alt, lest manus om mulig og diskutert filmen lenge før den kom, hvor jeg har gledet meg hele veien og filmen klarer kunststykket å innfri. Eks. Transformers, en film jeg har ønsket i 20 år.

Jeg koser meg ofte med å glede meg til filmer, lese nyheter, delta i diskusjon rundt casting og rykter m.m. Det er halve gleden til tider, fordi jeg også er en entusiast på å mase på nett (jeg er bergenser, så sikkert derfor. Vi maser der vi får mulighet til å mase).

Lenke til kommentar
Jepp. Typisk Dotten å rose en middelmådig film opp i skyene sånn at den skuffer. Akkurat som han sa at Superman Returns var bra. ^^

Jeg har aldri rost Superman Returns opp i skyene. Den var et antiklimaks. Grei nok film, men fucket opp med manuset flere steder og det var stort sett om en mann som løftet ting. Den hadde sine øyeblikk, men Singer gjorde det langt bedre med X-men filmene.

Ellers er det bra maset fører med seg. Mission accomplished. Takker være maset til mange andre her inne har jeg fått med meg mange ukjente perler. Jeg personlig maser stort sett kun om de kjente filmene.

Lenke til kommentar
Enig med cunt her. Så Aliens på TV uten å vite noe om disse Alien-serien som liten shitkid. Elsket den.

Må nevnes at jeg ikke likte Alien like godt da jeg senere så den.

Jeg tror alle under 72 vil digge Aliens hvis de ser den først, uten Alien i bakhuet. Med engang man forventer en ny, god og samtidig lik runde av førstefilmen, det er da skuffelsen kommer. Så det er den balansegangen med å vite nok, men ikke for mye om filmen man skal se som innimellom er jæklig vanskelig.

Aliens var langt, langt kulere andregangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...