Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
....De filmene som alle vet er veldig sære, men som blir populære på forum ...

 

Det kan ikke være at dette er filmer for de som er genuint interessert i film og at de fleste som holder til på filmfora som oftest er genuint interessert i film?

Det er nok endel show off. Som regel ganske snevert med filmer av samme tematikk/stil/bakgrunn/miljø på listene.

 

Gudfaren I

Gummo

Satantago

American Beauty

 

ROX!!!!!

Lenke til kommentar
Det er nok endel show off. Som regel ganske snevert med filmer av samme tematikk/stil/bakgrunn/miljø på listene.

 

Gudfaren I

Gummo

Satantago

American Beauty

 

For en utenforstående med begrensede kunnskaper kan det kanskje se ut slik, men for de med litt større kunnskaper vil lett se nyansene. En med lite kunnskaper om europeisk film vil mest sannsynlig sette de som liker franske nye bølge i samme bås som de som liker Fellini, mens en "kjenner" vil se på disse som to med svært forskjellig smak.

 

Eksemplene dine er heller ikke særlig gode: Først har du episk familie/gangster drama, så post-apocalyptisk kult, så ungarnsk kunstfilm og til slutt Hollywood-drama på sitt beste. Fire høyst forskjellige kategorier.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett Gummo, men utifra det jeg har lest på diverse nettsider virker den forferdelig kjip. Den traileren som noen lasta opp for et par dager tilbake, gjorde egentlig at jeg fikk mindre lyst til å se den. Utifra hva jeg har lest, virker det som den er blottet for noe særlig plot?

 

Ja. For meg framstod Gummo som en film bestående av kun meningsløst og usammenhengende babbel. Ikke en gang verdig "hvis du ikke likte den, så forstod du den ikke".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...