Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JFK

 

Filmen tar for seg omstendighetene til mordet av John.F.Kennedy og Jim Garrisons etterforskning, samt saken mot Clay Shaw i ettertid.

 

Som i virkeligheten får man følelsen av at det hele inneholder en smule mer informasjon en man kan tygge, men filmen tar etterhvert å bygger opp framstillingen på et vis som blir forståelig og tydelig, samtidig som spenningen bygger seg opp. Jeg har alltid avvist hele konspirasjonsteorien rundt Kennedy. Etter å ha sett flere dokumentarer og JFK innser man derimot at det er en sak preget av mer hull og dårlig arbeid enn man skulle tro. Jeg sier ikke filmen reklamerer enn absolutt sannhet, men den påpeker flere fakta som ikke kan avvises. Dette gjør den så mye mer spennende, og Costners rolle, ikke minst i sluttscenen er utrolig bra. Det skal mye til for å framstille noe så komplisert og kontroversielt så bra som her. Jeg må si meg enig med Stone, at dette er hans beste film.

 

9/10

Lenke til kommentar
Jau..det er akkurat som at historien om Jack the Ripper i From Hell bare er en av mange konspirasjonsteorier, og man kan ikke si "ahh det var SÅNN det egentlig skjedde, hvorfor skriver de fortsatt bøker om det da?"

 

Ehm..var da en snål formulering, care to elaborate?

Lenke til kommentar

Ja ang. First Blood var det mye grining og surmuling, derfor liker jeg Pt 2 og 3 best. Der er han mere humoristisk og vittig.

 

Eksempel fra Rambo 3:

 

Rambo og Cnl Troutman springer fra en hel hær med russere, og kommer til en klippe uten rømningsveier. Så stiger et GIGANTISK hind-helikopter opp foran klippekanten. Troutman spør "What the hell are we gonna do now?"

 

Rambo svarer tørt "Well, I guess surrounding them is outta the question"

 

Og når han har fått ei kule gjennom sida i kroppen, etter å ha sterilisert såret med krutt han tenner på, spør Troutman hvorfor han blir så fort sliten senere i filmen. Da sier Rambo "Remember what you told me about sterilizing wounds with gunpowder to ease the pain?"

T: "Yes"

R: "Well, it works like shit"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Pers synes jeg Rambo 1 er suveren overlegen i forhold til R2 & R3......R3 var temmelig medioker.

 

Horror Express 5/6

 

Denne er topp : Lee , Cushing , Mendoza (veldig overbevisende som satanistisk prest) & Savalas som en ufin sadistisk USSR kaptein......denne filmen leverer mht creepy stemning & kan minne litt om X-files til tider :D

 

King Boxer 4/6

 

Fin film , Lo Lieh (RIP) gjorde en bra jobb.......

 

Bad guy'en er han fra Fist of Fury.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Ja ang. First Blood var det mye grining og surmuling, derfor liker jeg Pt 2 og 3 best. Der er han mere humoristisk og vittig.

 

Veldig enig. Mer action, oneliners, cheese => økt gjensynbarhet, som jeg nevnte tidligere.

 

Apropos nevnt tidligere, skrev jo at Tom Cruise var Les(s) Grossman for et par dager siden! For å kommentere Downey Jr., så var det ikke alt av den svarte parodien han traff med, men hans syn på seg selv om tidenes skuespiller (og spesielt i samtaler med lavpannede Tug Speedman) framkalte smil ofte.

 

Det frister veldig å slenge på et par Arnold/Sly - filmer nå, selv om ikke-sett filmbunken må jobbes ned.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Idi i smotri (1985)

Regi: Elem Klimov

 

picture_11471.jpg

 

Dette er en slik film jeg egentlig ikke vil anbefale, pga den er rett og slett grusom. Jeg tror jeg aldri har hatt en lignende forferdelig filmopplevelse. Man får hodepine av lyden i filmen. Man blir kvalm av enkelte scener. Og noen ting gjør deg sinna.

 

Det høres ut som at jeg beskriver en film man ikke burde se i det hele tatt, men det er totalt feil. Dette er den mest realistiske krigsfilmen jeg noen gang har sett. Den viser hvordan krigen er, og hvordan den ødelegger livet til alle personer som er med.

 

Synes dette skal være ett pensum for skoler og andre steder, fordi dette motbydelige mesterverket viser hvor fucka verden var, og er. Jeg vil også at folk skal se denne pga sikkert 80% av verdens befolkning lever i en "eventyr " verden og tror at alt er så bra. Kanskje denne filmen får folk til å innse at verden ikke er sånn som folk tror den er.

10/10

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Oi oi oi! Atter en gang blir Cypheron interessert.

 

Angående Tom Cruise greiene så så jeg det ikke første gang jeg heller..

 

Jepp, man er nødt til å se dette mesterverket.

 

Var så bra at jeg la den i favoritt lista mi!

 

Råder deg til å lese denne artikkelen. Han beskriver det ganske godt, og var ihvertfall den artikkelen som fikk meg til å se den.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...