Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Står feil på min også, og Donnie Darko har ikke norsk tekst som det står på coveret. :p

 

Var det samme på min også. Utgaven sugde uansett. Kjøp heller dir.cut som er mye bedre

 

Er den nå egentlig det? Har fått inntrykk av det motsatte.

 

Jeg har en kamerat som er en stor fan av den filmen, og han sier at Directors Cut er mye bedre.

Han oppdager nye ting hele tiden med den.

 

On topic;

På grunn av at min datamaskin har vært "død" i over en uke nå, har det blitt en del tid foran en annen skjerm.

Den siste jeg så, og som jeg ble ferdig med var Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn.

Og det jeg har å si er at den var knallbra. Filmen ga et inntrykk, og under hele filmen hadde jeg en eller annen godt følelse.

Jeg må også tilføye at jeg har mye mer respekt for Jim Carrey nå. Jeg har alltid hatt sansen for han, og her viste han at han kan spille veldig godt også, og ikke bare være den geniale moromannen som han er kjent for .

8.5 av 10 ^^

Lenke til kommentar

13 Tzameti

 

Månedens store overraskelse dette ja. Visste absolutt ingenting om filmer før jeg så den, så det gjorde bare hele opplevelsen bedre. Filmen var også meget intens til tider. Kan minnes litt om La Haine, selv de er ganske forskjellige. Anbefales.

 

9/10

 

Ser at det kommer også en amerikansk remake Må si jeg er møkka lei av disse remake'sa, hvorfor kan dem ikke bare la klassikere være ifred, og lage noe nytt!

 

Og med Jason Statham så kan det umulig bli bra. Heldigvis er det samme regissør ihvertfall da.

LINK

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk har noe imot remakes.. Orginalen kan verke bli bedre eller dårligere av remakes, og orgialen har alt å vinne på remakes. Og hvis remaken blir en suksess betyr det at orginalen også får mer oppmerksomhet.

 

Påstanden at remaken ikke har noen effekt på orginalen holder ikke vann. Og det beste eksemplet på hvorfor dette er tilfellet er 12 Angry Men (og svært mange andre rettsdrama). Hovedideen bak 12 Angry Men har blitt brukt så mange ganger at det har blitt en klisje. Dette gjør at også 12 Angry Men har blitt klisjeaktig. Mao. remakes kan skade orginalverket.

Lenke til kommentar

It's Hard To Be A Rock'n Roller

Morsom dokumentar om et band ala Dissimilis som spiller koslelig gladkristen musikk. Vi følger hovedsaklig to personer som har en helt forskjellig innstilling til bandet. Han ene elsker hard rock/metall og ønsker egentlig å forlate bandet for å drive med solomateriale, hvorpå han andre gjør alt for å holde bandet sammen.

4/6

 

 

The Others

Rosemary's Baby anno 2001 - paranoiaen råder. Veldig uventa og original vending uten å bli komplisert, just for the sake of it, for å bruke et nynorsk uttrykk.

5/6

 

Clerks

Ørtende gang jeg ser denne. Taper seg aldri. En av tidenes beste komedier.

6/6

 

 

Braveheart

Har faktisk bare sett denne en gang og det var på tv i forrige århundre. Var altså veldig spent på hvordan den skulle fungere på meg nå og jeg må si, den var like herlig som jeg huska den var. Ekstra herlig var det å høre soundtracket som har blitt en av mine faste "skrive-hjemmeeksamen-plater". Kjenner det klumper seg i halsen stadig vekk, spesielt scenen etter at Wallace forsvinner.

6/6

 

 

Quantum of Solace

I kveld var det dags for QoS og jeg gikk absolutt til kinoen vel vitende om at den skulle skuffe sett i forhold til CR, og det gjorde den absolutt. Hvorpå CR tok flere steg i riktig retning, så føles QoS som et steg tilbake. Derimot ikke sagt at den er tilbake på Brosnan-nivået, men det er likevel en vond smak av den. Det som plaget meg mest var en følelse av å ikke helt bli engasjert eller klare å sette seg inn i historien. Det ble mange karakterer og motiver. Det andre som irriterte var klippinga i en del av actionsekvensene, spesielt biljakta i begynnelsen og scena hvor Bond og en annen fyr detter gjennom et glasstak. VELDIG hyppig klipping samt at mange av innklippa virka unødvendige. Det tredje som plaga meg var den gamle formulaen med den "slemme basen" på et "eksotisk" sted, hvor alt skal sprenge, samt at Bond skal ha daskekamp mot skurken. Very 20th century. Men uansett, fornøyelig underholdning og jeg håper virkelig Craig fortsetter.

4/6

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk har noe imot remakes.. Orginalen kan verke bli bedre eller dårligere av remakes, og orgialen har alt å vinne på remakes. Og hvis remaken blir en suksess betyr det at orginalen også får mer oppmerksomhet.

 

Påstanden at remaken ikke har noen effekt på orginalen holder ikke vann. Og det beste eksemplet på hvorfor dette er tilfellet er 12 Angry Men (og svært mange andre rettsdrama). Hovedideen bak 12 Angry Men har blitt brukt så mange ganger at det har blitt en klisje. Dette gjør at også 12 Angry Men har blitt klisjeaktig. Mao. remakes kan skade orginalverket.

Joa, men det skyldes mer uvitenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...