Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Fountain

 

Hadde gledet meg lenge til denne. Jeg viste dette var en elsk/hat film så jeg var spent på hvilken side jeg var. Men nå er det ikke tvil, jeg elsket den. Musikken var strålende balansert og jeg har aldri sett en film som er så visuelt bra. Det jeg likte best, var den mystiske stemningen.

 

Det er ikke bare Tommy som måtte fullføre historien, filmen er slik at det er opp til seerern hvordan ting skal oppfattes. Når filmen er slutt virker den litt uforklart og det er nettopp der seeren kommer inn. Det er vi som ser på som skal sette bitene på plass.

 

 

9.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da forsvant det noen innlegg her. Korte, unødvendige innlegg kommer til å forsvinne uten større annonseringer fremover. Greit at man er uenig eller at man har innvendinger, men da kan man ikke bare poste en smiley eller at en annen film er bedre.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner tas på PM.

Lenke til kommentar
Jepp. Det er tilfeldigvis den eneste episoden jeg har sett i serien.

 

:hmm: Kanskje på tide å få sett resten også?

 

Jeg må si jeg ble veldig skuffet av Dekalog. Jeg så 1-5 før jeg gav opp, har ikke sett 6-10 enda.. Jeg så nesten ingenting av magien som finnes i Three Colors eller Veronique, jeg ble ikke grepet av noen av historiene. Det var en del lyspunkt (avslutningen på nr 2, og den visuelle stilen i nr 5) men ellers følte jeg bare at det hele var bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Frost/Nixon (2008). Er rimelig skuffet over filmåret 2008, men dette var en film som trakk opp snittet for min del. Ikke et mesterverk, likefullt et flott historisk dokument. Solid regi av Howard, med fremragende rolletolkinger, ikke minst av Langella. Anbefales spesielt til de som er interessert i politikk og historie. Karakter: 8/10.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

The Day the Earth Stopped (2008)

 

Hadde ikke akkurat forventet meg mye, men føle av en eller annen grunn at jeg måtte se denne gratispasasjeren.

 

Å nevne alt det dårlige tror jeg vil ta alt for lang ting, så jeg gidder ikke prøve engang.

 

Filmen høydepunkt var vel filmens første fem min som i bunn og grunn består av at en naken kvinne vandrer rundt. Sikkert artig for fjortisene som liker for mye kollagen og silikon, men...

 

3 / 10

Lenke til kommentar

Requiem for a Dream

 

Har sett flere som har snakket litt om filmen i det siste, så jeg bestemte meg for å endelig se denne filmen jeg av en eller annen merkelig grunn ikke hadde sett enda.

 

Wow.

 

Jeg greide å holde tårene inne, men det kjennes ut som hjernen min har druknet. Dette var fantastisk bra.

 

10/10

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar

No Country For Old Men (2007)

nocountryboxart.jpg

 

Hadde høye forventninger til denne filmen, og de ble innfridd sånn noen lunde! Filmen fikk fram buskapet sitt på en god måte, den var veldig spennende nesten hele veien, men var også til tider veldig treg. Mye av det som foregikk var tregt, noe som trekker litt ned hos meg! Veldig gode skuespillerprestasjoner, spesielt likte jeg Josh Brolin veldig godt! Ikke en film jeg kommer til å se igjen med det første ihvertfall!

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...