Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Charade

 

Dette var en relativt lett film som likevel ikke ble for tynn i historien. Hele tiden noe som skjer og som holder interessen oppe. Gode skuespillerprestasjoner også.

 

Var spesielt fascinerende at det var så klare og gode fargebilder i en såpass gammel film. Det gjorde at man kunne få en følelse av å være der i motsetning til den avstanden gamle filmer ofte gir på grunn av at filmen og teknikken eldes. Omgivelsene og lyssettingen var svært bra! Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Shawshank Redemption

 

shawshank.jpg

 

Det var på tide å se denne. Det har jeg gjort nå ikveld, og den var veldig bra. Overrated? Joa, førsteplass på IMDb er kanskje litt å ta i, men hvem bryr seg? Jeg likte den. The Shawshank Redemption handler om Andy, en fyr som blir satt i Shawshank-fengselet, anklaget for å myrde sin egen kone og hennes elsker. I fengselet møter han bl.a Morgan Freeman i rollen som Red, og de blir straks gode venner. Filmen leverte for meg, den var aldri kjedelig, og det var interessant dialog hele veien og godt skuespill. Fin musikk og det meste er på plass. Bra film

 

8/10

Lenke til kommentar

Fritt Villt II

 

Nei, Nei, Nei (!)

 

Kom akkurat hjem etter å ha sett denne på kino, og jeg er ikke særlig imponert. I det hele. Men saken er kanskje ikke så trist heller mht at jeg ikke hadde store forventninger da jeg satte meg i kinosetet.

Når en film er litt forutsigbar, så går det som regel greit mht at den da som regel er så pass underholdende at du ikke lenger "har tid" til å tenke over hva som kommer til å skje. Denne var ikke det en gang. Kanskje hadde de kaklende, skrikende og små-irriterende folket rundt meg noe med saken å gjøre, eller kanskje burde jeg la inntrykket rett og slett synke litt... Foreløbig ihvertfall ; 3/10

Lenke til kommentar

Senga kaller, så jeg gjør dette relativt kort.

 

Rear Window

Denne filmen inneholder de fleste oppskriftene man ser etter i en klassiker. Glitrende skuespill, solid regi og god kameraføring sammen med en historie som byr på spenning, humor og romantikk. Likevel ga ikke Rear Window meg den filmopplevelsen jeg hadde håpet på. Jeg klarer ikke å bli helt engasjert, og jeg følte jeg ventet på noe som aldri kom...

 

En god film, men jeg ventet litt mer.

7/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Donnie Darko Director's cut/Donnie Darko for dummies

 

Vennegjengen skulle absolutt se Donnie Darko i kveld, og jeg sa det var greit selv om det ikke er lenge siden jeg så den (Det er tross alt en fantastisk film). Litt ute i filmen merket jeg at scener var lagt til, og at andre scener var fjernet. Director's Cut er MYE dårligere enn den vanlige versjonen, og jeg ble bare oppgitt av å sitte å se ...

Hvorfor har de tatt bort/kuttet ned på mange scener og lagt til en del ting som gjør at denne filmen virkelig setter seg på hjernen til en person? - Jeg snakker da om følelsen av å ikke ha forstått noe som helst, noe som føler til at man MÅ se filmen en gang til.

 

7/10 - For å få litt kontrast gir jeg den vanlige versjonen 9/10

 

 

Jeg synes DC er mye bedre enn den vanlige. Kan ikke huske dem har kuttet noe?

 

Er også enig i karakteren til Shawshank CypheroN, 8/10 altså

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Donnie Darko Director's cut/Donnie Darko for dummies

 

Vennegjengen skulle absolutt se Donnie Darko i kveld, og jeg sa det var greit selv om det ikke er lenge siden jeg så den (Det er tross alt en fantastisk film). Litt ute i filmen merket jeg at scener var lagt til, og at andre scener var fjernet. Director's Cut er MYE dårligere enn den vanlige versjonen, og jeg ble bare oppgitt av å sitte å se ...

Hvorfor har de tatt bort/kuttet ned på mange scener og lagt til en del ting som gjør at denne filmen virkelig setter seg på hjernen til en person? - Jeg snakker da om følelsen av å ikke ha forstått noe som helst, noe som føler til at man MÅ se filmen en gang til.

 

7/10 - For å få litt kontrast gir jeg den vanlige versjonen 9/10

 

 

Jeg synes DC er mye bedre enn den vanlige. Kan ikke huske dem har kuttet noe?

 

Er også enig i karakteren til Shawshank CypheroN, 8/10 altså

Jeg må også si meg enig i DC. Føles mindre mystisk og de dumme "plakatene" som har blitt lagt til irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar

Shawshank og DD er to filmer som for meg synker i karakter for hver gang jeg ser de. Jeg klarer ikke for min villeste fantasi å forstå hvordan den (SR) ligger så høyt opp på Imdb, men det er vel ikke første gang jeg blir overrasket over plasseringene av enkeltfilmer på den listen der. Alt for mange nye filmer som er høyt oppe på listene.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
For det andre, syns alle komikere den vitsen ER morsom, og jeg syns også det. Surpomp Bob :p

 

*vente på 2 sider langt innlegg om polsk/belgiske filmer som er mye bedre*

Whaaat? Jeg ser aldri polsk/belgisk film, I swear. Jeg er ingen komiker, så jeg fant den vitsen rimelig kjip. Og premisset for å like filmen må jo være å like vitsen. Så utgangspunktet mitt var ikke det beste. Og som sagt, jeg fikk nok av bæsj/spy/blod etc.

Lenke til kommentar

Jeg liker den jeg også, og har ingen problemer med at den er langt opp på listen. Film er jo subjektivt. Men jeg blir litt overrasket over at den er såå høyt opp på listen, fordi at jeg synes den mangler ganske mye for å være "den komplette" film. F.eks er ikke kameraføring, fotografi, musikk så innmari bra. Historien er god, svært god faktisk, men taper seg litt ved gjensyn. Jeg elsker karakterutviklingen og de underliggende temaene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...