Lawliet Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Donnie Darko Hadde ikke hørt om denne filmen før jeg fant den på tilbud på cdon. Merkelig, for etter min mening var det en veldig bra film. Bra plot, gode skuespillerprestasjoner (spesielt av Jake Gyllenhaal) og fengende tvers gjennom hele filmen. 8/10 Bra du likte den! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Donnie Darko Hadde ikke hørt om denne filmen før jeg fant den på tilbud på cdon. Merkelig, for etter min mening var det en veldig bra film. Bra plot, gode skuespillerprestasjoner (spesielt av Jake Gyllenhaal) og fengende tvers gjennom hele filmen. 8/10 Bra du likte den! så slipper man å steine deg.... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Når nesten alle følger Aristoteles/Hollywood-dramaturgien, så blir det jo litt ekstra spennende når noen bryter med den. Men som sagt, da må de gjøre det bevisst og ha en god grunn. Det er vel som jumpcut - du må vite hvorfor det er feil for å kunne bruke det riktig. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) All The President's Men (1976) Alltid morro når man får en historieleksjon samtidig som man blir underholdt. Okey, det ble jævlig mange navn å holde styr på etterhvert og filmen sluttet vel brått (2 timer og 14 minutter er tydeligvis ikke nok til å fortelle om den omfattende Watergateskandalen), men dette var likefremt fascinerende saker. Velspilt og interessant. Kort og godt. Endret 1. desember 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 så slipper man å steine deg.... Exactly Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Watergate, ja. Det må vel være historiens mest kjente innbrudd. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Den Trojanske Hesten slår alt! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) The effects of the Watergate scandal did not end with the resignation of President Nixon and the imprisonment of some of his aides. The effect on the upcoming Senate election and House race only three months later, was enormous. Voters, disgusted by Nixon's actions, became thoroughly disillusioned with the Republican Party. In that election, the Democrats gained five seats in the Senate and a remarkable forty-nine in the House. The Watergate Scandal also indirectly caused many changes in campaign financing. The scandal became a driving factor in amending the Freedom of Information Act in 1976, as well as laws requiring new financial disclosures by key government officials. Since Nixon and many senior officials involved in Watergate were lawyers, the scandal severely tarnished the public image of the legal profession. Endret 1. desember 2008 av Bytex Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jepp, så løp og se All The President's Men folkens. Det burde jeg gjort for lenge sia... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 De har et fillmiljø der nede i Iran, men de må holde seg innenfor det som kalles "red light". Hvis ikke kommer det islamske Vokterrådet. Det er ikke lov å hinte om forhold og kjærleik som ikke har med ekteskap å gjøre, b.l.a. Om filmen ikke skal sendes i Iran er det kanskje annerledes......... De fleste iranske filmene som vinner heder og ære på internasjonale filmfestivaler blir bannlyst eller sensurert i hjemlandet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Synd norsk filmutvikling ble hemmet av sensurgalskapen så lenge. I tillegg til både beskatning og kommunal kontroll over kinoen. Mens svenskene og co. kunne godte seg over at kinoinntektene gikk rett inn i produksjon av ny film, så gikk pengene her til lands rett inn i felleskassa. Heldigvis er det kommet både musikkvideo, reklamefjernsyn og TV2 de siste par tiår, slik at produksjonsfolkene innen film og tv har fått flere treningsarenaer. Jeg lever i håpet om at det kan gi norske filmskapere erfaringen og areanen til at vi får våre egne storheter - også internasjonalt. Hadde vært noe om et par norske filmselskap hadde eid alle kinoene her til lands. Da hadde vi blitt kvitt de lange fingrene til politikerne, samt at norsk film kunne blitt produsert med inntektene fra kinoen. Som i gode, gamle dager Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Synes kinoene klager over at de ikke tjener noe. Lenke til kommentar
HighRoad Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Den Trojanske Hesten slår alt! Troja? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Så er årets dårligste film forhåpentligvis sett: Rambo (2008). Ikke at jeg hadde regnet med noen Oscarkandidat akkurat, men dette var virkelig langt under pari. Ingen dramaturgisk oppbygging å snakke om, ingen evne til å skape engasjerende rollefigurer man faktisk bryr seg om, ingen overraskelser samt en klumsete og oppstyltet dialog avlevert i en frapperende monoton stil over hele fjøla. "Skuespillerne" Stallone har skrapt fram fra dynga burde fått sceneforbud - det irriterende misjonærkvinnfolket i særdeleshet. Det eneste denne filmen har å by på er en del snazzy gorescener, men disse blir fort repetetive og langtekkelige i lengden. Sluttscenen ble latterlig i all sin voldsomhet, og når karenfolket kom på banen for å avfyre sine symbolske skudd ble det hele gjennomført parodisk. Nei, Stallone gjorde en forholdsvis ok rolle i den første filmen, resten av franchiset har dessverre bare smusset til denne. Terningkast: 2 (1 bonusprikk for at den var takknemlig kort) Endret 2. desember 2008 av Montag Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Von Ryan's Express (1965) Regi: Mark Robson En god gammel film, med temmelig forbausende action scener. Var ihvertfall veldig bra laget til å være så gammelt. 7/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Si det til Metropolis Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så er årets dårligste film forhåpentligvis sett: Rambo (2008). Ikke at jeg hadde regnet med noen Oscarkandidat akkurat, men dette var virkelig langt under pari. Ingen dramaturgisk oppbygging å snakke om, ingen evne til å skape engasjerende rollefigurer man faktisk bryr seg om, ingen overraskelser samt en klumsete og oppstyltet dialog avlevert i en frapperende monoton stil over hele fjøla. "Skuespillerne" Stallone har skrapt fram fra dynga burde fått sceneforbud - det irriterende misjonærkvinnfolket i særdeleshet. Det eneste denne filmen har å by på er en del snazzy gorescener, men disse blir fort repetetive og langtekkelige i lengden. Sluttscenen ble latterlig i all sin voldsomhet, og når karenfolket kom på banen for å avfyre sine symbolske skudd ble det hele gjennomført parodisk. Nei, Stallone gjorde en forholdsvis ok rolle i den første filmen, resten av franchiset har dessverre bare smusset til denne. Terningkast: 2 (1 bonusprikk for at den var takknemlig kort) Årets beste action film i mine øyne. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hun misjonærberta holdt jeg på å rive av meg håret av, ja. Også de stereotypiske leiemorder-karene. Men Stallone er alltid grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå