Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hitman:

 

Etter impulskjøp på The Happening må dere ikke spørre hvorfor jeg igjen impulskjøpte Hitman, kanskje det var 99 krs merket som lokket.

 

I alle fall, ble faktisk positiv overasket. Traileren til filmen rettferdigjorde ikke selve filmen, selv om det er langt fra oscar materiell er filmen faktisk helt grei som hjernedød action type "sitt i stolen og se" type film. Olyphant klarer tidvis å kapre Agent 47's kalde væremåte og føles tidvis faktisk som den kalblodige morderen han porterterer. Dessverre inneholder filmen alt for mye ost i dialogene samt en historie som er fortalt litt for mange ganger av andre på andre måter til å faktisk introdusere noe nytt aldri sett før. Når det er sagt er Hitman en heilt grei film å slenge øynene på om det er hjernedød action du er ute etter.

 

Karakter 6/10

Lenke til kommentar

I går kveld fikk jeg med meg at Spy Game gikk på tv3 og husket at jeg likte den filmen ganske godt når jeg såg den på kino. Bestemte meg for å se den igjen, og kom på at en annen film jeg ikke har sett på en stund, delvis kan sammenlignes da de er relativt samme genre. Så jeg endte opp med å se:

 

Enemy of the State (1998)

 

Jeg må si at jeg ble overrasket over treffsikkerheten denne filmen viser, det er ikke mye av det som ble spådd som ikke er mulig å gjøre i dag. Det er forsåvidt bare en videreutvikling av Orwell's tema i "1984", men det skader aldri med oppdaterte versjoner så lenge de er godt laget.

 

Og det er EotS. Historien raser avgårde fra første sekund og inneholder det meste som skal til for å skape en god thriller i underkategorien spion/psykologisk/politisk etc.

 

Skuespillet er godt, primært pga alle birolle-prestasjonene fra bl.a Jon Voight og Gene Hackmann (begge er jo perfekte for denne genren).Og er det ikke morsomt å se Lisa Bonet? Hva skjedde med henne etter sin deltakelse i Huxtable-familien?

 

Det som trekker ned er at filmen har gått i den berømte hollywood-fella med å spe på med effekter og karikerte karakterer. Vet ikke om jeg skal si at den er overprodusert eller overregissert (hvis det finnes).

 

Flere av de (karakterene) er overdrevne og ødelegger for en ellers veldig god story. MTV-klippinga kan også være tildels irriterende, men jeg velger å se på det som en sjarmerende side som var ganske vanlig i filmer på denne tiden. Hadde denne filmen blitt regissert eller produsert av noen som forstår at "less is more" og at naturtro actionsekvenser er tusen ganger mer passende i denne genren så kunne dette blitt en stor film.

 

Filmen har tålt tidens tann og jeg gir den en sterk 7/10.

 

Muligens går den karakteren opp etter at jeg har sett "Spy Game" i kveld

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Enemy of the State (1998)

 

Filmen har tålt tidens tann og jeg gir den en sterk 7/10.

 

Muligens går den karakteren opp etter at jeg har sett "Spy Game" i kveld

 

Broren har et høyere toppnivå, men Tony Scott har virkelig noen gode, underholdende thrillere på samvittigheten.

 

Absolutt, men jeg har ikke gitt noen av de over 7, de fleste ligger rundt 5-6, men da vil jeg bare presisere at jeg bruker hele skalaen, dvs 6 er en over middels god film. Vet at det er mange som ofte bruker ekstremer i hver ende, jeg prøver å unngå det.

 

True Romance er en veldig bra film dog. Og ikke minst Top Gun pga den sentimentale verdien for min del :)

Lenke til kommentar
Enemy of the State (1998)

 

Filmen har tålt tidens tann og jeg gir den en sterk 7/10.

 

Muligens går den karakteren opp etter at jeg har sett "Spy Game" i kveld

 

Broren har et høyere toppnivå, men Tony Scott har virkelig noen gode, underholdende thrillere på samvittigheten.

 

Tony's beste er jo helt klart Last Boy Scout. det er også en av de beste action filmene fra 90tallet

Lenke til kommentar
Hve mener du? Min stemme-historie på IMDB? Den ligger i signaturen min...

 

Så på det. Du ligger faktist godt over snittet til IMDb i din stemmegivning (bare så du vet det).

 

Regner med det, forsøker å unngå dårlige filmer så langt det går ;)

 

Forresten, hvordan fikk du opp den grafen (som du fjernet etterpå)? og hvordan sammenligner man seg med resten av IMDB?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...