DoktorBacon Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Det at Hopkins minner om Lecter ser jeg ikke som et problem. Fyren er naturlig creepy, noe som passer fint her. Gosling husker jeg derimot ikke mye av, men jeg veit jeg ikke reagerte på skuespillet hans på noen negativ måte da jeg så Fracture. Det jeg derimot vet var at filmen var med på å få meg til å se Half Nelson, en film hvor Gosling storspiller, så jeg nekter å tro at fyren kan ha vært så horribel som du beskriver (selv om både filmen og karakteren var fort glemt). Hovedproblemet med Fracture er hvor forglemmelig og uengasjerende hele historien var, ikke skuespillet i seg selv. Endret 10. desember 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Å joda, det var forferdelig. Om det er hans feil eller ikke kan man kanskje diskutere, var han f.eks helt feil for rollen, eller var det dårlig regissert? Jeg satt og vrei meg i enkelte scener hvor mimikken minte meg mest om han der rødhåra fyren i CSI *grøss*. Jeg utviklet til og med et lite hat for ham kjente jeg Ang Hopkins så må jeg si at jeg forventet mye mer av ham, er det liksom nok å bare gå på autopilot og gjøre det samme man har gjort ti ganger før? Han var ikke dårlig, bare veldig uengasjerende - og det er vel det verste man kan si om en skuespiller av hans kaliber. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 - The Dark Knight (gjensyn). - Visuelt blant de beste filmene. - Musikken tar av, liker aggresjonen i Joker-themen, også Aggressive Expansion. Hakke bedre med TrueHD. - Full spiker fra starten av. - Herlige actionscener, tunge og harde slag fra Batman under close combat. - Kule gadgets. - Rip Heath Ledger. 10/10. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hah, det er nesten så jeg har lyst til å tro deg Solaar (og se filmen på nytt), med tanke på at du nettopp har sett Fracture og tydeligvis beit merke i det elendige skuespillet. Men inntill videre stoler jeg på meg selv, Dotten og min favorittanmelders (ja, jeg måtte nesten sjekke hva han skreiv) skriblerier. Både Hopkins og Gosling gjorde gode roller i en heller kjedelig film. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Heima (2007) Nettopp sett denne perlen av en musikkdokumentar, og føler jeg må si noen ord, for det er sjelden jeg ser noe så vakkert. Naturfoto fra Island (av en annen verden til tider) akkompagnert av Sigur Rós fantastiske og følelsesladde musikk kan ikke bli annet en episk. Fra åpningen av filmen og til slutten blir du bombardert med uforglemmelige bilder og lyder. Sekvensen i Djúpavík var så vakker at jeg nesten begynte å gråte. Dokumentaren maler et pent portrett av både bandet og innbyggerne på Island, og er fylt med minneverdige øyeblikk. Om du hater musikken til Sigur Rós, foreslår jeg at du pakker propper i ørene og ser den likevel. Nyt bildene av både natur og mennesker, og kjenn at livet ditt plutselig kjennes litt bedre. Selv om denne filmopplevelsen stiller i en litt annen klasse en vanlig spillefilm, føles det godt å kunne dele ut en toppkarakter uten å tvile. Delicious! 10/10 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Blir nødt til å se denne snarest. Jeg utnytter anledningen til å poste denne nydelige videoen: Gayness ensues, dere som synes det er for ekkelt får stå over. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hah, det er nesten så jeg har lyst til å tro deg Solaar (og se filmen på nytt), med tanke på at du nettopp har sett Fracture og tydeligvis beit merke i det elendige skuespillet. Men inntill videre stoler jeg på meg selv, Dotten og min favorittanmelders (ja, jeg måtte nesten sjekke hva han skreiv) skriblerier. Både Hopkins og Gosling gjorde gode roller i en heller kjedelig film. Det skal du få lov til å gjøre (selv om jeg vet at jeg har rett), jeg unner ingen å se den filmen på nytt "Heima" - for en vidunderlig tittel på en film. Endret 10. desember 2008 av Solaar Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) The Dark Knight Jeg var kritisk til denne pga all hypen, men det tok kort tid før jeg skjønte at det bare var å lene seg tilbake og nyte filmen. BB skuffet, men denne var fantastisk. Ledgers Joker er ikke annet enn utrolig fascinerende og stilig. En legendarisk rolletolking! Jeg er svak for intelligente og skrudde karakterer, og jeg fikk vel rett og slett akkurat det jeg ønsket meg her. Batman-karakteren er også mer interessant og dyp enn noen gang før. Musikken er fantastisk og kameraarbeidet er stort sett bra. Filmen er en nytelse for øyet fra ende til annen, spesielt for oss som kan nyte denne på Blu-ray. TDK hadde noen få irritasjonsmomenter, men det blir bare småplukk. Actionfilm på sitt aller beste! 9,5/10 Endret 10. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Heima (2007) 10/10 En av de beste filmopplevelsene noen sinne. Lett 10/10, og jeg er så inderlig enig i hva du sier. Magiske bilder og musikk. Selv har jeg kjørt den 3-4 ganger, Sigur Rós blir ikke bedre enn på den DVD-en. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Dance of the Vampires Jeg hadde (nok) et gjensyn heromdagen, med denne filmen som jeg har hatt et sterkt forhold til siden barndommen. Mener å huske at det var den aller første vampyr-filmen jeg såg. Filmen blir regnet for å være Polanski's første film med Hollywood budsjett og er på den måten interessant i seg selv. Men mest av alt er den interessant fordi Polanski selv, har sagt i mange intervjuer at denne filmen var en egen favoritt, og at den desverre ble ødelagt av klippingen og måten den skulle markedsføres på. (som en farse med tittelen "Fearless Vampire Killers, or Pardon Me, But Your Teeth Are in My Neck") Handlingen om den smått forvirrede professoren med sin uskyldige kompanjong (Alfred) som er på vampyr-jakt i det sentraleuropeiske Transylvania er en herlig blanding av komedie og horror. Man blir ikke akkurat skremt fra vettet, men filmen glimter til med grøss innimellom. Jakten fører de til en liten landsby der beboerne er tydelig vettskremte for noe ukjent. Alfred forelsker seg her i den vakre datteren til eieren av det lokale gjestegiveriet. Denne datteren spilles av Sharon Tate som er blendende uskyldig i denne filmen. Når datteren blir kidnappet av vampyren "von Krolock" (heeeerlig navn), følger de etter ham til grevens slott, hvor all slags oppskriftsmessig vampyreríer foregår i resten av filmen. Den har vel omtrent alle ingredienser en ekte vampyrfilm skal ha, uten at jeg har notert med penn og papir (det må jeg nesten gjøre en gang). Den stemningsfulle musikken lurer meg bestandig til å tro at jeg sitter der ute i snøen i Transylvania og spiser pocorn og drikker cola mens jeg nyter det som foregår i den maleriske settingen. Naturen og den måne-blå gjengivelsen av alpene minner om et kunstverk og kostymene er bare latterlig morsomme og vel gjennomførte. Som tidligere nevnt så vet jeg at Polanski irriterte seg over hvordan filmen ble klippet, men jeg må si at akkurat det, faktisk bidrar til at filmen holder seg litt ekstra. Den får liksom en uforklarlig distans, som for meg gjør at den beholder den litt lekne tonen som jeg vet var ønsket i utgangspunktet. Hadde den vært "det perfekte håndtverk" så hadde den kanskje ikke tålt tidens tann like godt. Som grøsserkomediedrama så er dette så bra det blir. Jeg liker den bedre og bedre for hver gang jeg ser den, det er så fantastisk mange herlige detaljer og ja, dere skjønner kanskje at jeg liker den? 9/10 Endret 10. desember 2008 av Solaar Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ser fristende ut..faktisk Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Sammen med Infenso så jeg The Dark Knight ikveld. For min del ble det et gjensyn, men et utrolig gledelig gjensyn, uten tvil. Jeg ser på hele filmen som et briliant stykke film, og, selv om Jokeren får mest oppmerksomhet, så kan jeg ikke dy meg for å si at han er genial! Ledger sin tolkning av han er f*cking awsome, enkelt og greit. Masterminds er alltid diggbart å se, og når de er onde og syke i tillegg, blir det enda mer gøyalt! Generelt er den også veldig bra laget, og musikken, laget av blant annet min favoritt-komponist Hans Zimmer, er også veldig god og passende Jeg gir den 10 av 10, uten å tvile. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ser fristende ut..faktisk Håper du ser den og forteller hva du syns. Det er ikke så mange jeg kjenner som har sett den, og de jeg viser den til blir som regel (naturligvis) skuffede siden de ikke klarer å sitte i ro og nyte den for hva den er hehe Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ser fristende ut..faktisk Håper du ser den og forteller hva du syns. Det er ikke så mange jeg kjenner som har sett den, og de jeg viser den til blir som regel (naturligvis) skuffede siden de ikke klarer å sitte i ro og nyte den for hva den er hehe Hehe, jeg skal prøve å få sett den og prioritere den. Sett gamle Nosferatu (1922) ? Vet ikke om disse kan sammelignes, i og med at jeg ikke har sett den du nettopp skrev anmeldelse av, men den anbefales. Ikke skummel, men har en 80 år gammel stemning som gyser over seg. Den er interessant. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) - Into the Wild. Alaska har alltid fascinert meg, den ville naturen som er ubegrenselig og urørt er det noe virkelig magisk ved. Chris McCandless prøver seg på noe som virkelig er vågalt - begi seg ut på ukjent terreng, alene, med minimalt av utstyr. Underveis i sin ''ville reise'' møter han på nye mennesker, som mer enn villig står til hjelp for at Chris skal kunne gjennomføre sitt vågale prosjekt. Fint visuelt, fin musikk og en god handling gjør denne filmen til en trivelig affære. Personlig ville jeg aldri ha tatt turen inn til Alaskas natur alene midt på vintern. Trekker filmen litt ned for en noenlunde rotete fortelling. 8.5/10. Edit; delte i to avsnitt pga. litt rot. Bruker dynamisk skin. Endret 10. desember 2008 av Onyx Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 The day the earth stood still Rett og slett en møkkafilm basert på et populært tema for tiden. kul den første halve timen, reste er bare venting 3/10 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Snakker vi orginal eller nyinnspilling? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ser fristende ut..faktisk Håper du ser den og forteller hva du syns. Det er ikke så mange jeg kjenner som har sett den, og de jeg viser den til blir som regel (naturligvis) skuffede siden de ikke klarer å sitte i ro og nyte den for hva den er hehe Hehe, jeg skal prøve å få sett den og prioritere den. Sett gamle Nosferatu (1922) ? Vet ikke om disse kan sammelignes, i og med at jeg ikke har sett den du nettopp skrev anmeldelse av, men den anbefales. Ikke skummel, men har en 80 år gammel stemning som gyser over seg. Den er interessant. Har ikke sett noen av dem, men utifra hva jeg har fått med meg er de nok temmelig ulike. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Tipper remake, men kunne vært greit å påpekt noe slikt i en omtale. Jeg gleder meg uansett. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ser fristende ut..faktisk Håper du ser den og forteller hva du syns. Det er ikke så mange jeg kjenner som har sett den, og de jeg viser den til blir som regel (naturligvis) skuffede siden de ikke klarer å sitte i ro og nyte den for hva den er hehe Hehe, jeg skal prøve å få sett den og prioritere den. Sett gamle Nosferatu (1922) ? Vet ikke om disse kan sammelignes, i og med at jeg ikke har sett den du nettopp skrev anmeldelse av, men den anbefales. Ikke skummel, men har en 80 år gammel stemning som gyser over seg. Den er interessant. Har ikke sett noen av dem, men utifra hva jeg har fått med meg er de nok temmelig ulike. Det stemmer. Forvent for all del ikke noe slikt. Dette er en laid-back vri på vampyr-temaet. En koselig vampyr-film rett og slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå