CypheroN Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Synes det er kjipt å finne ut at det er en tvist før den kommer Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Fracture (2007) En film med det gamle "hotshot-advokat-møter-sin-overmann-men-klarer-å-vinne-alikevel"-temaet. Fullstendig håpløs rollebesetning. Ikke en karakter er troverdig. Skuespillet suger. Cinematografien minner om en dårlig episode av Miami Vice. Musikken er kun der for å fortelle deg at "nå er det spennende så følg med!" Manuset er ikke så aller verst og kunne nok ha vært grunnlaget for en ok film med andre håndtverkere. Til og med Anthony Hopkins er lite troverdig her. Måtte sjekke historikken til regissør Gregory Hoblit for å se om dette var et uhell, men neida - når jeg oppdager at han har filmer som "Primal Fear", "Hart's War" og "Fallen" på sin samvittighet, så forsterket det bare inntrykket mitt av hvor dårlig denne filmen var. 2/10 edit: ang. vendepunkter så tror jeg denne er høyt opp på listen av de mest forutsigbare. Endret 10. desember 2008 av Solaar Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Synes det er kjipt å finne ut at det er en tvist før den kommer Det er tvister i de fleste Hollywood-filmer. Eller vendepunkt. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Requiem For a Dream Herregud for en opplevelse! En sykt sterk film med et fantastisk effektivt soundtrack. Filmen fanget meg fra første sekund og slapp ikke tak før rulleteksten var over. Jeg tror aldri en film har gitt meg en sterkere opplevelse følelsesmessig. Den siste halvtimen satt jeg med en blandelse av kvalme og forskrekkelse samtidig som var i ekstase over hvor utrolig vakkert det hele var. Og nå har jeg enda ikke nevnt den fete klippingen og de utrolige skuespillerprestasjonene. Jeg ble bergtatt. Årtusenets beste film! 10/10 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det er en film jeg må se aleine. Bryter jo fullstendig sammen i gråt og tenners gnissel. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, sammen med Stand By Me, så er vel det den filmen som får meg til å hikste litt. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Synes det er kjipt å finne ut at det er en tvist før den kommer Det er tvister i de fleste Hollywood-filmer. Eller vendepunkt. Det er vel ikke helt rett å si at en tvist og et vendepunkt i en film er det samme. Et vendepunkt er det jo alltids - det er når handlingen snur. En tvist er vel noe annerledes, ettersom den snur hele filmen på hodet, også det som har skjedd tidligere. Edit: La til quote. Endret 10. desember 2008 av Bakke Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Det er en film jeg må se aleine. Bryter jo fullstendig sammen i gråt og tenners gnissel. Så absolutt! De siste 15-20 minuttene rant det ustoppelig fra øynene samtidig som frysningene kom på løpende bånd. Endret 10. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Det er vel ikke helt rett å si at en tvist og et vendepunkt i en film er det samme. Et vendepunkt er det jo alltids - det er når handlingen snur. En tvist er vel noe annerledes, ettersom den snur hele filmen på hodet, også det som har skjedd tidligere. Jeg vil nå også si at det er to forskjellige ting. Begge indikerer en endring i filmens handling, men forskjellen ligger i at tvisten har til formål å snu tvert om på handlingen, noe som også innebærer at publikum føler seg "lurt". Memento er jo et fint eksempel på dette. Vendepunkter er også en endring i filmens gang, men den beroliger seg ikke på å snu hele filmens premiss. Jeg vil vel egentlig plassere tvist som en slags "ekstremvariant" av vendepunkt. Endret 10. desember 2008 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Synes det er kjipt å finne ut at det er en tvist før den kommer Det er tvister i de fleste Hollywood-filmer. Eller vendepunkt. Et vendepunkt har de fleste filmer ja, at karakteren i filmen f. eks endrer seg i løpet av filmen osv, men alle filmer har da ikke twist? Slike som i Usual Suspects osv. Requiem For a DreamÅrtusenets beste film! 10/10 Fint du likte den Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Twist og vendepunkt er jo egentlig akkurat det samme, men når man i Norge sier at en film har en twist tenker man som regel på noe svært minneverdig, overraskende og gjerne orginalt. Endret 10. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 *snip* Enig i det meste, med unntaket av skuespillet. Hopkins og Gosling gjør det bra, ut i fra forutsetningene. Men plot og alt annet er som en Grandiosa. Det skal litt til for å la seg overraske av "twisten" i denne her. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Requiem For a Dream Årtusenets beste film! 10/10 Enig, jeg ble virkelig rørt av denne. Så forresten The Green Mile nettopp. Det var vel heller en middelmådig affere. Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Requiem For a Dream Årtusenets beste film! 10/10 Enig, jeg ble virkelig rørt av denne. Så forresten The Green Mile nettopp. Det var vel heller en middelmådig affere. The Green Mile er jo en fantastisk film. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 The Green Mile er jo en fantastisk film. Ikke i mine øyne dessverre. Holdt akkurat til en 6'er. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 The Green Mile er en fantastisk film ja. En av de få filmene som virkelig klarer å røre meg. Strigråt på slutten. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) *snip* Enig i det meste, med unntaket av skuespillet. Hopkins og Gosling gjør det bra, ut i fra forutsetningene. Men plot og alt annet er som en Grandiosa. Det skal litt til for å la seg overraske av "twisten" i denne her. Word man. Hopkins tar en Lecter-light, mens Gosling gjør det beste han kan ut av en forglemmelig karakter. Apropos Gosling, var ikke fyren spådd som det store stjerneskuddet i Hollywood? Kan ikke akkurat si at karrieren har tatt av. Endret 10. desember 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 The Green Mile er også en grinefilm, men den er også veldig sentimental. Requiem er bare helt jævlig. Rett og slett spytte deg i øyet og tråkke deg i skrittet og la deg ligge i rennesteinen i 30 kuldegrader-jævlig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Apropos Gosling, var ikke fyren spådd som det store stjerneskuddet i Hollywood? Kan ikke akkurat si at karrieren har tatt av. Vært rolig tid fra den kanten ja, Lars and the Real Girl fikk mye god omtale men ikke sett den selv enda. Men han er den nye Jack Ryan i hvert fall, men det har vært stille rundt den filmen stort sett i hele år. Han skal også spille Kurt Cobain i filmen om hans liv. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 *snip* Enig i det meste, med unntaket av skuespillet. Hopkins og Gosling gjør det bra, ut i fra forutsetningene. Men plot og alt annet er som en Grandiosa. Det skal litt til for å la seg overraske av "twisten" i denne her. Word man. Hopkins tar en Lecter-light, mens Gosling gjør det beste han kan ut av en forglemmelig karakter. Apropos Gosling, var ikke fyren spådd som det store stjerneskuddet i Hollywood? Kan ikke akkurat si at karrieren har tatt av. Det er akkurat det. Hopkins skuespill minner meg bare om Lecter. Jeg klarer heller ikke forstå helt hvordan dere mener at Gosling gjør det bra? Det er lenge siden jeg har slitt så med å tro på en filmkarakter. Det var skikkelig ille. Til og med dama sa det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå