Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste anmeldelse ever, Jevrio.

 

Men siden jeg poster bør jeg ta med en kort anmeldelse.

 

Braveheart.

 

Episk fra begynnelse til slutt. Dette er fjerde gangen jeg ser den på litt over ett år. og det er sjeldent at jeg gjør. Jeg var veldig trøtt da vi begynte og se men jeg ble fort våken. Dette er knall altså, galne skotske frihetskjempere. elsker gibson i denne, mange mener at han er best i Dødelig Våpen serien, men i mitt hjerte er han William Wallace.

Det jeg kanskje syntes er kulest i denne er at de ikke har brukt så mye 3D som i nåtidens filmer. Så det blir mye mer realistisk. Liker også den overdrevne lyskasteren, det varierende musikk valget og at han alltid har samme våpen når han springer(sikter til en av de første kampscenene).

Alt i alt er dette en av mine favoritt filmer, se den.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar

There Will Be Blood 2007

Ja, jeg har ikke sett den før nå (rettelse: før i går kveld) og nok en gang felles en film av forventningene. Hadde sett for meg det mest storslagne dramaet på lang med vanvittige skuespillerprestasjoner og en gripende historie. Joda, den er både gripende og skuespillerprestasjonene er veldig, veldig gode, men jeg trodde vel bare at den skulle være bedre. Det ER en god film, bare ikke så god som jeg trodde den ville være. Det er sikkert et stort tap, men det ødelegger ikke filmen direkte. Den driver godt og jeg kjedet meg ikke i løpet av de ca. 2,5 timene den varte, men det var ikke noe øyeblikk jeg satt på sofaenden og lente meg fremover eller pustet ut. Veldig mange fremhever Daniel Day-Lewis sin skuespillprestasjon som fremragende, og ja han fortjente oscaren, men jeg ble mer imponert over Paul Dano som jeg ikke hadde hverken hørt om eller sett noe av som jeg vet om. Fantastisk portrett av noe man kan kalle en kristenfundamentalist (tror jeg), og som nok en gang gjør meg sikker på valget av å ikke være kristen.

Filmen når også for min del virkelig toppen de siste 30 minuttene, med den siste samtalen mellom Dano og Day-Lewis som filmens høydepunkt (nok en gang: for meg!)

 

Karakter: 8,5/10

Grunn: For høye forventninger, men som uansett ikke ødelegger filmen for mye

Lenke til kommentar

The Picture of Dorian Gray (1945)

 

Nok en gang mistenker jeg at jeg har robbet meg selv for en svært god litterær opplevelse. Det skal dog sies at jeg tviler på at tapet var like stor denne gangen.

 

Det beste med filmen var uten tvil den desillusjonerte Lord Henry Wotton herlige spydigheter. Også artig å Angela Lansbury igjen. Glemmer bestandig at hun faktisk hadde en større karriere innen filmens verden før hun spilte i Murder, She Wrote.

 

Filmen var litt tregere enn hva jeg skulle ønske, men fremdeles høyst severdig. Jeg gir den:

7 / 10

Lenke til kommentar

The Three Musketeers 1993

 

En lett Disney, action komedie veldig løst baset på boka med samme navnet.

Men syns faktisk filmen er FOR lett, greit at Disney ikke kommer med 18års grense filmer.

Men alt virker for "lett" akurat som filmens hoved poeng var å lage en så barne vennlig live acton film de kunne, mens de samtidig faktisk dreper en hel hau folk i den.

Eneste høyde punktet er Tim Curry som altid er litt gøy å se på selv når han spiller i dårlige filmer, selv om jeg nesten forventer at han skulle rive av seg kardinal sjortelen og være i darg under den og begynne å synge Sweet Transvestite.

 

En litt for "Disney" Disney film. 4/10

Lenke til kommentar

Rocky IV

Kjøp en liten mengde øl og sett deg ned med denne filmen, så har du et greit vorspiel. Er vel 4. eller 5. gangen jeg ser denne filmen, fortsatt like fantastisk. Musikken eier, treningssekvensen er god, selve boksekampen er fet(like intens hver gang), og selvfølgelig en stereotyp sovjetisk bad-guy. En av de bedre i serien, som fortjener

8/10

 

Serpico

Filmen starter ganske tregt, og benytter seg merkelige klipp og umotiverte "tidskutt". En scene begynner, før den plutselig kuttes og vi befinner oss et par dager lenger fram i tid, og den forrige scenen virker bare helt tilfeldig. Men det tar seg veldig opp underveis i filmen, Pacino leverer som alltid en solid rolle. De første 40 minuttene trekker ned en god del, men Serpico gjør seg fortjent til

7/10

Lenke til kommentar

Peter Pan (1953)

 

Disney skuffer aldri. Eller skuffet aldri. Jeg vet egentlig ikke hva som kommer ut av den fabrikken for tiden.

Kjøpte denne siden jeg alltid har vært glad i små snuttene vi får se på NRK, på julaften, av de forskjellige Disney-filmene. Og jeg angrer ikke på det.

Helt sykt hvor bra animasjoner og farger var i gamledager. Tegnefilmer lages sjelden så velgjort som dette lenger. Stemmeskuespillet også på topp. (Original tale, selvsagt!)

 

Historien vet vel de fleste, men må si at den er utrolig bra. Fantastisk at noen har satt seg ned og skrevet noe slikt. Fantasien overgår det meste, og alt er i tillegg så koselig at man får aldri nok av universet dette foregår i.

Peter Pan er jo en komedie og holder seg godt i 2008 også. Jeg lo med hver gang Mr. Pan erta Kaptein Krok, eller Mr. Smee snubla rundt. Må også nevne indianersangen, utrolig morsom tekst.

 

Anbefales som en koselig julefilm. Jeg skal i alle fall prøve å grave frem de andre gamlefilmene fra Disney som Cinderella, Snow White, Bambi og sikker fler jeg glemmer.

(Tips til hvor man finner disse til en fin pris mottas med takk!)

 

1/1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...