Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler at det nesten blir litt teit for meg å nok en gang angripe fantasy-sjangeren for å være det mest idiotiske mennesker har funnet på, så jeg lar det være. Jeg endte ihvertfall opp i en diskusjon med en jente igår fordi hun mente at dårlig fantasy var at drager kunne snakke, mens god fantasy var at dragen kommuniserte med bilder telepatisk. Det er sånn øyeblikk hvor jeg tenker at ellers fornuftige mennesker blir retarded når de ser på fantasy. Det er fairy tales for småbarn som voksne mennesker tar litt for seriøst.

 

Det gjelder egentlig Star Wars også, men de filmene er så jævla stilige. Hvem vil ha vanlig sverd når man kan få LASERSVERD?!

 

edit: Jeg krysser av filmer når jeg er ferdig med dem, ikke når jeg har sett dem ferdig. Derfor burde egentlig RotK krysses av, da jeg aldri kommer til å se den.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg krysser av filmer når jeg er ferdig med dem, ikke når jeg har sett dem ferdig. Derfor burde egentlig RotK krysses av, da jeg aldri kommer til å se den.

 

KayakPaddleYellow.jpg

 

Det er for øvrig en skam at du ikke vil se RotK.

Lenke til kommentar

"À l'intérieur" aka "Inside"

alinterieurcinehdzv4.jpg

 

Filmen hadde rett og slett fantastisk stemning. bedre stemning jeg har sett i en film på lenge. Filmen var veldig godt laget, musikk passet inn og skuespillet var godt.

 

Filmen var også helt sinnSYK blodig og brutal. Og alt så veldig ekte ut, så ekke no å klage på der.

trekker litt ned pga noen elemeter var merkelige og filmen hadde noen småe flaws.

Men ellers en veldig godt laget og stilig grøsser. Anbefales!

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Nå har det blitt en del filmer i helgen så jeg gidder ikke å skrive noe særlig mye om dem. Men en liten oppsummering rundt hver film blir det.

 

Tropic Thunder

En god del morsomme scener i denne, men de fleste hadde blitt avslørt på traileren så var ikke noen overraskende scener som fikk meg til å le. Jack Black og Robert Downey Jr. gjør to solide roller.

 

Vurdering: 6/10

 

Wanted

Glimrende hjernedødaction-film. Litt sånn Shoot 'Em Up stil der de har lagt realismen på hylle og utført de mest halsbrekkende stuntsene. Samme om det ikke er mulig i virkeligheten, bare det tar seg godt ut på film så får det en plass.

 

Vurdering: 8/10

 

Hulk

En helt middels grei action film fra Marvel. Redigeringsmannen må ha røyket noe veldig sterkt mens han redigerte fordi her var det mye rart. Skjønner ikke helt vitsen med å pese på med opptil 4-delt skjermbilde. Blir da så vanskelig å få med seg alt.

 

Vurdering: 5/10

 

The Incredible Hulk

Et skritt i vesentlig bedre retning for Hulk-serien. Mye bedre effekter, skuespillere, manus osv. Og så var det da også en herlig slåsskamp mellom Hulk og en enda større Hulk. Snadder for den trenede superhelt fan.

 

Vurdering: 7/10

 

Hellboy II: The Golden Army

Herlig eventyrfilm fra Guillermo del Toro. Masse god humor og action + et glimrende manus. Og så er det da så mange morsomme detaljer og vesener som er med. Var ikke helt imponert over Hellboy 1 da jeg så den, men nå skal jeg jammen meg se den en gang til.

 

Vurdering: 8/10

 

Get Smart

En helt grei komedie. Liker bare Steve Carrel mer og mer etter hver film jeg ser han i. En skuespiller med skikkelig gode talenter innen komedie sjangeren. Likevel får han ikke helt vist seg fram i denne, mye på grunn av et relativt dårlig manus.

 

Vurdering: 5/10

 

Doomsday

Ikke så veldig mye å si om denne. Du får en litt sånn sett-det-før-opplevelse når du ser denne. Likevel liker jeg slike filmer veldig godt + at filmen hadde en litt overraskende slutt samt en meget kul biljakt mot slutten. Så total slakt blir det nok ikke.

 

Vurdering: 5/10

 

Batman: Gotham Knight

En veldig kjedelig film om jeg kan kalle den det. Er heller en samling av mindre filmer om ulike situasjoner som Batman havner i. Ikke akkurat en film man må få med seg med mindre man er blodfan. Filmen hadde likevel et par spennede scener som trekker opp en del.

 

Vurdering: 4/10

 

Son of Rambow

En virkelig sjarmerende og søt film om to guttunger som lager sin egen lille Rambo film. Glitrende skuespill av den yngre garde. Herlig manus. En skikkelig feel-good film med andre ord. Anbefales!

 

Vurdering: 8/10

 

Speed Racer

Virkelig genial film. Kanskje tidenes beste billøp film. Liker stilen de har valgt, litt tegneserie-aktig. Historien er heller ikke så aller verst og skuespillet er helt ok. Men det er selve billøpene som trekker det hele opp. Kjappe biler som fra en plass til en annen og gjør ting ikke en gang Bond sine biler hadde klart.

 

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar

Jeg vet godt at det er ulovlig, men jeg tenker ikke noe særlig over det når jeg laster ned. Nå laster jeg svært sjeldent ned filmer. Grunnen til at det ble så mange nå var at jeg var på dataparty i helgen. Hadde ikke tenkt å gjøre noe annet enn å se film og derfor ble nedlasting en løsning siden jeg ikke er så lysten på å drasse med store deler av filmsamlinga.

 

Men vær så snill og ikke fyr opp denne diskusjonen nå. La oss heller diskutere de filmene jeg har sett. Det er jo tross alt de sammen filmene selv om de er piratkopiert eller ikke.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (2007)

 

Uengasjerende, kjedelig og langdrøy.

 

Hadde jeg hatt en minste grad av sympati/empati/medfølelse for kvinnene i filmen eller en minste interrese i temaet ville ting kanskje stilt seg anderledes, mens så var det ikke og resultatet en pinsom affære. Faktisk var det filmens store skurk, Mr Bebe, som vekte størst forståelse hos meg.

 

4 / 10

Lenke til kommentar

Star Trek the Motion Picture

Litt spesiell film, den ligner ikke på noen av de andre 9 som følger den, og jeg tror det har noe med hvem som ressigerer, filmen er treig veldig mye av filmen er bare pene bilder av romet og effekter med musikk ved siden, litt sånn 2001 over det, det er vel egentlig bare 50 minutter med story og resten er effekt bilder med musikk, på mange måter føles filmen ut som en hvilken som helst vanlig star trek episode, et problem må løsses på 50 minutter, så kommer da en time med effekt bilder vedsiden av får å gjøre den om til en film. selve stories er ok, men langt fra så bra som noen av de bedre historiene i star trek, og langt fra så bra som de man får i TNG. men den har noen litt kule filosofiske ting i seg som gjør den se bar ut.

 

en grei film men langt fra den beste star trek filmen 7/10

 

 

Star Trek Wrath of kahn

 

Filmen forsetter der en episode slutter i star trek 15 år tidligere, det som gjør filmen til den beste star trek filmen er spennigen, kahn karakteren og dette med å møte en umulig oppgave som man ikke kan vinne, disse tingene sammels og gjør filmen veldig bra. Enkelt den beste Star Trek filmen

 

8.3/10

Lenke til kommentar

Vertigo (1958)

 

vertigo3.gif

 

John Ferguson, en mann med stor høydeskrekk etter en skrekkopplevelse, får i oppdrag å passe på den suicidale kona til en venn.

 

Min tredje Hitchcock, og min tredje gode filmopplevelse med mannen. Filmen åpner med en herlig chase-sekvens over hustak i San Francisco og ender med den etterhvert så kjente "Vertigo-zoomen", brukt i flere nøkkelscener senere i filmen. Det er igjen James Stewart som innehar hoverollen, akkurat som i Rear Window, og han gjør flott jobb her også.

 

Følte kanskje at filmen dabbet litt av etterhvert, mulig åpningsscenen gav meg andre forventninger til resten av historien enn jeg burde hatt. Heldigvis er twisten i filmen godt timet, og i det jeg kjenner jeg begynner å miste litt av engasjementet, blir det interessant igjen, men det totale inntrykket farges selvfølgelig av det litt slappe midtpartiet. Digga drømmesekvensen though.

 

For å oppsummere: God film, men jeg satt mer pris på både Rear Window og Psycho, og jeg venter egentlig fremdeles på den virkelig store filmåpenbaringen fra Hitchcock.

 

7/10

 

 

Days of Heaven (1978)

 

2488607555_5305b061ab.jpg

 

En film om et trekantdrama, ulik alle andre.

 

Ok, andre forsøk på denne tittelen og det hjalp på. Ved første gjennomsyn ville jeg ikke drømt om å ha gitt denne mer enn 6/10. Nå stiller saken seg litt annerledes.

 

Det første som selvfølgelig må nevnes er cinematografien. Filmen er til tider umåtelig vakker å se på, ikke særlig rart det ble Oscar til Néstor Almendros for "Best Cinematography". Engene, elven, togsekvensene og båtturen på slutten er alle pustberøvende og ren nytelse for øynene.

 

Terrence Malick er dyktig, det er det ingen tvil om (elsket The Thin Red Line) og mannen har en egen evne til å skape en unik skjønnhet i filmene sine. Den sparsomme dialogen i filmen er nesten like vakker som det visuelle, Linda Manz sin narrasjon underveis i filmen er ettertenksom og godt skrevet. I tillegg toppes det hele med et flott soundtrack signert Ennio Morricone.

 

Nå ble det veldig mye skryt her, og filmen fortjener forsåvidt det, men det er ikke noen 10/10 film i min bok, ikke på nåværende tidspunkt i allefall. Jeg føler fortsatt at den er noget langdryg og til tider uengasjerende. Filmens spilletid på 1 time og 30 min føles nesten en time lenger. Derfor kan jeg ikke sette min karakter høyere enn jeg gjør. Ikke at det er noen dårlig karakter likevel.

 

8/10

 

 

The Happening (2008)

 

Av ukjente grunner begår plutselig folk selvmord på mer eller mindre fantasifulle måter.

 

Huff, lenge mellom hver gang jeg ser en virkelig dårlig film. Joda, jeg har lest anmeldelsen av denne, og forventningene var skrudd ned på bunnen. Og godt var det. I utgangspunktet hadde jeg egentlig litt lyst å like denne, husker trailerene så meget interessante ut da de først begynte å dukke opp på internett.

 

Det hele blir mer enn lattervekkende opplevelse, der den ene skuepilleren ser mer åndssvak ut enn den forrige. Seriøst, hva var det Zooey Deschanel prøvde på?

Karakteren skulle egentlig bli en 2/10, men en slags underlig fascinasjon for filmen, en ukjent faktor, hever den med en karakter. Jeg klarte jo å se den ferdig...

 

3/10

Lenke til kommentar
Jeg har vel sett det meste av det meste innenfor fantasy etterhvert. 2 x LotR, 4 x Harry Potter, 1 x Narnia, The Princess Bride - er det egentlig noe gjemte perler? Jeg vet ikke helt hva mer jeg må se for å ha gitt sjangeren en sjanse (bortsett fra siste LotR, men mener du oppriktig at den er annerledes enn de to første?).

 

Stardust og Pan's Labyrinth bør du definitivt se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...