Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe. Uansett, jeg likte NCFOM meget godt Finnes det egentlig noen filmer som likner/er like? Såvidt jeg vet er det ganske sjeldent filmer lages som denne.

Der tar du nok sårt feil. NCFOM er ikke annet enn en forholdsvis standard western i en moderne settning. Kommer ut flere slike hvert år, men de går alle raskt i glemmeboken. Det vil også NCFOM vil gjøre om et par års tid. En film uten handling greier aldri å vinne kampen mot tidens tann.

Lenke til kommentar
Hehe. Uansett, jeg likte NCFOM meget godt Finnes det egentlig noen filmer som likner/er like? Såvidt jeg vet er det ganske sjeldent filmer lages som denne.

Der tar du nok sårt feil. NCFOM er ikke annet enn en forholdsvis standard western i en moderne settning. Kommer ut flere slike hvert år, men de går alle raskt i glemmeboken. Det vil også NCFOM vil gjøre om et par års tid. En film uten handling greier aldri å vinne kampen mot tidens tann.

Nevn noen, så blir jeg glad. Western? Hmm. Mente ikke sjanger jeg altså, mener stilen filmen har. Mordene blir ikke vist så veldig, filmen har spesiell slutt, osv. Ikke bare straight forward. Som sagt, titler? : )

Lenke til kommentar

NCFOM synes jeg det er altfor få av til dags. Film med god stemning, god dialog, god kameraføring og original slutt. Så må si meg uenig i det utsagnet ditt.

Lenke til kommentar
NCFOM synes jeg det er altfor få av til dags. Film med god stemning, god dialog, god kameraføring og original slutt. Så må si meg uenig i det utsagnet ditt.

Det kan kanskje ha noe å gjøre at de fleste virkelig gode filmskaperne i dag ikke orker å lage meningsløse og handlingsløse filmer.

Hadde du dermed lagt til en god handling som kriterie, istedet for ingen handling, ville listen din raskt blitt lengre.

Lenke til kommentar

Magnolia

Tre timer gikk fort da jeg satt meg ned med denne godbiten signert Paul Thomas Anderson. Dette er en svært gjennomført film som krever konsentrasjon fra seeren. Handlingen er noe av det bedre jeg har sett på film, og det er imponerende hvordan Anderson har klart å flette dette sammen. Filmen inneholder en god del minneverdige scener, blant annet en "allsang"-scene som virkelig var... spenstig. Også castingen er av øverste klasse. Om ikke Tom Cruise imponerte meg nok i Eyes Wide Shut gjorde han det ihvertfall her.

Ikke la deg skremme av spilletiden, denne bør du få med deg!

8,5/10

Lenke til kommentar
Nope. Av overnevnte grunner er westernsjangeren en jeg prøver å holde meg unna.

Eneste jeg kan komme på er Red Rock West, men den har vel kanskje for mye handling for deres del.

"For mye handling" ? Hva skal det bety? NCFOM har en spennende handling som er presentert på en mye mer interessant måte enn det som er vanlig i Hollywood.

Lenke til kommentar
Det kan kanskje ha noe å gjøre at de fleste virkelig gode filmskaperne i dag ikke orker å lage meningsløse og handlingsløse filmer.

Hadde du dermed lagt til en god handling som kriterie, istedet for ingen handling, ville listen din raskt blitt lengre.

Coen-brødrene har utvilsomt etablert seg blant dagens dyktigste filmskapere. NCFOM er en vakker film som spiller trekkspill med nervene dine. At du kan kritisere denne for å ha dårlig handling skjønner jeg lite av...

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
"For mye handling" ? Hva skal det bety? NCFOM har en spennende handling som er presentert på en mye mer interessant måte enn det som er vanlig i Hollywood.

Filmen prøver ikke fortelle noen historie; den prøver ikke fortelle noe faktisk. Den viser rett og slett bare en mann bli jaget i to (bortkastede) timer. Det er ingen karakterutviking, det er ingen dybde i karakterene. Filmen er kort sagt inget annet enn stil uten substands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...