Sunset Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Gone Baby Gone (2007) En liten jente er forsvinnet og to privatdetektiver blir involvert i saken. Så var det min tur å se denne, en av de mange gode filmene fra år 2007. Flott og gjennomført thriller fra begynnelse til slutt. Ben Affleck overrasker i regidebuten sin, og jeg tror han gjør lurt i å fortsette bak kamera. Broren Casey, sist sett i mesterverket Jesse James gjør igjen en fin figur foran kamera. Og har forsåvidt ikkeno klager på resten av skodespelarane. Finfin og solid sammenskrudd thriller med god stemning og story, men den når ikke helt opp blandt de store (f.eks. Se7en), men definitivt godt over det meste av thrillere jeg har sett i det siste. I tillegg reiser også filmen noen interessante spørsmål, oppfatninger av rett og galt, som muligens kan inspirere til litt debatt (uten å gå inn på hva, da det vil spoile filmen). 8/10 Jeg fikk seriøst vondt i magen av å se den filmen. Spesielt når han finner den ungen i vasken Hancock (2008) Heldigvis er den ikke så lang. 1,5 time er fin spillelengde for denne, og jeg blir da tildels underholdt. For å ta litt enkel matematikk; 1 poeng for idé, 1,5 poeng for Charlize Theron, og 2 poeng for at den irriterende franske drittungen blir pælma i lufta og begynner å gråte. Det holder til 4,5, opprundet til en svak: 5/10 haha den i seg selv fortjener en 5 Jeg synes også vendepunktet i filmen hadde fortjent noen poeng. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Huff ja, hater oppkjeftige småunger som ikke vet å holde kjeft... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 haha den i seg selv fortjener en 5 Jeg synes også vendepunktet i filmen hadde fortjent noen poeng. Vendepunktet i filmen synes jeg faktisk gjorde Hancock dårligere. Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 haha den i seg selv fortjener en 5 Jeg synes også vendepunktet i filmen hadde fortjent noen poeng. Vendepunktet i filmen synes jeg faktisk gjorde Hancock dårligere. Jeg synes at det frisket opp, en heller middelmådig film. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 På meg virket det som om man ikke helt visste hvor man skulle gå videre med plottet og derfor presset inn den tvisten. Hancock snudde jo 180 grader og byttet både takt og tone, og for meg var det en vending som ikke funka. Lenke til kommentar
ACDCkid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Kentucky fried movie! Det var en go film! 9/10. Handlingen er totalt lammet for fornuftighet. Denne filmen er fra slutten av 70 tallet, arbeiderene arbeider hardt, filmselskapene lager dette! Denne filmen er en smørje av filmer i en med høy standard. eks: enter the dragon med bruce lee klarer seg bra på 20 min screen time. Jeg er ganske lei parodier, dette var noe annet siden det ikke er parodier i hele filmen, men en tråd som jeg kunne ledd til neste århundre av. Ett must i samlingen. Go buy it! Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Akkurat ferdig med Hancock nå selv. Dårligste jeg har sett på lenge. Hadde forventet mer enn ... ingenting? 3 plusspoeng for at den ikke er så lang. 3/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Shi Gan // TimeKi-duk Kim Det sies at gode grøssere ikke får deg til å skvette eller se vekk, men faktisk skremmer deg. Denne filmen kategoriseres som en drama, men den skremte meg tvers igjennom. Den var på samme måte som Eternal Sunshine en romantisk film uten glorifisering av sex, "true love" eller de andre klisjéene. Hvis du er ut etter noe sånt, så kan jeg foreslå Love Actually. Jeg innser at måten jeg så filmen på var basert på mine egne erfaringer, og det var øyeblikk, scener og dialoger som jeg reagerte såpass på at jeg ikke fikk med meg hva som skjedde i noen minutter etterpå. Dette er neppe den samme opplevelsen som andre har hatt, mange beskriver filmen som vakker eller på en eller annen måte hyggelig, men personlig var den på en måte destruerende. Det var øyeblikk jeg kjente meg igjen i som jeg ikke helt ville innrømme for meg selv, men en ting er sikkert; uansett hvem du er, så kommer du ikke til å glemme denne filmen dagen etter du ser den. Den tredje filmen jeg har sett fra Ki-duk Kim, og den tredje beste (rent "objektivt" sett). Den er også blant de 20 beste filmene jeg har sett i mitt liv. Uansett hvor høye krav jeg stiller til regissøren, så leverer han hver gang. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Kveldens anbefaling, leste gjennom min egen anmeldelse og fikk lyst til å se den igjen. ^^ Jeg tror jeg var alene i kinosalen, så hvis den finnes på BD eller DVD så er jeg veldig interessert. Endret 1. desember 2008 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hadde et lite film-maraton på lørdag: Knocked Up - Ok komedie med god dialog som er det som skiller den ut fra en vanlig hollywood-komedie. 6/10 Mamma Mia - Herregud. De har gjort mot Abba hva Lucas gjorde med Indy og SW. Forferdelig å høre på og værre å se på. Jeg har absolutt ingen interesse av å se en gjenge med klimakterie-kjerringer (unnskyld uttrykket), oppføre seg som fjortiser. Jeg er sikker på at disse damene (og jevnaldrede tilskuere) forestilte seg at de var tilbake i sin ungdoms vår og nøt hvert øyeblikk. Den som har skrevet manuset til denne historien burde fratas alle rettigheter for filmskriving, på livstid. Til og med dama (som digger musikaler) hatet den. 2/10 The Kite Runner - Jeg har lest boken og ble godt fornøyd med måten de har klart å forandre historien til et filmmanus. Får med det riktige av historien for å klare å presse den inn i en to timers film. Fortellingen er som ventet veldig sterk. Skuespillet var ok (minus). Filmingen var vakker. 7/10 Efter Brylluppet - Veldig godt dansk drama med en flott og tårefremkallende historie. I farten tror jeg det er det beste danske drama jeg har sett siden "Festen". Denne kan jeg anbefale til hvem som helst, men tror at man skal være litt eldre/moden (kall det hva man vil) for å virkelig sette pris på historien. 8/10 Lenke til kommentar
Jan Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Dorian: Hva? BD? Du? Endret 1. desember 2008 av Jan Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 The Kite Runner - Jeg har lest boken og ble godt fornøyd med måten de har klart å forandre historien til et filmmanus. Får med det riktige av historien for å klare å presse den inn i en to timers film. Fortellingen er som ventet veldig sterk. Skuespillet var ok (minus). Filmingen var vakker. 7/10 Virkelig? Jeg så filmen rett etter jeg leste boka, og syntes det ble en kjedelig opplevelse. Boka var bra, men filmen skuffet meg stort. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Må si meg enig med Solaar. Jeg så også filmen rett etter jeg var ferdig med boka og er fornøyd med det de fikk til. En liten skuffelse var den jo, men det holdt til en svak 7'er. Filmen har nok sine mangler (blir liksom litt "The Kite Runner-crash course"), men den sterke og flotte historien veier likevel opp for mye. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 The Kite Runner - Jeg har lest boken og ble godt fornøyd med måten de har klart å forandre historien til et filmmanus. Får med det riktige av historien for å klare å presse den inn i en to timers film. Fortellingen er som ventet veldig sterk. Skuespillet var ok (minus). Filmingen var vakker. 7/10 Virkelig? Jeg så filmen rett etter jeg leste boka, og syntes det ble en kjedelig opplevelse. Boka var bra, men filmen skuffet meg stort. Samme her. Synes de kuttet ut altfor mye i filmen (men det er jo vanlig med bok --> film). 6/10. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Dorian: Hva? BD? Du? Jeg så Cloverfield på BD. I can never go back. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 The Kite Runner - Jeg har lest boken og ble godt fornøyd med måten de har klart å forandre historien til et filmmanus. Får med det riktige av historien for å klare å presse den inn i en to timers film. Fortellingen er som ventet veldig sterk. Skuespillet var ok (minus). Filmingen var vakker. 7/10 Virkelig? Jeg så filmen rett etter jeg leste boka, og syntes det ble en kjedelig opplevelse. Boka var bra, men filmen skuffet meg stort. Samme her. Synes de kuttet ut altfor mye i filmen (men det er jo vanlig med bok --> film). 6/10. Jeg og synes at det kuttet mye i historien, men slik erdet jo alltid med filmatiseringen av bøker. Jeg synes de har gjort det godt. Veldig godt faktisk, det er mye man skjønner selv om det ikke vises eksplisitt i boka, det eneste jeg savnet var litt mer om Hassans historie etter at det skiltes. Men pytt pytt, hadde jeg ikke lest boka på forhånd så ville ikke det vært et savn da det ikke er så viktig for historien i selve filmen. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jersey Girl Regi: Kevin Smith Jeg synes at Kevin Smith virkelig kunne spart seg for denne filmen. Mere klisjé film har jeg ikke sett på lenge! Men filmen hadde noen morsomme innslag, og var morsomt å se George Carlin i en film. Vel ender opp på en 4/10 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Trois couleurs: Bleu Da har jeg endelig tatt fatt på Kieslowskis fargetrilogi. Først ut er Bleu; fargen i trikoloren som står for frihet. Som kjent symboliserer blåfarge også det triste og kjølige, og det er ingen tvil om at også dette står sentralt. Scenografien og bildene er av øverste klasse. Det er virkelig ikke noe å utsette på det visuelle. Dette fungerer utmerket, og forbløffende sekvenser blir servert på løpende bånd. Det er en rekke komposisjoner mellom lyd og bilde som også fungerer utrolig bra. Musikken i filmen er ikke annet enn nydelig. På tross av den korte spilletiden syns jeg noen av scenene i Bleu var på grensen til kjedelige. Den klarer ikke å holde meg engasjert hele veien, dessverre. En slående vakker film, men jeg føler det er noe som mangler. Jeg er ikke i tvil om at Bleu tåler flere gjensyn, og jeg utelukker heller ikke at filmen vil være mer gripende neste gang jeg ser den. 8/10 Endret 1. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 På tross av den korte spilletiden syns jeg noen av scenene i Bleu var på grensen til kjedelige. Den klarer ikke å holde meg engasjert hele veien, dessverre. En slående vakker film, men jeg føler det er noe som mangler. Jeg er ikke i tvil om at Bleu tåler flere gjensyn, og jeg utelukker heller ikke at filmen vil være mer gripende neste gang jeg ser den. 8/10 Enig. Jeg synes at filmen manglet det helt tydelige vendepunkt, men uten om det er Bleu en svært vakker film. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Forferdelig at den ikke følger Hollywooddramaturgien fra punkt til prikke ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå