Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg ser dog for meg at Stardust kommer til å være en svært trasig affære.

Oj, det hørtes da ut som et veldig trasig standpunkt. Du har mao allerede bestemt deg for at du ikke skal like den. Med et slikt negativt utgangspunkt sikrer du deg nok den opplevelsen du ønsker - en ikkeopplevelse.

Vel, jeg for min del setter Stardust som et av de absolutte høydepunktene fra 2007. Gi den en sjanse og se den med åpent sinn! En av DeNiros beste roller i de senere år forresten.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser dog for meg at Stardust kommer til å være en svært trasig affære.

Oj, det hørtes da ut som et veldig trasig standpunkt. Du har mao allerede bestemt deg for at du ikke skal like den. Med et slikt negativt utgangspunkt sikrer du deg nok den opplevelsen du ønsker - en ikkeopplevelse.

Jeg har jo allerede bestemt meg for å ikke se den, så det går jo egentlig greit. Jeg forventet ikke å like PS I Love You heller, men den var jo kjempesøt. Jeg tror ikke jeg lar meg påvirke så mye av egne fordommer, ihvertfall ikke erfaringsmessig. Den kan en lang rekke med skuffelser og positive overraskelser bevise.

Lenke til kommentar
Men likevel har han krysset av filmen som sett på twofifty.org ;)

 

Hehehehe, litt av en slam dunk. :D

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1227511890_thumb.jpg

 

Ser ut som Dorian har samme forhold til fantasy som jeg har til sushi og raspeballer. Jeg har utviklet enormt mye smakssans innen mat de siste 20 årene, men jeg nekter å prøve sushi og traumene fra å spise raspeballer som liten har satt så dype arr at jeg er villig til å begå de fleste lovbrudd for å slippe. Men jeg misunner dem som klarer å trøkke det i seg, selv om jeg kan kose meg med biff, hamburger, pizza eller kylling.

 

Spirited Away var en fantastisk film og den ble det vel ca 10 minutt etter foreldrenes forvandling og vedvarte gjennom hele greien. Jeg vil anbefale Dorian å ta seg en svømmetur og håpe havstrømmene ikke har ført filmen til andre siden av kloden. Så skal jeg heller prøve å ta meg en bit av raspeballer. Du er tross alt alt for ung til å være så skråsikker Dorian og for gammel til å være preget av "verdensmestermentaliteten" til den jevne 18-20 åring. Prøv det ut før du blir så gammal og gretten som meg. :)

 

Vel, jeg for min del setter Stardust som et av de absolutte høydepunktene fra 2007. Gi den en sjanse og se den med åpent sinn! En av DeNiros beste roller i de senere år forresten.

 

Amen til den. De Niro minnet meg om Brazil-prestasjonen. Sprøtt og herlig :)

Lenke til kommentar

Den siste filmen jeg så var "deUSYNLIGE" (ja, det skal stå skrevet slik) Dette er en film jeg vil anbefale til ungdom fra 15 år og oppover. Defintivt en rørende film som vil stikke dypt.

 

"deUSYNLIGE" handler om en Jan Thomas (nei, ikke DEN Jan Thomas) som slipper ut fra fengsel etter å ha vært medvirkende til en barnekidnapping med påfølgende død. Jan Thomas er en utrolig dyktig organist, og får seg jobb i en kirke. Men en dag kommer moren til gutten som Jan Thomas var med å kidnappe, inn i kirken, og oppdager hvem som sitter og spiller så vakkert. Hun blir forvirret, og etterhvert ganske ustabil...

 

Filmen tar opp viktige tema, som etikk og moral, tilgivelse og forsoning.

Lenke til kommentar
For lang kanskje.

 

Sa mannen som mener 150 tagninger spredd utover 7.5 timer er helt passe.

 

Neida, jeg skjønner at folk kan oppfatte Jesse James som litt for lang, men jeg mener den ville mistet mye av sin kraft om den hadde blitt kuttet ned. Man trenger rett og slett å tilbringe en hel kveld sammen med karakterene for å få det personlige forholdet og sympatien. Om den var en 90 minutters film om et drap ville den nok neppe vært noe særlig. Men man må jo sammenligne med hva som faktisk skjer i filmen, subplots og alt det der. For lang for sitt innhold? Kanskje plotmessig, men definitivt ikke på andre områder som miljø- og atmosfæreskildring. Det snakkes om en DC av denne filmen faktisk, regissøren ville ha med ca en halvtime mer. Vet ikke helt hva jeg kommer til å tenke om dette, den er ikke for lang, men helt klart lang nok.

 

Dette med spilletid er mystisk. Selv syntes jeg The New World var altfor lang, mens andre forguder den og mener den godt kunne vært et par timer lengre. Men det å se en Malick-film på familie tv-en sammen med en utolmodig far og masse tullball rundt seg er uansett "set sail for fail". Må rewatches.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
The original cut of "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford" was nearly four hours long. It was edited down to two hours and forty minutes, its current runtime, at the studio's request. However, it did play at least once at its original 4-hour length, most notably at the Venice Film Festival, where Brad Pitt picked up the Best Actor Award. After the viewing, critics at the festival labeled the film as "majestic."

 

Denne versjonen kunne jeg tenke meg å se. :)

Endret av mOkk
Lenke til kommentar

Jesse James var nok for kort. Spesielt om den er kuttet ned grunnet krav fra studio og ikke som konsekvens av at regissøren mente det var nødvendig.

 

Kan sammenlignes med en fotograf som legger sjelen sin i å ta et flott bilde, bare for at en evneveik kar i avisen kutter det ihjel. Det blir ikke helt representativt for hva produktet var ment å være.

 

Jeg kunne nok aldri vært regissør. Hadde endt med at jeg hadde kjørt en "attention whore" og forlatt hver bidige produksjon i protest.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg en del Jesus-referanser i evt film du lager. ^^

 

BTW fremstår jeg virkelig som så skråsikker i forhold til fantasy? Jeg så tross alt The Princess Bride, jeg prøvde meg på Two Towers etter den første skuffet, jeg så Narnia (på date riktignok).. Jeg føler at meg og fantasy har et sånt forhold hvor jeg er kona som blir banket gang på gang, men likevel er glad i mannen min (fantasysjangeren, for de som sliter med denne analogien^^) og gir ham flere sjanser.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Dette med spilletid er mystisk. Selv syntes jeg The New World var altfor lang, mens andre forguder den og mener den godt kunne vært et par timer lengre. Men det å se en Malick-film på familie tv-en sammen med en utolmodig far og masse tullball rundt seg er uansett "set sail for fail". Må rewatches.

 

Det der går bare ikke.. Stress!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Jesse James var for lang i det hele tatt, jeg. Den er lang, selvsagt, den er jo faktisk på to og en halv time, men jeg synes det var en rimelig brukbar lengde mtp innholdet. Vet ikke helt hva en ekstra halvtime (eller evt. halvannen) kan tilføye, men det hadde såklart vært ganske interessant å se.

Lenke til kommentar
Viste There Will Be Blood hjemme hos meg. Nå blir den bare omtalt som "den elendige Olje-filmen." Det eneste som går ann å vise er stort sett komedier og action-filmer. Hvertfall noe med fart i, som ikke går så sakte frem.

 

sånn har jeg det hjemme hos meg også, det må være action eller en komedie, eller gidd ingen å se på filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...