fluffy_1 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Shawshank er en klar 10er Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Shawshank er en klar 10er Ikke så mye tvil om det nei. Hvis ikke det er en tier så skal mange ekstremt gode filmer slite med å få 10. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Shawshank har aldri vært tier hos meg. Klar ni. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Shawshank er 9 hos meg også. Blir ganske dumt å si at andre filmer ikke skal være 10, hvis den ikke er det. Film er subjektivt. Folk har personlige meninger. Hvor kjedelig hadde det ikke vært om alle likte de samme filmene like godt? Lenke til kommentar
Badering Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 69/100. Solid på sitt beste, men ikke noe spesielt. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Definitivt noe spesielt med Shawshank. Så normal, men samtidig så unik. Endret 22. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Shawshank er 9 hos meg også. Blir ganske dumt å si at andre filmer ikke skal være 10, hvis den ikke er det. Film er subjektivt. Folk har personlige meninger. Hvor kjedelig hadde det ikke vært om alle likte de samme filmene like godt? Da hadde det vært like kjedelig som å være politisk korrekt i en diskusjonstråd. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Siste filmen jeg så var Hancock. Veldig bra og morsom film! En film med Will Smith slår ikke feil denne gangen heller. Filmen handler kort og greit om en superhelt som drikker hele tiden, befolkningen hater ham. Til slutt så får de nok! Med hjelp av en PR-fyr håper de å snu på ryktet. Mye morsomme kommentarer og morsomme scener. Favoritt scener er der han nevner en superhelt som er en Norsk homo. Karakter 5! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Jeg synes ikke Shawshank taper seg ved gjensyn. Har sett den noen ganger nå, og den holder seg på 9/10. Jepp, en skikkelig tier skal man kunne holde på etter mange gjennsyn. Det klarer jeg ikke med Shawshank. En sterk 9er i min bok. Siste filmen jeg så var Hancock. Veldig bra og morsom film! En film med Will Smith slår ikke feil denne gangen heller. Humor er relativt, så jeg skal ikke klage på at du synst den er morsom, men hva er det som gjør den bra? Endret 22. november 2008 av Lawliet Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Sen to Chihiro no Kamikakushi Something you wouldn't recognize. It's called love. Det er ingenting som en fantasifull, fargerik og fantastisk film som dette! Miyazaki er virkelig animasjonverdenens konge, Walt Disney kan gå å legge seg. Jeg hadde ikke forventet at Spirited Away skulle være bedre enn Mononoke, men etter ca en halvtime var det ingen tvil: dette er noe av det mest magiske og vakreste jeg noen sinne har sett! Historien er helt fantastisk, karakterene og universet monumentalt magisk. Fy helvete hvor glad jeg ble i denne filmen. Jeg orker ikke skrive flere superlativer, men jeg må legge til at musikken var gåsehudfremkallende og i herlig samspill med det visuelle. Så utrolig mange herlige sekvenser! Det er slik film skal være, en reise ut til noe helt nytt og spennende. Er du den typen som liker fantasi, magi og lar deg selv ta del i et slikt univers vil dette være en fulltreffer. 10/10 Top 5-materiale minst, kanskje den beste filmen jeg har sett. Like, you know, ever. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 what the... Den er da ikke så bra? Oh well, jeg fikk stor sans for universet der, men jeg ble ikke så blown away som deg. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det er vanskelig å si akkurat hvorfor jeg likte den såpass. Det var egentlig ingen stor følelsesmessig greie, der er Grave of The Fireflies bedre. Det var magien, figurene og karakterene, de fantasifulle hendelsene. Rett og slett en opplevelse. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Så Spirited Away på kino i 2001, da ble jeg bare dritredd.. Får vel kanskje se den igjen. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg elsket Spirited Away, etter den så jeg en rekke av Miyazaki sine filmer. Helt klart en av mine absolutte favoritter. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Sen to Chihiro no Kamikakushi er 9/10 i min bok. Magisk og vakker så det holder. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Frister med et gjensyn med Mononoke-Hime nå, hvilket Miyazaki / Ghibli-verk er folkets favoritter? Jeg har mange usett.. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Jeg har bare sett fire av Miyazakis filmer: Sen to Chihiro no Kamikakushi 9/10 Tonari no Totoro 8/10 Hauru no ugoku shiro 7,5/10 Majo no takkyûbin 7/10 Endret 23. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Mononoke, Howl's Moving Castle og Sprited Away er mine favoritter. Ikke like imponert over de andre jeg har sett. Grave of the Fireflies (ikke Miyazaki, men Ghibli) er f.eks traurige greier. Endret 23. november 2008 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hva er egentlig greia med at alle Miyazaki-filmene som ble laget på 80-tallet ikke fikk premiere utenfor Japan før etter år 2000? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg så Spirited Away frem til foreldrene hennes ble griser, før jeg slo av, tok bussen, gikk av, tok en ny buss, kom meg endelig frem til havet, vasset ned til knærene, fant frem DVDen og kastet den så langt jeg bare klarte. Noe av det mest udugelige jeg har sett. Ekle japanere. Ekle, ekle japanere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå