Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fracture (2007)

En film med det gamle "hotshot-advokat-møter-sin-overmann-men-klarer-å-vinne-alikevel"-temaet.

Fullstendig håpløs rollebesetning. Ikke en karakter er troverdig. Skuespillet suger. Cinematografien minner om en dårlig episode av Miami Vice. Musikken er kun der for å fortelle deg at "nå er det spennende så følg med!"

Manuset er ikke så aller verst og kunne nok ha vært grunnlaget for en ok film med andre håndtverkere.

Til og med Anthony Hopkins er lite troverdig her.

Måtte sjekke historikken til regissør Gregory Hoblit for å se om dette var et uhell, men neida - når jeg oppdager at han har filmer som "Primal Fear", "Hart's War" og "Fallen" på sin samvittighet, så forsterket det bare inntrykket mitt av hvor dårlig denne filmen var.

2/10

edit: ang. vendepunkter så tror jeg denne er høyt opp på listen av de mest forutsigbare.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Requiem For a Dream

Herregud for en opplevelse! En sykt sterk film med et fantastisk effektivt soundtrack. Filmen fanget meg fra første sekund og slapp ikke tak før rulleteksten var over. Jeg tror aldri en film har gitt meg en sterkere opplevelse følelsesmessig. Den siste halvtimen satt jeg med en blandelse av kvalme og forskrekkelse samtidig som var i ekstase over hvor utrolig vakkert det hele var. Og nå har jeg enda ikke nevnt den fete klippingen og de utrolige skuespillerprestasjonene. Jeg ble bergtatt.

Årtusenets beste film!

10/10

Lenke til kommentar
Synes det er kjipt å finne ut at det er en tvist før den kommer :(

Det er tvister i de fleste Hollywood-filmer. Eller vendepunkt.

Det er vel ikke helt rett å si at en tvist og et vendepunkt i en film er det samme. Et vendepunkt er det jo alltids - det er når handlingen snur. En tvist er vel noe annerledes, ettersom den snur hele filmen på hodet, også det som har skjedd tidligere.

Edit: La til quote.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Det er vel ikke helt rett å si at en tvist og et vendepunkt i en film er det samme. Et vendepunkt er det jo alltids - det er når handlingen snur. En tvist er vel noe annerledes, ettersom den snur hele filmen på hodet, også det som har skjedd tidligere.

Jeg vil nå også si at det er to forskjellige ting. Begge indikerer en endring i filmens handling, men forskjellen ligger i at tvisten har til formål å snu tvert om på handlingen, noe som også innebærer at publikum føler seg "lurt". Memento er jo et fint eksempel på dette. Vendepunkter er også en endring i filmens gang, men den beroliger seg ikke på å snu hele filmens premiss. Jeg vil vel egentlig plassere tvist som en slags "ekstremvariant" av vendepunkt.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Synes det er kjipt å finne ut at det er en tvist før den kommer :(

Det er tvister i de fleste Hollywood-filmer. Eller vendepunkt.

Et vendepunkt har de fleste filmer ja, at karakteren i filmen f. eks endrer seg i løpet av filmen osv, men alle filmer har da ikke twist? Slike som i Usual Suspects osv.

Requiem For a Dream

Årtusenets beste film!

10/10

Fint du likte den :)

Lenke til kommentar
*snip*

Enig i det meste, med unntaket av skuespillet. Hopkins og Gosling gjør det bra, ut i fra forutsetningene. Men plot og alt annet er som en Grandiosa. Det skal litt til for å la seg overraske av "twisten" i denne her.

Word man. Hopkins tar en Lecter-light, mens Gosling gjør det beste han kan ut av en forglemmelig karakter.

Apropos Gosling, var ikke fyren spådd som det store stjerneskuddet i Hollywood? Kan ikke akkurat si at karrieren har tatt av.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Apropos Gosling, var ikke fyren spådd som det store stjerneskuddet i Hollywood? Kan ikke akkurat si at karrieren har tatt av.

Vært rolig tid fra den kanten ja, Lars and the Real Girl fikk mye god omtale men ikke sett den selv enda. Men han er den nye Jack Ryan i hvert fall, men det har vært stille rundt den filmen stort sett i hele år. Han skal også spille Kurt Cobain i filmen om hans liv.

Lenke til kommentar
*snip*

Enig i det meste, med unntaket av skuespillet. Hopkins og Gosling gjør det bra, ut i fra forutsetningene. Men plot og alt annet er som en Grandiosa. Det skal litt til for å la seg overraske av "twisten" i denne her.

Word man. Hopkins tar en Lecter-light, mens Gosling gjør det beste han kan ut av en forglemmelig karakter.

Det er akkurat det. Hopkins skuespill minner meg bare om Lecter. Jeg klarer heller ikke forstå helt hvordan dere mener at Gosling gjør det bra? Det er lenge siden jeg har slitt så med å tro på en filmkarakter. Det var skikkelig ille. Til og med dama sa det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...