Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Devils Backbone har vært på agendaen lenge, takk for at du minnet meg på den! Del Toro er definitivt en interessant kar.

 

Min siste: Fargo

 

Moro, spennende og godt spilt thriller fra Coen-brødrene. Et veldig intrikat plot surret inn i et herlig manus. Helt klart en god film, og jeg la spesielt merke til lydsporet, veldig kul musikk! Steve Buscemi og Peter Stormare er jo begge bare awesome, som de har vært i andre Coen-verker as well. Syntes ikke Fargo nådde heelt opp, men den får kose seg med en fin

 

7/10

 

Så denne på fredag, og jeg er veldig enig i anmeldelsen din. Endte opp med en 7/10 selv. ... Kan kanskje strekke meg til en 7.5/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

The Dark Knight

 

Ohh, den skumle andre visningen. Jeg så TDK nå med et skikkelig kritisk blikk, klar for å rive i stykker filmen i småbiter og drepe hypen en gang for alle. Her er de negative tingene jeg kom opp med:

 

- Gotham føltes mer ut som Gotham i Begins.

- De pokkers snørrungene i biljaktscenen passer virkelig ikke inn.

- Jokerens plan er smågenial og oppfinnsom, men jeg skulle ønske den var enda mer vanntett og troverdig.

- Kunne godt klart meg uten Batman's fancy supersyn på slutten der.

 

Så nei, TDK er ikke perfekt, men fortsatt et utrolig stykke film. Balanserer hårfint mellom seriøst krimdrama og storslått blockbusteri. Jeg vil bli meget positivt overrasket om 2008 kan gi meg en bedre filmopplevelse på tampen av året.

 

post-133624-1228691990.gif - Glimrende

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Mens du koser deg med en god Batman-film, fyrte jeg opp Batman Returns.

 

Det var trasige saker. Burton-stilen appellerer virkelig ikke til meg. Det hele virker så påtatt, både skuespillet og kulissene blir altfor teatralsk, og (ja, jeg ser det paradoksale) det blir altfor tegneserie-aktig for min smak. Skuespillet er heller ikke noe å hoppe i taket for, og replikkene er pinlig dårlige og påtatt til tider. Siden Keaton leverer varene, det faktisk var noen scener som var meget interessante, og (mest fordi) jeg er en snill kar, blir dommen

4/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Madame Sans Gene 3/6

 

Vet ikke om denne skulle være seriøs , Loren som "klesvaskkjerring" & handlinga foregår under franske revolusjonen.....mer en komedie egentlig.

 

Lenken 4/6

 

2 fanger på rømmen....fikk ikke sett begynnelsen , tror det var Tony Curtis i hovedrollen.......lignet i hvertfall ? Bedre enn jeg hadde trodd.

 

Five Deadly Venoms 2/6

 

Huff , dette var tråkige saker......bare en masse dialog & svært få (mediokre) action scener , gedigen nedtur :/

 

Way of the Dragon 5/6

 

Bruce Lee på topp og bra regi av han oxo......masse flotte actionscener , Bruce Lee var nærmest Mozart hva koreografi angår , helt fantastisk !

 

Game of Death '72 footage 5/6

 

Dette var oxo topp , filmen hadde nok blitt ganske bra hadde den blitt fullført & hadde nok blitt en suksess verden over......what could've been :(

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Vel, verden visste at Bruce var død og at de bare fylte opp resten av filmen med en helt uavhengig historie, der "bruce" ble spilt av en standin med kjempestore solbriller i alle scenene.

 

Derfor ble ikke filmen noen hit, den skulle aldri vært gitt ut i det hele tatt.

 

Edit: Nå vet jeg ikke hva som menes med '72 footage. En egen versjon?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...