Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Åja, har bare sett 1978 versjonen da. Og den sugde, hehe. Så tilogmed at lyset endra seg når den ekte bruce lee var og slåss litt, bildet ble plutselig lysere.

 

Å se den kvapsete standin-skuespillern med solbriller springe fra mafia-skurker i den klassiske gule motorsykkeldressen med stripe på ga ikke store god-feelingen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også sett TDK igjen, nå for tredje gang. Og den er jo selvsagt ikke helt perfekt, blant annet er det jo en del logiske brister, men de gjør jo faktisk ikke historien noe dårligere, selv om den kanskje blir litt mindre troverdig. Som filmopplevelse er dette fortsatt en 10/10. Det jeg trodde skulle kunne trekke den ned er at man mellom Joker-scenene bare sitter og venter på den neste, og alt annet blir dermed bare dødtid. Men det gikk ikke slik, for nå som man har sett filmen en del ganger og Jokergreia ikke er såå stor lenger, vier man de andre delene av historien langt mer oppmerksomhet. Og Bruce Waynes egne problemer er jo ganske så interessante, de også.

Men til slutt må det bare sies at Jokeren er definitivt det beste med denne filmen, samt noe av det aller beste som har vist seg på et lerret på lenge. Jeg kommer rett og slett ikke over hvilken transformasjon Ledger har gjort her. Man hadde jo ikke akkurat forventet at han hadde en sånn prestasjon i seg på forhånd.

Lenke til kommentar

In Bruges.

 

En film med Colin Farrell, Brendan Gleeson og Ralph Fiennes i hovedrollene.

Etter en dårlig utført jobb, må Colin og Brendan som jobber som "hitmen" dra til Brugge (Bruges) for og ligge lavt noen uker. Colin hater Brugge og alle dens midelalderske bygninger og kanaler, men Brendan elsker byen og drar Colin rundt for og se på alle de gotiske kirkene og den gamle byen. Dette er i første del av filmen og det kan virke langtekkeling det som skjer, men er absolutt nødvendig for å sette stemningen og kontrasten mellom den og den andre halvdelen av filmen.

Skal ikke røpe noe av handlingen videre, men kan si såpass, at det til tider er helt syke dialoger mellom de 3 hovedrollene i filmen, noe som virkelig fikk meg til og strekke på smilebåndet.

 

Kan oppsumere det med at det er en litt uvanlig film, laget på en veldig god måte, og du har garantert ikke sett Colin Farrell i en slik rolle før. Mye god komedie er det også blitt plass til.

 

Karater: 8/10

Endret av sun-flex
Lenke til kommentar

Letters From Iwo Jima

 

Jeg gikk inn med lave forventninger til denne etter å ha hørt fra flere kompiser om hvor dårlig den er. Jeg har generelt dårlig forhold til krigsfilmer, men jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig imponert over denne. Riktig nok har den noen små feil som lett kunne lukes bort, men det gjør fint lite da resten av filmen er ren nytelse. Det er også herlig å se en krigsfilm som det faktisk er Amerikanerene som er framstilt som fiender. Min hittil beste krigsfilm opplevelse og den sklir lett inn i min topp20.

 

8,5/10

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar

JCVD

Regi: Mabrouk El Mechri

 

Dette er helt klart en av de bedre filmene jeg har sett fra 2008. Jeg visste ikke engang at Jean-Claude Van Damme virkelig kan spille. Skuespillet var rett og slett fantastisk. Visuellt sett var også filmen meget pen, og historien var ikke altfor ille. Filmen hadde også en god dose humor, med en god dose drama.

 

Anbefales!

 

Terningkast: Sterk 301624.jpeg

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

The Dark Knight

 

Den nye, mørke og skumle flaggermusmannen er tilbake, og denne gangen sloss han mot den enda mørkere og skumlere Joker. Heath Ledger gjør riktignok en stor rolle som Joker, og det overrasker ikke om han får posthumous Oscar. Filmen er også fantastisk, underholdende, og har en flott progresjon som gjør at den nesten 2,5t lange filmen aldri blir kjedelig ett eneste øyeblikk. Når det er sagt så er jeg uenig i at filmen er den beste som noensinne er laget, og jeg er også uenig i at Heath Ledger gjorde tidenes største skuespillerprestasjon. Filmen er bare dårlig på det settet at man etter så mye omtale har fått ENORME forventninger til den, og slutter å ta den på sine egne premisser. Klarer man alikevel å komme over det, så skuffer den absolutt ikke.

 

8/10

Lenke til kommentar
[Om: Letters From Iwo Jima]

Enig med deg, gir den til og med 9 her i huset. Fantastisk film som er fortalt på en fantastisk måte, fantastisk regissert.

 

Så heldigvis denne FØR Flags of Our Fathers, som forøvrig blekner i forhold og enkelt kan unngås.

 

Letters From Iwo Jima er svært, svært mye bedre.

Lenke til kommentar

Pineapple Express (2008)

 

Handlingen er satt rundt en sløv 25-åring som røyker pot så og si konstant, uten spesielle andre mål i livet, og hvordan han sammen med sin langer roter seg inn i gangster relaterte saker.

 

En blanding av The Big Lebowski (1998) og Superbad (2007). Absolutt en artig film uten de helt store skuespillerne, men elskverdige karakterer og et mer eller mindre uforutsigbart script.

 

God søndagsunderholdning. Om du likte Superbad liker du denne.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

The Polar Express [gjensyn]

En ujevn film med rimelig flott animasjon. Den spiller på en del enkle momenter og virkemiddel som nok gjør filmen til en favoritt blant mange av den yngre garden. På sitt beste er The Polar Express fantastisk stemningsfull og en svært god julefilm, men den har helt klart sine feil og mangler.

Hvis du er ute etter en koselig og lettvinn julefilm, så er det bare å slenge seg på dette ekspresstoget.

 

6,5/10

Lenke til kommentar
The Polar Express [gjensyn]

En ujevn film med rimelig flott animasjon. Den spiller på en del enkle momenter og virkemiddel som nok gjør filmen til en favoritt blant mange av den yngre garden. På sitt beste er The Polar Express fantastisk stemningsfull og en svært god julefilm, men den har helt klart sine feil og mangler.

Hvis du er ute etter en koselig og lettvinn julefilm, så er det bare å slenge seg på dette ekspresstoget.

 

6,5/10

Så den for første gang i går faktisk. Var hverken morsom, trist eller ga meg noen som helst julestemning. Animasjonene var fæle. Ja, det ser bra ut men jeg likte rett og slett ikke den stemninga. Utrolig irriterende og kjedelige karakterer. Døll musikk. Eneste grunnen til at jeg ikke gir den 1 er fordi 1 er forbeholdt filmer som er så dårlige at man bare må se dem. Dette er ikke en av dem, dog.

 

2/6

Lenke til kommentar
The Polar Express [gjensyn]

En ujevn film med rimelig flott animasjon. Den spiller på en del enkle momenter og virkemiddel som nok gjør filmen til en favoritt blant mange av den yngre garden. På sitt beste er The Polar Express fantastisk stemningsfull og en svært god julefilm, men den har helt klart sine feil og mangler.

Hvis du er ute etter en koselig og lettvinn julefilm, så er det bare å slenge seg på dette ekspresstoget.

 

6,5/10

Så den for første gang i går faktisk. Var hverken morsom, trist eller ga meg noen som helst julestemning. Animasjonene var fæle. Ja, det ser bra ut men jeg likte rett og slett ikke den stemninga. Utrolig irriterende og kjedelige karakterer. Døll musikk. Eneste grunnen til at jeg ikke gir den 1 er fordi 1 er forbeholdt filmer som er så dårlige at man bare må se dem. Dette er ikke en av dem, dog.

 

2/6

 

Hvordan er det mulig og ikke få julestemning av den filmen, sorry mac, virker som du er litt amper :ermm:

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
The Polar Express [gjensyn]

En ujevn film med rimelig flott animasjon. Den spiller på en del enkle momenter og virkemiddel som nok gjør filmen til en favoritt blant mange av den yngre garden. På sitt beste er The Polar Express fantastisk stemningsfull og en svært god julefilm, men den har helt klart sine feil og mangler.

Hvis du er ute etter en koselig og lettvinn julefilm, så er det bare å slenge seg på dette ekspresstoget.

 

6,5/10

Så den for første gang i går faktisk. Var hverken morsom, trist eller ga meg noen som helst julestemning. Animasjonene var fæle. Ja, det ser bra ut men jeg likte rett og slett ikke den stemninga. Utrolig irriterende og kjedelige karakterer. Døll musikk. Eneste grunnen til at jeg ikke gir den 1 er fordi 1 er forbeholdt filmer som er så dårlige at man bare må se dem. Dette er ikke en av dem, dog.

 

2/6

 

Hvordan er det mulig og ikke få julestemning av den filmen, sorry mac, virker som du er litt amper :ermm:

Sorry mac, at jeg ikke sluker juletida like rått som du tydeligvis gjør.

Lenke til kommentar

Kautokeine-opprøret (Nils Gaup, 2008) - Anbefales ikke

Trøtt og relativt uengasjerende film, som hverken er interessant eller har særlig godt håndtverk. Det hele blir så forglemmelig, på grensen til latterlig svarthvitt også. Det blir også for distansert og anonymt, og når Gaups eneste måte å skape symapti på er å ha en et hundre prosent ond prest (wow!) til å lolle rundt, så trenger man på en måte ikke å si at dette er labre saker.

 

-

 

Ladri di Biciclette (Vitorio De Sica, 1948) - Anbefales

En emosjonel film dette her, som forsatt står sterkt selv etter 5 visninger. Relasjonen mellom far og sønn her er helt fantastisk. Bare det fortvilte blikket til Maggiorani eller Staiola er nok til å sette et støkk i ethvert hjerte. Solid, vakkert og ytterst, ytterst engasjerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...