Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Spartacus (1960)

spartacus-DVDcover.jpg

 

Stiftet nylig bekjentskap til denne filmen, har allerede rukket å se den 2 ganger. Første gangen på pcen, og den andre gangen på TV. Og filmen ble plutselig 10 ganger bedre!

 

Filmens handling er lagt til det gamle romerriket ca 70 år før kristus. Den handler om Spartacus (Kirk Douglas) en slave som blir solgt til en gladiatorskole for å trenes opp til å drepe! Han trenes opp litt for bra og rømmer fra skolen sammen med resten av slavene! Spartacus samler sammen en hær av slaver for å kjempe for frihet, men Marcus Crassus førstesenator i Roma gjør alt som står i sin makt for å nedbryte hæren til Spartacus.

 

Fantastike skuespillere og fantastisk musikk er noe av det som trekker filmen ennå litt opp.

Spesielt er Peter Ustinov som spiller eieren av gladiatorskolen Lentulus Batiatus glimrende. Han ble også belønnet med Oscar for rollen sin!

 

En veldig emosjonell film, full av drama og action. Kjærlighet og en faktisk litt humor også!

Er du fan av klassiske episke dramaer MÅ du se denne filmen!

 

9/10!

Endret av CharltonHeston89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Christmas Vacation [gjensyn]

Dette er kanskje ikke den julefilmen som bringer med seg den beste stemningen, men den passer fint tidlig i desember. Fin humor; spesielt for de som liker de andre Vacation-filmene, eller andre filmer der bare alt går galt.

 

7/10

 

El Espinazo del diablo (The Devil's Backbone)

Del Toro gir hos her en spøkelseshistorie i dramadrakt. Historien er orginal og fengende nok. Fortellerstilen og kamerabruket er også godt arbeid. En fanasifull og stemningsfull film som leverer varene, men ikke noe mer i mine øyne. Jeg klarer ikke helt å sette ord på det, men filmen hadde helt klart noen mangler som trekker ned. En god filmopplevelse, men et par solide hakk under El Laberinto del Fauno.

 

7,5/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Devils Backbone har vært på agendaen lenge, takk for at du minnet meg på den! Del Toro er definitivt en interessant kar.

 

Min siste: Fargo

 

Moro, spennende og godt spilt thriller fra Coen-brødrene. Et veldig intrikat plot surret inn i et herlig manus. Helt klart en god film, og jeg la spesielt merke til lydsporet, veldig kul musikk! Steve Buscemi og Peter Stormare er jo begge bare awesome, som de har vært i andre Coen-verker as well. Syntes ikke Fargo nådde heelt opp, men den får kose seg med en fin

 

7/10

Lenke til kommentar

Papirdragen (1963)

En kortfilm som rett og slett er reklame for UNICEF. Men, den fungerer bra, og er en enkel kortfilm for barn. 7 / 10

 

Reve-enka (1962)

Standard, flott eventyr med overtydelig moral. Koselig. 7 / 10

 

Et Hundeliv med meg (1958)

Helt OK kortfilm om noen hunder som bor i en by. 5 / 10

 

Musikk på loftet (1950)

Ole Lukkøye kommer inn på rommet til to barn og gir dem drømmer, fantasien deres settes igang og de møter noe morsomt på loftet sitt. Koselig. 6.5 / 10

 

Karius og Baktus (1954)

Denne kjenner alle til. Morsom. Over-teatralske replikker, slik man liker det. 6/10

 

Veslefrikk med fela (1952)

Min favoritt av Caprino! (Utenom Flåklypa..) Denne er veldig bra :)8 / 10

Lenke til kommentar

Safety Last! - 1923

Galskap. Hjertet mitt stoppet 20 ganger i løpet av de siste 15 minuttene av filmen. Filmen i seg selv er ikke veldig engasjerende, på en typisk "denne filmen er 100 år gammel og det er ikke direkte vanskelig å se", men likevel er det noe med å vite at det ikke er sikkerhetsnett eller sikringstau med i bildet som gjør det uutholdelig og umulig å se vekk. Det er rett og slett spennende, enten du vil eller ei. På nivå med The General, og bedre enn det jeg har sett av Chaplin.

7/10

Lenke til kommentar

This weekend in movies;

 

Mamma Mia!

Voksne damer som oppfører seg som fjortisser: Meh. At den ikke tar seg selv så seriøst trekker opp, selv om det hele er ganske latterlig dårlig. 39/100

 

Peter Pan (2003)

Positiv overaskelse. Veslevoksen barnefilm som jeg gjerne skulle sett som liten. 50/100

 

Babel [Rewatch]

Overtrøtt rewatch vel og merke, som ikke gir en optimal opplevelse. Feilene i filmen er tydeligere, men det påvirker ikke meg nevneverdig i mitt syn på mesterverket. Ecstacy-sekvensen er forsatt best i verden. 92/100

 

Elizabeth: The Golden Age

Trøtt, platt og relativt uengasjerende. 40/100

Lenke til kommentar
Mamma Mia!

Voksne damer som oppfører seg som fjortisser: Meh. At den ikke tar seg selv så seriøst trekker opp, selv om det hele er ganske latterlig dårlig. 39/100

Tull & tøys. Den overgår Gummo glatt any day. Så den to ganger på kino og det var fornøyelige opplevelser hver gang. Tårer i øynene når de synger "Dancing Queen" :love:

Lenke til kommentar
Safety Last! - 1923

Galskap. Hjertet mitt stoppet 20 ganger i løpet av de siste 15 minuttene av filmen. Filmen i seg selv er ikke veldig engasjerende, på en typisk "denne filmen er 100 år gammel og det er ikke direkte vanskelig å se", men likevel er det noe med å vite at det ikke er sikkerhetsnett eller sikringstau med i bildet som gjør det uutholdelig og umulig å se vekk. Det er rett og slett spennende, enten du vil eller ei. På nivå med The General, og bedre enn det jeg har sett av Chaplin.

7/10

 

Samme her. Satt og gjispa etter luft enkelt ganger på slutten der. Makan til spenning skal man leite etter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...