CypheroN Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Filmen fikk fram buskapet sitt på en god måte Hva er budskapet? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hvorfor har de faila så mye på coveret når det står Josh Brolin under bilde av Tommy Lee Jones Lenke til kommentar
Badering Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hva er budskapet? If you wanna play, you're gonna pay. Eller no slikt. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson (2008) Svært bra klippet, høyst interessant og ikke minst særdeles god musikk. Et must for alle Fear and Loathing fans. 8 / 10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hva er budskapet? If you wanna play, you're gonna pay. Eller no slikt. Hmm. Joda, but what happened to the money? Hva er meningen med Tommy Lee Jones' siste setninger? Mye å fundere over her. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Buskapet er vel at Ed er blitt for gammel til å ha kontroll som sherrif! Sikkert mye annet også, og jeg er heller ingen film Einstein så mye mulig jeg tar feil også! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hehe. Uansett, jeg likte NCFOM meget godt Finnes det egentlig noen filmer som likner/er like? Såvidt jeg vet er det ganske sjeldent filmer lages som denne. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson (2008) Svært bra klippet, høyst interessant og ikke minst særdeles god musikk. Et must for alle Fear and Loathing fans. 8 / 10 Denne ser jeg veldig frem til. Fear and Loathing er en av favorittfilmene mine. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hehe. Uansett, jeg likte NCFOM meget godt Finnes det egentlig noen filmer som likner/er like? Såvidt jeg vet er det ganske sjeldent filmer lages som denne. Der tar du nok sårt feil. NCFOM er ikke annet enn en forholdsvis standard western i en moderne settning. Kommer ut flere slike hvert år, men de går alle raskt i glemmeboken. Det vil også NCFOM vil gjøre om et par års tid. En film uten handling greier aldri å vinne kampen mot tidens tann. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hehe. Uansett, jeg likte NCFOM meget godt Finnes det egentlig noen filmer som likner/er like? Såvidt jeg vet er det ganske sjeldent filmer lages som denne. Der tar du nok sårt feil. NCFOM er ikke annet enn en forholdsvis standard western i en moderne settning. Kommer ut flere slike hvert år, men de går alle raskt i glemmeboken. Det vil også NCFOM vil gjøre om et par års tid. En film uten handling greier aldri å vinne kampen mot tidens tann. Nevn noen, så blir jeg glad. Western? Hmm. Mente ikke sjanger jeg altså, mener stilen filmen har. Mordene blir ikke vist så veldig, filmen har spesiell slutt, osv. Ikke bare straight forward. Som sagt, titler? : ) Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hehe. Uansett, jeg likte NCFOM meget godt Finnes det egentlig noen filmer som likner/er like? Såvidt jeg vet er det ganske sjeldent filmer lages som denne. Der tar du nok sårt feil. NCFOM er ikke annet enn en forholdsvis standard western i en moderne settning. Kommer ut flere slike hvert år, men de går alle raskt i glemmeboken. Det vil også NCFOM vil gjøre om et par års tid. En film uten handling greier aldri å vinne kampen mot tidens tann. NCFOM synes jeg det er altfor få av til dags. Film med god stemning, god dialog, god kameraføring og original slutt. Så må si meg uenig i det utsagnet ditt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Nettopp det jeg mener, BadSmile. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 NCFOM synes jeg det er altfor få av til dags. Film med god stemning, god dialog, god kameraføring og original slutt. Så må si meg uenig i det utsagnet ditt. Det kan kanskje ha noe å gjøre at de fleste virkelig gode filmskaperne i dag ikke orker å lage meningsløse og handlingsløse filmer. Hadde du dermed lagt til en god handling som kriterie, istedet for ingen handling, ville listen din raskt blitt lengre. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Men har du eksempler, Awsome X ? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Nope. Av overnevnte grunner er westernsjangeren en jeg prøver å holde meg unna. Eneste jeg kan komme på er Red Rock West, men den har vel kanskje for mye handling for deres del. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Magnolia Tre timer gikk fort da jeg satt meg ned med denne godbiten signert Paul Thomas Anderson. Dette er en svært gjennomført film som krever konsentrasjon fra seeren. Handlingen er noe av det bedre jeg har sett på film, og det er imponerende hvordan Anderson har klart å flette dette sammen. Filmen inneholder en god del minneverdige scener, blant annet en "allsang"-scene som virkelig var... spenstig. Også castingen er av øverste klasse. Om ikke Tom Cruise imponerte meg nok i Eyes Wide Shut gjorde han det ihvertfall her. Ikke la deg skremme av spilletiden, denne bør du få med deg! 8,5/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Nope. Av overnevnte grunner er westernsjangeren en jeg prøver å holde meg unna. Eneste jeg kan komme på er Red Rock West, men den har vel kanskje for mye handling for deres del. "For mye handling" ? Hva skal det bety? NCFOM har en spennende handling som er presentert på en mye mer interessant måte enn det som er vanlig i Hollywood. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Budskapet til NCFOM er vel Alle handlinger har en konsekvens? Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Det kan kanskje ha noe å gjøre at de fleste virkelig gode filmskaperne i dag ikke orker å lage meningsløse og handlingsløse filmer. Hadde du dermed lagt til en god handling som kriterie, istedet for ingen handling, ville listen din raskt blitt lengre. Coen-brødrene har utvilsomt etablert seg blant dagens dyktigste filmskapere. NCFOM er en vakker film som spiller trekkspill med nervene dine. At du kan kritisere denne for å ha dårlig handling skjønner jeg lite av... Endret 13. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 "For mye handling" ? Hva skal det bety? NCFOM har en spennende handling som er presentert på en mye mer interessant måte enn det som er vanlig i Hollywood. Filmen prøver ikke fortelle noen historie; den prøver ikke fortelle noe faktisk. Den viser rett og slett bare en mann bli jaget i to (bortkastede) timer. Det er ingen karakterutviking, det er ingen dybde i karakterene. Filmen er kort sagt inget annet enn stil uten substands. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå