CypheroN Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Er den "Typisk Kubrick", egentlig? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ja det synes jeg, har fine kameraføringer, rolige scener osv. Jeg likte den veldig godt. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Og den kalde, distansierte stemningen også. Veldig Kubrick. Go'film, forøvrig. Absolutt å anbefale, selv for de som ikke liker kostymedramaer. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ja, du får en Kubrick følelse av den, det er også til tider veldig fin natur, egentlig en behaglig film å se på, rolig fine bilder osv. Men the duellist ligger fremdles litt foran, spesielt når man teker på at der var Scotts første film. Det skal jo sies at Scott hadde Lyndon i tankene da han lagde the duellists. De har en del likhets trek, men det er vel mer kostyme drama over Lydon da man får se mer av livet på 1800tallet, mens Scotts film handler nesten bare om livet som soldat og dueller Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Og den kalde, distansierte stemningen også. Veldig Kubrick. Go'film, forøvrig. Absolutt å anbefale, selv for de som ikke liker kostymedramaer. Jepp helt enig. Er også en scene i filmen som er en av mine yndlingsscene ever, en duell scene. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Oppbyggingen til den siste siste duellen, den laaange tracking-scena hvor han stesønnen til Barry går fremover. Nydelig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Slår den åpningscenen til OUATITW? Min favoritt intro, lett. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Oppbyggingen til den siste siste duellen, den laaange tracking-scena hvor han stesønnen til Barry går fremover. Nydelig. Veldig nydelig indeed. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 her er resultatet av filmen 30 Britiske soldater fra 7 års krigen Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Last Life in the Universe - Ruang rak noi nid mahasan (2003) Alle de som elsket Lost in Translation vil elske denne filmen 8 / 10 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) her er resultatet av filmen 30 Britiske soldater fra 7 års krigen [img*]http://i418.photobucket.com/albums/pp261/Gunfreak23/barry011.jpg[/img] De så ikke særlig realistiske ut. Endret 5. desember 2008 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Montag Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 her er resultatet av filmen 30 Britiske soldater fra 7 års krigen [img*]http://i418.photobucket.com/albums/pp261/Gunfreak23/barry011.jpg[/img] De så ikke særlig realistiske ut. Kanskje de er løsemiddelskadet? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 vansklig å få 15mm store bly klumper til å se realistiske ut, det er masse effekten som gjelder Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Diary of the Dead Zombiefest på det jevne. Definivt en opptur fra Land of the Dead. 6/10 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 2001: A Space Odyssey En fantastisk film med tanke på at den er laget i 1968. Utrolig filmopplevelse spesielt hvis du ser den på stor tv med god lyd, kan bli litt kjedelig til tider men overall en veldig bra film. 7.5/10 Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 RocknRolla Guy Ritchie er tilbake i god gammel stil. Film type: du har sett det før, men det funker faen meg like godt. Vel verdt et kino besøk! 8/10 Lenke til kommentar
Badering Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Barry Lyndon er kanskje Kubricks mest distanserte og kalde film. Og i og med at den er så karakterbasert, så føles det også ganske intetsigende å se en fyr du ikke bryr deg stort om. Det ser pent ut, men substansen er heller dårlig. -- Last Life in the Universe er notert! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Jeg synes det er ganske interessant å følge med på Barry. Man heier på ham som protagonist, men håper samtidig på at han får det han fortjener. Og pga distansen, føles filmen uutholdelig nøytral til ham, noe som er en positiv ting i dette tilfelle. Endret 6. desember 2008 av athorb Lenke til kommentar
Badering Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg er uenig. Filmen trengte et mer subjektivt perspektiv (objektivitet i film er ikke så gøy, er det vel? I hvert fall ikke i så stor grad som her), da det for meg ender med en tafatt opplevelse. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg er ikke overrasket, men så er det jo ikke noe nytt at jeg er en mye større fan av Kubrick-stemningen enn du er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå