Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Å joda, det var forferdelig. Om det er hans feil eller ikke kan man kanskje diskutere, var han f.eks helt feil for rollen, eller var det dårlig regissert? Jeg satt og vrei meg i enkelte scener hvor mimikken minte meg mest om han der rødhåra fyren i CSI *grøss*. Jeg utviklet til og med et lite hat for ham kjente jeg :)

Ang Hopkins så må jeg si at jeg forventet mye mer av ham, er det liksom nok å bare gå på autopilot og gjøre det samme man har gjort ti ganger før? Han var ikke dårlig, bare veldig uengasjerende - og det er vel det verste man kan si om en skuespiller av hans kaliber.

Først og fremst, Caruso eier med stil.

Se filmen hos Youtube

Jim Carrey er ikke overraskende imponert:

Ellers, Gosling minnes jeg som en fin prestasjon i filmen. Så jeg må vel bare være vanskelig og være uenig der. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, så den der episoden med Carrey på tv og lo godt. Når det er sagt så må jeg bare si at Caruso er så håpløst ille, at han overgår muligheten av å suge så mye at han blir kul. Mike Hammer wannabee er hva han er.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Reign of the Gargoyles (2007)

Fant denne perlen på TV3 kl 02:30 i natt. Det sier kanskje sitt. Vi befinner oss i 2. verdenskrig (årstall spesifiseres ikke), og okkulte tyske SS-soldater ofrer en anna soldat i et fransk slott, leser litt fra en skummel bok, og vips, gargoyle-kongen er i live igjen. Han er temmelig kjapp med å vekke til live alle de andre små gargoylene i slottet, og skaper således en hel arme flyvende monstre som dreper alt de kommer over. Et amerikansk B-17 bombefly på tilfeldig patrulje blir tatt ned av nevnte øgler, og dermed er amerikanerne inne i problemet også. De sender et team flyvere for å redde de som ble skutt ned. De ramler såklart ned ved første møte med monstrene, men møter opp med en liten motstandshær på bakken (et par irer, ei heit dame og restene av den nedskutte skvadronen). Dama er lokal, og kjenner til legenden om ridderen som gjorde gargoyle-kongen til stein i middelalderen, ved hjelp av "Spear of Destiny" (spydet jesus ble spiddet med). Det er såklart det eneste som biter på ham, selv om de andre kan skytes med vanlige våpen. Så våre venner drar til en kirkegård, skyter masse tyskere, finner spydet osv osv.

Filmen var rett og slett herlig å se fra start til slutt. Veldig MST3k-preg, skuespillerne går skikkelig opp i rollen sin, og spiller med en overbevisning man kun ser i B-filmer. Og CGI-effektene ser ut som et dataspill fra slutten av 90-tallet. Alle flyene er som tatt ut av Flight Simulator 1999 også, og det er mye fly i filmen. Har også de onde okkulte SS-tyskerne som snakker med liksom-tysk aksent av typen

"Vi vill kill yu now, vi research ze okkult ant vi bråt to laif diz gargoylez"

7/10 bare for camp-faktoren og veldig fine landskap på den "franske" landsbygda (og ikke minst inne i det skumle slottet).

Perle av en B-film.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Høres ut som en fet film, Bytex! :D

Мама / Rock'n Roll Wolf / Med Grimm og Gru (1976)

Tidenes råeste musikal. Større nostalgitripp finnes ikke. Strålende at Trondheim Filmklubb viser denne hver eneste jul.

10/10

The Day the Earth Stood Still (2008)

Langt ifra så bra som originalen, men det hadde jeg heller ikke forventet. Filmen er 100 minutter med lettbeint underholdning, kun avbrutt av nok et irriterende barn. Småbarn begynner å bli science fictionfilmenes ekvivalent til negere i slasherfilmer, hvor den eneste forskjellen er at ungene som regel overlever filmene (dessverre).

7/10

Lenke til kommentar

Death Sentence.

Kanskje en av de dårligste filmene jeg har sett.

Sansynligheten er liksom satt helt til side for å kunne lage et makkverk av en film som bare gjør det irritert.

Flaks den bare kostet 39 kroner på opphørssalg

2/10

Lenke til kommentar
The Day the Earth Stood Still (2008)

Langt ifra så bra som originalen, men det hadde jeg heller ikke forventet. Filmen er 100 minutter med lettbeint underholdning, kun avbrutt av nok et irriterende barn. Småbarn begynner å bli science fictionfilmenes ekvivalent til negere i slasherfilmer, hvor den eneste forskjellen er at ungene som regel overlever filmene (dessverre).

7/10

Faen. Jeg har sett frem til remaken, men jeg absolutt hater irriterende unger på film.

Lenke til kommentar
Death Sentence.

Kanskje en av de dårligste filmene jeg har sett.

2/10

Da har ikke du sett mye dårlig!

"En av"

Den er ikke den dårligste nei.

Det gjør ikke saken såå mye bedre.

Og nei, jeg synst ikke den var bra. Heller middelmådig.

Jeg synes i allefall den var direkte dårlig.

Ble bare irritert når jeg så den.

Lenke til kommentar

Red Dwarf

Helt klart en av de mest absurde seriene laget, jeg mener hvor mange serier får man vite at ole brum blir henrettet, eller at man over taler JFK til å skyte seg selv, eller havner på jorda der ALT går baklengs,.Helt klart den største Sci-fi paraodien laget men samtidig også en av de beste sci-fi seriene laget. Hele serien er bra, men det er fra sesong 3 og utover at serien virklig blir en kult serie. En av mine kjæreste DVD'r Som man aldri blir lei.

9.9/10

Lenke til kommentar

The Elephant Man

En utrolig solid film fra Lynch basert på livet til den deformerte Joseph Merrick. The Elephant Man er blottet for humoristiske elementer, og nydelig fremstilt i svart-hvitt. Denne havner høyt på listen over de mest deprimerende filmene jeg har sett. Det er vanskelig å sitte igjennom denne uten å kjenne en klump i halsen eller å bli sjarmert av den stakkars "elefantmannen".

En følelsesladd film som virkelig setter sitt preg på seeren.

9/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Gjensyn med gammel TVNorge-klassiker.

Falling Down med Michael Douglas. Han spiller nutcase jævla ålreit. Hadde det bare vært flere sicko-filmer med han. Filmen i seg selv duger, men et par kjedelige element for karakterenes del blir sakset inn uten noe altfor stor mening.

7/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...