Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har vel sett det meste av det meste innenfor fantasy etterhvert. 2 x LotR, 4 x Harry Potter, 1 x Narnia, The Princess Bride - er det egentlig noe gjemte perler? Jeg vet ikke helt hva mer jeg må se for å ha gitt sjangeren en sjanse (bortsett fra siste LotR, men mener du oppriktig at den er annerledes enn de to første?).

 

Stardust og Pan's Labyrinth bør du definitivt se.

Har sett Pan's også, men Stardust virker utrolig tullete. Jeg føler egentlig at jeg har sett like mye fantasy som de som liker sjangeren, så innen nå burde det ha "skjedd". Men men, kan ikke like alt i verden. Jeg ser dog for meg at Stardust kommer til å være en svært trasig affære.

Lenke til kommentar

Rimelig skjønn enighet mellom mine hjerneceller at en mann som verdsetter 2001: ASO såpass som du gjør, burde takle pacingen i JJ. Virker litt paradoksalt.

 

 

Men det stilles vel andre krav til fremdriften i dramafilmer enn spaced-out syretripper, hva vet jeg.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Skal man nevne en ulempe med 2001, og det finnes mange (overfladisk dialog, uforståelig avslutning, osv), så må det jo også være tempoet. Jeg setter pris på tempoet, men jeg vet jo hva jeg ser på - at det funker til filmen betyr ikke at det ikke er der som et element som må vurderes.

 

Hadde alle dramafilmer vært så trege i å få frem poenget så hadde det vært en trasig filmverden å leve i, akkurat som det hadde vært teit hvis alle filmer sluttet med fargemontasje og en baby i en boble.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

2001 er jævla treig den og, men jeg liker at den er treig, man får observet nye ting hver gang. Gleder meg til neste gang jeg skal se den.

 

Men men, treige filmer liker jeg ALDRI første gang uansett (2001, TWBB, OUATITW), og Jesse James HAR jeg bare sett en gang, så hvem vet hva jeg synes ved et second view?

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Commando (1985) på blu-ray. Så den i går sammen med noen kompiser. Det skal en del til for å toppe underholdningsverdien av å se Ahnuld spidde en skurk med et stålrør i HD. 7/10

 

Eraserhead (1977) så jeg på alene midt på natta (andre gang jeg ser den). Surrealistisk, deprimerende, mindfuck uten like. Akkurat nå føler jeg at den er det beste David Lynch har lagd. 10/10

Lenke til kommentar
Commando (1985) på blu-ray. Så den i går sammen med noen kompiser. Det skal en del til for å toppe underholdningsverdien av å se Ahnuld spidde en skurk med et stålrør i HD. 7/10

 

Commando er så latterlig bra underholdning. Skulle jeg gitt en karakter ville den blitt totalt biased. Ekstrem gjensynbarhet, lettfordøyelig action, cheesy handling og one-liners m/ost.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...